Gå til innhold

Er det dyrt å kjøpe bleie i Danmark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvertfall Libero og Pampers 

Anonymkode: 5ae0b...b9b

Bruker Änglamark fra Coop egentlig men merket er ikke så nøye, men tenker at vi tar med.

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal dit snart :)

Anonymkode: 977ee...3df

Er billigst i Norge 

Anonymkode: 34459...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Havfruene skrev:

Er vel ikke uten grunn at polakker kjører til Norge for å kjøpe bleier?

Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Havfruene
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Ok, men jeg håper du vet at avstanden mellom Polen - Norge og Polen DK ikke er den samme? PS: Prøvde å besvare spørsmålet ditt, men du skjønte det ikke?

Endret av Havfruene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Har du noen gang sett på et kart? 🤔

Anonymkode: 4e18e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det lavt fordi butikkene vil ha inn småbarnsforeldre. Så ja, det er dyrere i andre land. Var på ferie til et typisk syden land og dro innom et supermarked. 300 kr skulle de ha for 1(!) bleiepakke. Fikk helt bakoversveis og etter det har vi alltid tatt med bleier.

Anonymkode: 09ddc...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 977ee...3df

......🤦🏼‍♀️......

Anonymkode: b91c8...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Havfruene skrev:

Ok, men jeg håper du vet at avstanden mellom Polen - Norge og Polen DK ikke er den samme? PS: Prøvde å besvare spørsmålet ditt, men du skjønte det ikke?

So? Det kan være helt andre priser i land som grenser ved siden av hverandre. Som at bleier er billig i Norge men dyrt i Sverige. Jeg vet avstandene men skjønner ikke hva det det har med priser på bleie å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I Norge er det lavt fordi butikkene vil ha inn småbarnsforeldre. Så ja, det er dyrere i andre land. Var på ferie til et typisk syden land og dro innom et supermarked. 300 kr skulle de ha for 1(!) bleiepakke. Fikk helt bakoversveis og etter det har vi alltid tatt med bleier.

Anonymkode: 09ddc...a19

Kunne jo hende at Danmark var billige på bleier av samme grunn som Norge :)

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

......🤦🏼‍♀️......

Anonymkode: b91c8...525

Deilig å slå deg selv? 🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen gang sett på et kart? 🤔

Anonymkode: 4e18e...0d4

Ja jeg er flinkere i geografi enn folk flest, men geografi/et kart sier ingenting om priser på bleier. Det kunne jo hende at Danmark brydde seg om småbarnsforeldre som Norge gjør. Du vet at Sverige grenser til Norge og har dyre bleier men er billigst på alt annet? Geografi har ingenting å si på bleier, Norge kunne vært dyrt det og om det ville. Men ikke si det til Erna og co for da lager de vel en høy bleiemoms 🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi: Er det dyrt å kjøpe bleier i Danmark?

Havfruene: Er vel ikke uten grunn at polakker kjører til Norge for å kjøpe bleier?

Hi: Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

meg: har du noen gang sett på et kart? 🤔

hi: Ja jeg er flinkere i geografi enn folk flest, men geografi/et kart sier ingenting om priser på bleier. Det kunne jo hende at Danmark brydde seg om småbarnsforeldre som Norge gjør. Du vet at Sverige grenser til Norge og har dyre bleier men er billigst på alt annet? Geografi har ingenting å si på bleier, Norge kunne vært dyrt det og om det ville. Men ikke si det til Erna og co for da lager de vel en høy bleiemoms 🤣

meg: du overser korrelasjon mellom avstand og pris. Om bleier var billige i Danmark ville vel sannsynligvis polakkene handlet der? (Mitt første svar var altså en bekreftelse på hva Havfruene skrev, ikke et direkte svar på ditt hovedspørsmål). 

Anonymkode: 4e18e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi: Er det dyrt å kjøpe bleier i Danmark?

Havfruene: Er vel ikke uten grunn at polakker kjører til Norge for å kjøpe bleier?

