Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Hvordan foregår det? Koster det mye penger? Har barnet egen hest heller låner det hest? Har ei niese som har så lyst til å begynne på rideskole. Hun elsker hester og jeg tenkte at jeg kanskje skal la henne få begynne på det og være med de gangene det er. Anonymkode: d6f5c...926
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Mine to jenter går på rideskole, det er ridetimer med instruktør på rideskolens hester. I begynnelsen må foreldre hjelpe til og leie hesten etc til barnet klarer seg selv. Anonymkode: 2a729...ea6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine to jenter går på rideskole, det er ridetimer med instruktør på rideskolens hester. I begynnelsen må foreldre hjelpe til og leie hesten etc til barnet klarer seg selv. Anonymkode: 2a729...ea6 Hvor mye koster det? Og hvor gamle er jente dine? Drar de på rideturer og lærer stell av hester og slikt? Hun er 7 år. Anonymkode: d6f5c...926
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 Mine er 5 og 11 år nå, de har gått på riding siden de var 3 og 8 år. De har aldri vært på rideleir, men de har ridestier i skogen som de rir på iblant som variasjon for ridehuset. Prisene og kurs varierer litt på alder og kurslengde, de ligger på mellom 1500-2000 og kurs, så det er ikke den rimeligste aktiviteten de kan gå på akkurat. Anonymkode: 2a729...ea6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 1500-2000? Hvor i landet er dette? Vi betaler 5000 i sesongen og det var det rimeligste i nærområdet! Første halvår er mest lære om stell av hest. Børste den, ta på hodelag, leie den osv. Anonymkode: 4a3ca...0c3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 Har du tenkt å betale for niesen da? Også fremover? Det er en ganske dyr aktivitet. Men ellers helt suveren. Eldste rir ennå. 16 år. Vi betaler ca 200 per time. Først var vi voksne med og leiet, samtidig som det var instruktør. Etter hvert rir de alene med instruktør. Også i skog. Litt eldre har hest på for, det betyr i prinsippet at de har hest en eller flere dager i uken som de steller og rir alene. Koster litt mindre enn ridetime. Rideleir er også topp. Men jeg regner med at du avklarer med foreldrene. Slik at du ikke starter en interesse som ingen har råd til å følge opp. Anonymkode: aa5ba...a71
Superdolly Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 Enig med anonym ...a71: Dette må du avklare med foreldrene først. Det er en dyr aktivitet. Priser vil variere litt etter hvor du bor. Her har to av mine gått på rideskole, og ingen av disse krevde at foreldrene var med og leide hestene. To forskjellige rideskoler: Den ene ga enetimer, der betalte vi per time. Jeg som mor kjørte barnet dit, men fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk lov å være med bort til ridebana. På den andre rideskolen fikk jeg lov å bli med bort til ridebana og se på, men da måtte jeg stå utenfor gjerdet og holde munn. Her har de fått låne hjelm på rideskolene. Til å begynne med har de ridd i dongeribukse og støvler, men jeg kjøpte ridebukse ganske tidlig. En rimelig en, uten skinnforsterkning. Prisene varierer naturligvis, men igjen: Dette er en dyr aktivitet. Tenk gjennom hva som skal skje framover hvis du spanderer ett ridekurs på din niese, og hun blir bitt av basillen og har fryktelig lyst til å fortsette. Har foreldrene råd til å betale for dette videre, eller er du eventuelt villig til det?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 Her betaler vi 5000-6000 for et halvt år, alt etter hvor man rir. Rideskolen stiller med hest og har hjelmer og sikkerhetsvester til utlån de første timene. Det anbefales å kjøpe eget utstyr når man ser at dette er noe man vil fortsette med. Da er det krav om hjelm, vest og sko med lav hæl. Her er det ikke krav om at foreldrene leier, men noen foreldre er likevel med, for å hjelpe, eller fordi de selv er glad i hester. Anonymkode: dc495...910
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #9 Skrevet 26. mai 2019 Jeg kommer til å dekke alt for henne, ja. Og være med. Jeg har penger og ønsker å bruke tid med henne på noe jeg vet hun elsker. Foreldrene har ikke økonomi til det og heller ikke mulighet til å følge henne dit. Dette er den eneste fritidsaktiviteten hun vil drive med. HI Anonymkode: d6f5c...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå