Gå til innhold

Utestenging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 12 år opplever å bli utestengt. Hans tidligere bestevenn og lillebroren hans (som min sønn også var god venn med) ble sur på min sønn for bortimot ett år siden. Brødreparet bestemte seg for å ikke være venn med min sønn lenger, og det gjelder fortsatt. Dette er jo et problem i seg selv, da min sønn savner disse guttene. Et annet, og til dels enda verre problem, er at min sønn ikke kan være sammen med andre barn heller dersom disse guttene er til stede. Da blir min sønn avvist, og det ender med at han må trekke seg unna. Vi bor på et lite sted, og det er ikke så mange barn her. Det er dermed ikke så enkelt å bare finne andre å være sammen med. Det er heller ikke et alternativ å snakke med guttenes foreldre. I dag var det masse barn ute og lekte ved siden av huset vårt. Min sønn fikk selvsagt lyst å være med de. Men da han oppdaget at disse to guttene også var der kom han inn igjen. Hvilke råd kan jeg gi gutten min i forhold til å takle dette? Hva kan jeg som mor gjøre for å hjelpe?

Anonymkode: c1287...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde mellom guttene ?

Anonymkode: 2e5ab...c5f

Skrevet

Lurer også på hva som skjedde mellom guttene og hvorfor det ikke er aktuelt å prate med guttenes foreldre? 

Anonymkode: 238ab...8dd

Skrevet

Det blir for komplisert å forklare hva som skjedde mellom guttene. Det samme gjelder foreldresituasjonen deres. Jeg lurer bare på om noen har tips til hvordan min sønn skal takle dette her og nå? Hva kan han si eller gjøre for å få være med å leke selv om disse to guttene også er der?

Skrevet

Jeg tenker at hvis barna ikke selv greier å løse dette (og ett år? Dette har jo pågått altfor lenge), så må foreldrene på banen og prate med dem. Kanskje skolen også kan hjelpe? 

Skrevet

Hva med å snakke med foreldrene ? Eller få hjelp via skolen. 

Anonymkode: f5392...688

Skrevet

Om dette har pågått et år uten løsning tyder det jo på at guttene selv ikke klarer løse opp i det. Da må voksne på banen, foreldre, lærere osv.

Anonymkode: 13e0f...b72

Skrevet

Beklager, men slik er det å være en forelder. Du blir nødt til å gripe inn uansett grunn til at du ikke vil/kan snakke med foreldrene så må du sette sønnen din først å bare gjøre det. Det har pågått alt for lenge og skikkelig dumt, kjipt og t.o.m kanskje traumatisk for barnet ditt å gå igjennom dette og kan faktisk føre til psykiske problemer.. 

hva med å prate med skolen? De kan vell også gjøre noe? Ellers mener ihvertfall jeg at du bør snakke med foreldrene til disse brødrene, for dette er ikke greit i det hele tatt. Vanskelig situasjon for deg, skjønner det veldig godt og vi vet jo ikke hvorfor de er uvenner eller hvorfor du ikke kan prate med foreldrene til disse guttene men det er jo ikke så mange andre muligheter her..

Anonymkode: 19aaf...c5b

Skrevet

Be han be om unskylding og fortelle at han er lei seg for det so skjedde og for at de ikke er venner lengre.

Anonymkode: 463ac...ea1

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Be han be om unskylding og fortelle at han er lei seg for det so skjedde og for at de ikke er venner lengre.

Anonymkode: 463ac...ea1

Han har sagt unnskyld for lenge siden. De vil fortsatt ikke være venn med han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...