Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #1 Skrevet 26. mai 2019 Når på dagen er det ‘best’ å gjøre det? Jeg har ikke sjans neste uke og den må tas før helgen ellers blir den for høy. Jeg hater å gjøre det en søndag, men det er elektrisk klipper så den bråker tross alt ikke så forferdelig høyt (trøster jeg meg selv med). Anonymkode: ebce6...873
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #2 Skrevet 26. mai 2019 Da ville jeg satset på å gjøre det i 14-15 tida tror jeg, da er du utenfor sove lenge og kirketida, men samtidig før grilling og sitte ute tida. Anonymkode: c1f9b...0ef
HeiteH Skrevet 26. mai 2019 #3 Skrevet 26. mai 2019 Det er forbudt ved norsk lov. Ergo ville jeg ikke gjort det. Til sammenligning; Jeg er for sein til et veldig viktig møte. Må jeg da kjøre i 70 km i 30-sonen hvis det er det som skal til for å rekke det?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #4 Skrevet 26. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da ville jeg satset på å gjøre det i 14-15 tida tror jeg, da er du utenfor sove lenge og kirketida, men samtidig før grilling og sitte ute tida. Anonymkode: c1f9b...0ef Enig! Hvis man må, så må man. Setter ellers umåtelig stor pris på at noen fremdeles verdsetter helgefreden. Anonymkode: 0b160...768
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 22 minutter siden, HeiteH skrev: Det er forbudt ved norsk lov. Ergo ville jeg ikke gjort det. Til sammenligning; Jeg er for sein til et veldig viktig møte. Må jeg da kjøre i 70 km i 30-sonen hvis det er det som skal til for å rekke det? Du ser ikke forskjellen på å kjøre mer enn dobbelt så fort som tillatt og å klippe gress en søndag? Da tror jeg faktisk at jeg velger å ikke bry meg om din mening. Hi Anonymkode: ebce6...873
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #6 Skrevet 26. mai 2019 En nabo holder på meg sirkelsaga nå, kjenner jeg blir irritert selv om jeg ikke er religiøs for er kjekt med en stille dag i uka. Anonymkode: f012c...75b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #7 Skrevet 26. mai 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da ville jeg satset på å gjøre det i 14-15 tida tror jeg, da er du utenfor sove lenge og kirketida, men samtidig før grilling og sitte ute tida. Anonymkode: c1f9b...0ef 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig! Hvis man må, så må man. Setter ellers umåtelig stor pris på at noen fremdeles verdsetter helgefreden. Anonymkode: 0b160...768 Jeg MÅ jo ikke i den forstand at verden går under om jeg ikke klipper gresset i dag, men jobben blir enormt mye større om jeg må vente til neste helg, i tillegg til at det faktisk ikke er sikkert det er opphold da engang. Jeg er ellers svært nøye på å ikke bråke på søndager og andre røde dager, men jeg tror jeg tar tipset deres om å vente 14 tiden. Da er nok de fleste rundt her på tur uansett. Hi Anonymkode: ebce6...873
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #8 Skrevet 26. mai 2019 Kan du ikke bare spørre de nærmeste naboene om det er ok? Si beklager for at det er søndag og forklar situasjonen. Tipper alle sier ok og setter pris på at du sier ifra😊 Anonymkode: 66f80...cfe
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #9 Skrevet 26. mai 2019 Altså, har du naboer som bor så tett på deg at de hører en elektrisk klipper??? Da bare gir du beskjed over hekken eller sender en melding og beklager at du må «bråke» på en søndag. Vi klipper med bensindrevet plentraktor, på den ukedagen som passer oss. Det høres knapt hos de nærmeste naboene, og hagearbeid er da ikke bråk? Motorsag derimot, det pleier vi å unngå på søndager. Anonymkode: 81365...8a9
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #10 Skrevet 26. mai 2019 Alt etter kirketid er greit synes jeg. Her klipper naboen plenen nå Anonymkode: 08a3f...808
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #11 Skrevet 26. mai 2019 Du får flytte ved siden av meg. Jeg bryr meg hverken om motorsag, gressklipper, tørking av klær eller andre fy-ting på søndager og helligdager. Eneste jeg forventer er at en venter til etter 10-11 om morgenen de dagene. Slike ting er lyden av sommer, og jeg elsker sommer. Anonymkode: 7e5c0...8d5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #12 Skrevet 26. mai 2019 Plenklipping med elektrisk klipper er innafor mellom 12 og 20. Motorsag er en helt annen dimensjon. Og å kjøre bil i 70km/t i 30-sone er lovbrudd og en fare i en HEEEELT annen skala. Det er lov å bruke sunn fornuft. Klipp plen med god samvittighet!👍 Anonymkode: 3f24b...e47
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #13 Skrevet 26. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du får flytte ved siden av meg. Jeg bryr meg hverken om motorsag, gressklipper, tørking av klær eller andre fy-ting på søndager og helligdager. Eneste jeg forventer er at en venter til etter 10-11 om morgenen de dagene. Slike ting er lyden av sommer, og jeg elsker sommer. Anonymkode: 7e5c0...8d5 Skulle skrive det samme. Lyden av gressklipping og annet hagearbeid er det mest beroligende som er og høre på. Endelig kan man være ute uten å fryse, endelig vokser det og blir grønt, insektene summer, fuglene kvitrer, og lukten av nyklippet gress... Ah, sier jeg bare. Elsk! Anonymkode: 8a42f...373
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2019 #14 Skrevet 26. mai 2019 Så hyggelige dere er Nå har jeg klippet og slapper av på terassen og nyter synet av vel utført arbeid. Det tok mindre enn en time og jeg såg ikke et menneske mens jeg holdt på, så det gikk nok bra. Nå skal jeg tusle rundt, luke litt og bare nyte sommeren. Og slipper å tenke på plenen hele neste uke. Hi Anonymkode: ebce6...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå