Gå til innhold

Får jeg byttet navn på Facebook?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg gifter meg er det jo mest naturlig at jeg tar mannens navn, men får jeg byttet navn på facebook-kontoen da?

Anonymkode: 9556e...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er ingen problem. Gjøres i instillinger på din facebook konto og blir godkjent innen et par dager😊 gratulerer! 

Anonymkode: fc1d4...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke problem å endre innstillingene.

Men hvorfor er det mest naturlig at du tar hans navn? Du kan jo beholde ditt eget, eller han kan ta ditt - selv om det siste kanskje ikke er det vanligste.

Anonymkode: c2e80...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å bytte navn når man gifter seg, stadig damer som blir skilt og har tatt tilbake sitt eget navn. Så klager de over at ungene ikke har samme etternavn som dem og at egen ikke går med på navnebytte. Jeg er gift, har beholdt mitt etternavn, ungene har mitt etternavn. Det var jeg som var gravid, fødte, ammet og tok nattevåk. Det er jeg som sørger for å holde kontroll på barnebursdager, klær, legetime, venner, planleggingsdager og alt det andre. Som i de fleste hjem. Så hvorfor skal ungene ha mer tilhørighet til far?

Anonymkode: b3f02...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest naturlig ja 😂

Men ingen problemer å endre det på fb. Jeg gjorde det da jeg tok tilbake eget etternavn- etter å ha skjønt hvor idiotisk det er å ta mannens navn. (Vi er ikke skilt). Skylder på at jeg var for ung da vi giftet oss (23 år),

Anonymkode: dc1d6...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet Facebook er viktig for deg når det er en bekymring du har i forhold til å gifte deg ;)

 

forøvrig kan du bare Google how to change name Facebook 

Anonymkode: 9f77f...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke problem å endre innstillingene.

Men hvorfor er det mest naturlig at du tar hans navn? Du kan jo beholde ditt eget, eller han kan ta ditt - selv om det siste kanskje ikke er det vanligste.

Anonymkode: c2e80...3f0

Det var altså ikke det hun spurte om.

Om du spør noen hvor i byen det er en frisør, vil du at de da skal si at det er teit å klippe seg hos frisør, og at du kan klippe selv /få hjelp av en venn? 

Bare anta at hun vet at det er mulig i 2019 å ikke ta mannens navn og at hun har foretatt et valg basert på det HUN ønsker

Anonymkode: 9f77f...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mest naturlig ja 😂

Men ingen problemer å endre det på fb. Jeg gjorde det da jeg tok tilbake eget etternavn- etter å ha skjønt hvor idiotisk det er å ta mannens navn. (Vi er ikke skilt). Skylder på at jeg var for ung da vi giftet oss (23 år),

Anonymkode: dc1d6...9c0

Hvorfor er det idiotisk? Jeg og mannen min har mastergrader og giftet oss 30 år gamle. Jeg tok likevel hans navn, et sjeldent navn jeg følte stor tilknytning til fordi han og hans familie føles som min egen familie, og jeg ikke har noen kontakt med egne foreldre og familie, da de aldri har kunnet eller villet hjelpe eller støtte meg.

Vi synes det er hyggelig og koselig at vi har samme navn, både vi og barna.

 

Anonymkode: 9f77f...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det idiotisk? Jeg og mannen min har mastergrader og giftet oss 30 år gamle. Jeg tok likevel hans navn, et sjeldent navn jeg følte stor tilknytning til fordi han og hans familie føles som min egen familie, og jeg ikke har noen kontakt med egne foreldre og familie, da de aldri har kunnet eller villet hjelpe eller støtte meg.

Vi synes det er hyggelig og koselig at vi har samme navn, både vi og barna.

 

Anonymkode: 9f77f...d8b

Hva har det med saken å gjøre at det er sjeldent? Ville du følt samme voldsomme tilknytningen til navnet om du fra før hadde hatt et vakkert og sjeldent navn, og mannen het «Jensen»? Svar ærlig på det spørsmålet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. Hvis hun vil ta hans navn så vil hun det. Hva plager det dere andre? 😂

Anonymkode: b016f...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Er dere sånn mot folk ute i hverdagen deres også? Om en kollega spør om dette i lunsjen, svarer dere virkelig sånn?

Det er ikke greit å uttale seg nedlatende om andres valg uten å ha blitt spurt til råds!

Anonymkode: af387...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...