Gå til innhold

Overnatting i Lillehammer/Hunderfossen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøre til Hunderfossen med barna i sommer, og trenger et fint sted å overnatte. Hva anbefaler du i Lillehammer av skikkelig gode overnattingssteder med det lille ekstra? 😊
Hvor mange dager trenger man i Hunderfossen? Og hvor ville dere kjørt videre etter det? 

Anonymkode: 3b414...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å bo på hotellet tilknyttet Hunderfossen. Om det har det lille ekstra, det vet jeg ikke.. men det ligger i naturomgivelser med koselige hytter rundt. Det tar 5 min å gå langs hyttefeltet til parken, og det er stille og fredelig. Praktisk å bo det dersom dere tenker å være med på trollnatt, for eksempel.

Jeg syns det holder med en dag i perlen, men det er et lute badeland der så hvis det er fint vær er det helt greit å sette av tid til det også, og da er to dager fint.

Dersom det er sol så blir det veldig varmt der.. 

Jeg vet at det finnes hoteller lengre unna med svømmebasseng og sånn, så det spørs helt hva dere er ute etter.

Og hvor dere skal videre kommer jo an på hvor dere bor.. hvis dere ikke er fra Oslo-området så er det ikke lange turen dit ned mange muligheter, f.eks Tusenfryd. 

Anonymkode: bd9aa...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandic Hafjell. Klareevegg, basseng og hoppeslott inne. Nydelig frokost. 

Anonymkode: 1d4ea...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i de campinghyttene som er i tilknytning hunderfossen. Enkel standard, men ungene elsket det. Og det var veldig rimelig. 

Anonymkode: 031fb...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du skal videre avhenger av hvor langt dere vil kjøre og hva dere vil oppleve. Det finnes mye fint for barn i Hamarregionen. Våre har elsket Skogmuseet på Elverum og Jernbanemuseet på Hamar. Så har du Tangen dyrepark rett sør for Hamar. Snilsberg gård i Ringsaker, en besøksgård/ familiepark, men kanskje mest for de minste. Kommer dere sørfra kan det være fint å fortsette til Trondheim. Kommer dere nordfra kan dere fortsette til Tusenfryd, og kanskje også til Sverige. For eksempel til Liseberg eller Skara Sommarland.

Vi har vært mye på Hunderfossen, men mine barn har vært "ferdig" der etter en dag. Inkluder bading. Det er en liten park, og vi har aldri trengt to dager. Men rett i nærheten ligger Norsk Vegmuseum

https://www.lillehammer.com/opplevelser/norsk-vegmuseum-p630313

og der har vi gjerne tilbrakt en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjusjøen var vi på :) det var helt fantastisk selv på sommeren ❤️

Anonymkode: 6ebf1...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 18.37, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ha bodd her, så kan dere tusle litt rundt i Lillehammer også, å spise på pannekakehuset pleier å være populært

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/lillehammer/clarion-collection-hotel-hammer/?utm_source=googlemybusiness&utm_medium=organic&utm_campaign=regular-pictures

Anonymkode: 07796...295

Dette er det beste hotellet på Lillehammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 18.00, Superdolly skrev:

Hvor du skal videre avhenger av hvor langt dere vil kjøre og hva dere vil oppleve. Det finnes mye fint for barn i Hamarregionen. Våre har elsket Skogmuseet på Elverum og Jernbanemuseet på Hamar. Så har du Tangen dyrepark rett sør for Hamar. Snilsberg gård i Ringsaker, en besøksgård/ familiepark, men kanskje mest for de minste. Kommer dere sørfra kan det være fint å fortsette til Trondheim. Kommer dere nordfra kan dere fortsette til Tusenfryd, og kanskje også til Sverige. For eksempel til Liseberg eller Skara Sommarland.

Vi har vært mye på Hunderfossen, men mine barn har vært "ferdig" der etter en dag. Inkluder bading. Det er en liten park, og vi har aldri trengt to dager. Men rett i nærheten ligger Norsk Vegmuseum

https://www.lillehammer.com/opplevelser/norsk-vegmuseum-p630313

og der har vi gjerne tilbrakt en dag.

Tusen takk for et skikkelig utfyllende og nyttig svar! ☺️🙏
Vi kommer fra Trondheim, så tenkte å finne på noe etter Hunderfossen/Lilleputthammer som ikke var så kjempelangt unna Lillehammer. Har med en 1 åring og en 3 åring i bil, så det er litt begrenset med tålmodighet 😅

HI

Anonymkode: 3b414...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...