Gå til innhold

Botox og alkohol


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok botox ved øynene i går morges, også tenkte jeg meg ikke om og drakk 2-3 glass vin sent på kvelden i går. Leste litt om det og skjønte at det ikke er anbefalt- hva er grunnen til det? Kan det ødelegge for virkningen av botox? 

i tillegg er jeg skikkelig kvalm, svimmel og dårlig idag.. noe som jo ikke er vanlig etter 3 glass vin.. :( 

Anonymkode: 9ba10...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed av fastlege at det ikke er noe problem. Spurte om det en gang jeg fikk botox, skulle i 30 årslag på kvelden.

Anonymkode: 0781d...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått beskjed av fastlege at det ikke er noe problem. Spurte om det en gang jeg fikk botox, skulle i 30 årslag på kvelden.

Anonymkode: 0781d...35a

Okey, godt å høre. Virkningen av botoxen ble bra likevel? 

Og du ble ikke dårlig dagen etter?

Anonymkode: 9ba10...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox er ikke til å spøke med, giften kan migrere i kroppen og gi alvorlige komplikasjoner.

Siden du er veldig kvalm, svimmel og dårlig synes jeg du skal ta en telefon til legevakten for å bli oppmerksom på hvilke symptomer du bør være oppmerksom på.

Anonymkode: ed128...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Botox er ikke til å spøke med, giften kan migrere i kroppen og gi alvorlige komplikasjoner.

Siden du er veldig kvalm, svimmel og dårlig synes jeg du skal ta en telefon til legevakten for å bli oppmerksom på hvilke symptomer du bør være oppmerksom på.

Anonymkode: ed128...963

De hadde ikke kjennskap til det og satte meg over til giftsentralen og de fant ingenting på at det skulle være noe, men mente det legevakten jeg evnt burde snakke med.. 😕 

Anonymkode: 9ba10...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde ikke kjennskap til det og satte meg over til giftsentralen og de fant ingenting på at det skulle være noe, men mente det legevakten jeg evnt burde snakke med.. 😕 

Anonymkode: 9ba10...c6e

Om man leser om bivirkninger i felleskatalogen så er det ikke få. Noen kan også være alvorlige og til og med fatale.

Så blir du dårligere form på noen som helst måte - kontakt legevakten igjen og si at du har tatt botox. Merkelig at legevakten ikke leser bivirkningene som står på preparatet i felleskatalogen (selv om listen er eviglang), da kunne de i det minste kommet med en del anbefalinger om hva du skal være obs på.

Men blir du dårligere i løpet av de neste timene/dagene/ukene, kontakt legevakten.

Anonymkode: ed128...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du leser på felleskatalogen så ser du bivirkningene... Et av de er kvalme. Les, og se om flere av dine symptomer samsvarer med enten milde bivirkninger, eller i verstefall forgiftning. 

At du ikke skal drikke alkohol har mer med at det "bedøver" deg, og gjør deg mindre oppmerksom på feks forgiftningsymptomer i tillegg til at man ikke skal massere, få slag o. lign mot dette området første døgnet - igjen tilbake til at alkohol kan gjøre at man tar mindre hensyn til disse tingene. 

Anonymkode: 8181e...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okey, godt å høre. Virkningen av botoxen ble bra likevel? 

Og du ble ikke dårlig dagen etter?

Anonymkode: 9ba10...c6e

Jeg ble ikke dårlig. Jeg satt botox mot migrene, og virkningen var aldri noe veldig god uansett. Men det fysiske resultatet av botox var det samme den gangen som de andre gangene jeg gjorde det, merket ingen forskjell på det. Er det første gang du har satt botox? Kan det være at du rett og slett ikke tåler det

Anonymkode: 0781d...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I USA tar jo rikingene Botox i fylla

Anonymkode: 0905c...4bf

Penger er ingen vaksine mot idioti...

(ikke myntet på deg, Hi, men da med tanke på "botoxparties" over there)

Anonymkode: ed128...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...