Gå til innhold

Dumt å servere lasagne som hovedrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha besøk neste helg og tenkte å lage bruchetta med litt spekeskinke og mozerella ved siden av til forett og panacotta til dessert. Siden begge deler er italiensk vurderer jeg lasagne til hovedrett, men er det dumt? Jeg er alene med fire barn på dagtid, så har litt begrenset med tid å lage mat. Andre forslag?

Anonymkode: 9e83c...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns lasagne er kjempegodt, men må være en god salat ved siden av for at det ikke skal bli for mektig.

Skrevet

Hørtes nydelig ut! Elsker lasagne :)

Skrevet

Hjemmelaget lasagne er jo kjempegodt, så det høres ut som en god idé. Enda bedre er den jo om den lages dagen før også.

Enig med HeiteH at det bør være en liten salat til for å balansere litt. Ha gjerne en del ruccola i, den inneholder bitterstoffer som letter fordøyelse av mektig mat.

Anonymkode: 35933...401

Skrevet
5 minutter siden, HeiteH skrev:

Jeg syns lasagne er kjempegodt, men må være en god salat ved siden av for at det ikke skal bli for mektig.

Ja, da blir det med salat og brød til i så fall 😊

HI

Skrevet

Siden du serverer brød til forrett ville jeg droppet brød til lasagnen. Salat og hvitløksdressing holder.

Skrevet

Jeg laget middelhavspai (se link) og lasagne, med salat laget av hjertesalat, babyleaf, perletomat, agurk, gul paprika, vårløk og basilikumblader samt fetaost og oljedresding, hadde focaccia til. Dette falt godt i smak hos gjestene. Middelhavspaien var vegetar og mindre mektig enn lasagnen. Rask og lage var den også 😊

http://oppskrift.klikk.no/middelhavspai/3790/

Anonymkode: 43594...0a0

Skrevet
2 minutter siden, HeiteH skrev:

Siden du serverer brød til forrett ville jeg droppet brød til lasagnen. Salat og hvitløksdressing holder.

Takk for tips! Jeg er veldig glad i brød til lasagne selv, så jeg vil nok sette fram en kurv med det, men det er helt frivillig å spise det 😊

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg laget middelhavspai (se link) og lasagne, med salat laget av hjertesalat, babyleaf, perletomat, agurk, gul paprika, vårløk og basilikumblader samt fetaost og oljedresding, hadde focaccia til. Dette falt godt i smak hos gjestene. Middelhavspaien var vegetar og mindre mektig enn lasagnen. Rask og lage var den også 😊

Takk for forslag, også til salatmix!

HI

Skrevet

Jeg hadde gjerne vært gjest hos deg med den menyen😊

Anonymkode: 1846c...ea9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjerne vært gjest hos deg med den menyen😊

Anonymkode: 1846c...ea9

Så snilt av deg å skrive det! 😊

HI

Skrevet
1 time siden, HeiteH skrev:

Hvitløksdressing 😂

Anonymkode: 277ad...2b7

Skrevet

Menyen høres kjempegod ut. :)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brød til pai? 😳

Anonymkode: 50bfd...955

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvitløksdressing 😂

Anonymkode: 277ad...2b7

Hva er rart med hvitløksdressing?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brød til pai? 😳

Anonymkode: 50bfd...955

Ja, altså. Lasagnen var i grunn hovedretten som de fleste spiste. Paien ble laget til de som er vegetarianere. De valgte å spise focaccia de også, men med salat i tillegg, var det jo frivillig hva man tok som tilbehør. Paibunnen er såpass tynn og sprø at det gikk greit å spise focaccia med krydderolje i tillegg. 

Skrevet

Så lenge lasagnen er hjemmelaget er det innafor 😊

Anonymkode: 6c930...f7d

Skrevet

Så lenge den er laget fra bunnen av :)

Anonymkode: ef0cf...109

Skrevet

Jeg lager alltid lasagne fra bunnen av 😊 Elsker å ha i masse gode grønnsaker og krydder, og med bare voksne, litt rødvin også.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...