Hi: Men jeg spør om Danmark og ikke Polen 🤣🤣🤣🤣🤣

meg: har du noen gang sett på et kart? 🤔

hi: Ja jeg er flinkere i geografi enn folk flest, men geografi/et kart sier ingenting om priser på bleier. Det kunne jo hende at Danmark brydde seg om småbarnsforeldre som Norge gjør. Du vet at Sverige grenser til Norge og har dyre bleier men er billigst på alt annet? Geografi har ingenting å si på bleier, Norge kunne vært dyrt det og om det ville. Men ikke si det til Erna og co for da lager de vel en høy bleiemoms 🤣

meg: du overser korrelasjon mellom avstand og pris. Om bleier var billige i Danmark ville vel sannsynligvis polakkene handlet der? (Mitt første svar var altså en bekreftelse på hva Havfruene skrev, ikke et direkte svar på ditt hovedspørsmål). 

Anonymkode: 4e18e...0d4

Du har lite å gjøre 🤣 er masse polakker i Norge så det var min tankegang. De drar jo ikke til Norge bare pga bleiene

Anonymkode: 977ee...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har lite å gjøre 🤣 er masse polakker i Norge så det var min tankegang. De drar jo ikke til Norge bare pga bleiene

Anonymkode: 977ee...3df

Men de polakkene ER i Norge?! Hva som er din tankegang er irrelevant. Jeg bekreftet Havfruene, sitat;  Er vel ikke uten grunn at polakker kjører til Norge for å kjøpe bleier?

Stor forskjell på de som er her og jobber, handler bleier og tar med seg tilbake, kontra de som reiser fra Polen til Norge med mål om å handle bleier. Under priskrigen for noen år tilbake fikk man handle et maksantall bleiepakker, ganske enkelt fordi polakkene raidet butikkene for alt av bleier på lange strekninger. Du hørte ikke om det i andre land. 

Trist og leit at du misforstod. Og ja, i dag har jeg lite å gjøre. Er det ikke herlig med slike dager? 

Anonymkode: 4e18e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deilig å slå deg selv? 🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Du er tydelig ikke smart nok til å skjønne hva flere her prøver å si til deg, så jeg skal gjøre det kort: 

Ja, bleier er dyrt i Danmark. 

Anonymkode: b91c8...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er flinkere i geografi enn folk flest, men geografi/et kart sier ingenting om priser på bleier. Det kunne jo hende at Danmark brydde seg om småbarnsforeldre som Norge gjør. Du vet at Sverige grenser til Norge og har dyre bleier men er billigst på alt annet? Geografi har ingenting å si på bleier, Norge kunne vært dyrt det og om det ville. Men ikke si det til Erna og co for da lager de vel en høy bleiemoms 🤣

Anonymkode: 977ee...3df

«Flinkere i geografi enn folk flest»

Javisst👍🏼

Anonymkode: b91c8...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgiftene til bleier vil uansett være en bitteliten del av hva ferien koster, så ikke noe jeg hadde brukt mye tid på. 

Anonymkode: ba33d...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier som Pampers og libero koster mye mer i alle andre land, men bruker du «billig» merker er det OK priser.

Men jeg selv har alltid tatt med nok bleier når vi reiser på ferie, går jo med et par på selve reisen og....

Anonymkode: 5ae0b...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er flinkere i geografi enn folk flest, men geografi/et kart sier ingenting om priser på bleier. Det kunne jo hende at Danmark brydde seg om småbarnsforeldre som Norge gjør. Du vet at Sverige grenser til Norge og har dyre bleier men er billigst på alt annet? Geografi har ingenting å si på bleier, Norge kunne vært dyrt det og om det ville. Men ikke si det til Erna og co for da lager de vel en høy bleiemoms 🤣

Anonymkode: 977ee...3df

Men da hadde det vel vært dumt for polakkene å kjøre gjennom Danmark for å komme til Norge om bleiene var like billige der?

Derfor er geografi viktig i det svaret😂

Anonymkode: a9e28...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er vi sinte på tyske bobilturister som har med seg mat, la nå danske butikker tjene litt på turismen 

Anonymkode: 59237...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...