Gå til innhold

Nivå på amatørorkester


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en dattter som har spilt i barne og ungdpmsorkester i snart 12 år. Nå skal hun begynne å studere og går samtidig av for "aldersgrensen i orkesteret.

Hun har lyst til å bli med i et studentorkester eller et annet voksenorkester for amatører, men hun føler seg ikke veldig flink. Hun er ikke av dem som får soloer eller har vært konsertmester, men hun klarer seg ok i 1.fiolin. 

De fleste i orkesteret går musikklinje på videregående og mange velger å studere musikk. Min datter er ikke der. Nå er hun bekymret for at hun ikke er flink nok til å kunne være med i de aktuelle orkestrene.

Noen som har erfaring med nivået i amstørorkestre? Stiller de strenge krav for å få være med? Har de opptaksprøver?

Anonymkode: 08461...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om det du spør om, men det slo meg at det kanskje er enklere om du skriver hvilken by hun skal studere i - da er det sikkert noen som kjenner til ulike orkester som kan gi mer eksakte råd.

Så flott at hun vil fortsette å spille :)

Anonymkode: 7b5ea...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentorkestrene bruker å ta imot både de ambisiøse og de mindre ambisiøse. Da jeg var med var det ikke prøvespill. Det er også en ok måte å komme inn i det lokale musikkliv og treffe andre. Så finner man etterhvert ut av stedets andre amatørorkestre/musikergrupper. 

Anonymkode: 1df8a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en dattter som har spilt i barne og ungdpmsorkester i snart 12 år. Nå skal hun begynne å studere og går samtidig av for "aldersgrensen i orkesteret.

Hun har lyst til å bli med i et studentorkester eller et annet voksenorkester for amatører, men hun føler seg ikke veldig flink. Hun er ikke av dem som får soloer eller har vært konsertmester, men hun klarer seg ok i 1.fiolin. 

De fleste i orkesteret går musikklinje på videregående og mange velger å studere musikk. Min datter er ikke der. Nå er hun bekymret for at hun ikke er flink nok til å kunne være med i de aktuelle orkestrene.

Noen som har erfaring med nivået i amstørorkestre? Stiller de strenge krav for å få være med? Har de opptaksprøver?

Anonymkode: 08461...a96

Alle amatørorkestre er overlykkelige over at det kommer folk med instrumenterfaring. Rekruttering er VANSKELIG!

Anonymkode: 37b8a...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...