Gå til innhold

Etterforskning/forskning viser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At familien til Adolf Hitler har lange og mange historier med psykiske lidelser. Det blir ho fortsatt forsket på hvordan og hvorfor han ble som han ble, men hvorfor skylde på historikk med psykiske lidelser/sykdommer? Alle de andre i familien klarte å leve et liv uten maktsyke. 

Jeg kan forstå at man ønsker å vite hvorfor det ble som det ble, men det virker veldig merkelig å legge det på psykisk sykdom og familien, gjlr det ikke? Blir det ikke for enkelt?

Anonymkode: 953a1...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke egentlig. Psykisk sykdom er jo mange ting. Det er et bredt spekter. Selvfølgelig var det psykisk sykdom inne i bildet. 

Anonymkode: 32f27...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke egentlig. Psykisk sykdom er jo mange ting. Det er et bredt spekter. Selvfølgelig var det psykisk sykdom inne i bildet. 

Anonymkode: 32f27...b73

Jeg mener å ha lest at de fleste menn i familien var voldelige og voldtok og at bestefar voldtok bestemor og dette resulterte i hans far. Tenker at dette kan være en større medvirkende faktor enn psykisk sykdom? Kan jo godt forstå at man blir paykisk syk av å bli banket og voldtatt av egen familie.

Anonymkode: 953a1...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener å ha lest at de fleste menn i familien var voldelige og voldtok og at bestefar voldtok bestemor og dette resulterte i hans far. Tenker at dette kan være en større medvirkende faktor enn psykisk sykdom? Kan jo godt forstå at man blir paykisk syk av å bli banket og voldtatt av egen familie.

Anonymkode: 953a1...3e5

Forskning har ofte større verdi enn «jeg mener å ha lest». 

Anonymkode: 32f27...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskning har ofte større verdi enn «jeg mener å ha lest». 

Anonymkode: 32f27...b73

Da må man i så fall legge frem hvilke studier man henviser til. 

Anonymkode: e5750...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Har det egentlig noe å si om han var frisk eller syk? Kan denne kunnskapen hjelpe oss, på noe vis? Det har alltid eksistert og vil alltid eksistere alle tenkelige typer personer og alle tenkelige typer sykdommer. Hva skal vi gjøre med det? La være å dyrke de brutale, la være å gi narsissister makt. Vi kan ikke utrydde dem, men vi kan skape et samfunn der de ikke bestemmer. For feilen er ikke at det fins syke folk. Feilen er jo at de friske folka tillater sykt tankegods å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å bevise at psykisk sykdom er en bakenforliggende årsak, så styrkes vel også viktigheten av å behandle psykisk syke, tenker jeg. Så detver bare å forske i vei, kunnskap er makt.

 

Hva gjelder psykisk sykdom og vold, så henger jo de to nært sammen. 70% av voksne med schizofreni viser seg å ha blitt seksuelt misbruk som barn. Jada, skal se om jeg finner kilden. Mener jeg fant det på nettsiden til LMSO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Har det egentlig noe å si om han var frisk eller syk? Kan denne kunnskapen hjelpe oss, på noe vis? Det har alltid eksistert og vil alltid eksistere alle tenkelige typer personer og alle tenkelige typer sykdommer. Hva skal vi gjøre med det? La være å dyrke de brutale, la være å gi narsissister makt. Vi kan ikke utrydde dem, men vi kan skape et samfunn der de ikke bestemmer. For feilen er ikke at det fins syke folk. Feilen er jo at de friske folka tillater sykt tankegods å styre.

Tror nok hi har startet denne tråden mtp alle tråder i det siste om at folk med diagnoser ikke bør få barn. 

Anonymkode: 5785f...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...