Gå til innhold

Fått mensen og skal sove i telt! Hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal overnatte i telt fra lørdag til søndag, og nå kom mensen 😱

Hvordan gjør jeg det enklest mulig? Vi skal i skogen så jo ikke akkurat toalettfasiliteter der heller 😕 Noen tips?

Anonymkode: 67146...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eee.. ta med bærepose, intimservietter, antibac og bind? Har du ikke regelmessig mensen så du kunne planlagt dette litt? 

Anonymkode: 74d55...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tamponger da det er minst mulig gris. Ta med pose til å ha avfal i. Toalettpapir, våtserviett, antibac og tamponger/bind. Null problem :) du må jo ut i skogen å tisse uansett, og da kan du helt fint skifte tampong/bind samtidig, så lenge du har ovennevnte produkter og tar med deg søpla di 😊

Anonymkode: def57...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med det du ellers ville tatt med. Kaster tampong/bind i søppelet. 

Kan ikke se at dette er et problem.

Anonymkode: ac36b...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for å blø gjennom og få blod på soveposen kan du eventuelt bruke en lakenpose inni soveposen.

Anonymkode: b587a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det en gang jeg skulle sove i telt. Jeg blødde mer enn jeg pleier, og det var et helsikkens gris. Ut på natta og inn i skogen hver 2-3 time for å skifte slik at jeg ikke blødde gjennom alt. Gjør det aldri igjen når jeg har mensen.

Anonymkode: 9eca6...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rull med hundeposer er sikkert greit, da kan du putte søppel etter hvert dobesøk i den og knyte igjen. 

Anonymkode: 0c900...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men bør du på telttur når du er så lite løsningsorientert..?🤔 Kommer til å dukke opp mange meldinger her i løpet av helga🙈

 

Anonymkode: 467e2...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 sikkert noen som har vært i førstegangstjeneste som har tips, da dette sannsynligvis har skjedd flere. Antar de benytter menskopp og våtservietter etter å ha vært på do?

Anonymkode: 8154e...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg menskopp så slipper du å ordne med den mens du er på tur. 

Anonymkode: 6fe5f...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange nedlatende svar!

Jeg forstår deg godt, HI. Jeg unngår helst teltturer o.l. når jeg har mensen. Upraktisk og mye styr. Det er klart det er gjennomførbart hvis man må, men jeg foretrekker å være andre steder enn i skogen når jeg blør som værst.

Du er IKKE rar som føler at det er litt trøblete. Jeg ser du har fått noen gode tips om søppelposer, våtservietter, antibac, bind og tamponger. Ta med deg det du - og lykke til! Det går nok bra👍

 

Anonymkode: f41b4...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør mye, men en ladycup holder hele natten her. For å helgardere deg kan du jo ha et bind i tillegg. Ta med våtservietter og en flaske vann til å skylle den når du må tømme. 

Det er i hvert fall etter min erfaring den som lager minst gris. Merker knapt at jeg har mensen (utenom litt vondt i magen og hodet). Slipper å bli svett og føle seg møkkete og. 

Anonymkode: 71ce5...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menskopp er enklest, både hjemme og på telttur. 

Vann, såpe, toalettpapir og menskopp er alt du trenger. 

Vask hendene før du skal tømme koppen. Tøm den, tørk eventuelt av den med toalettpapir før du skyller den med vann, sett den inn igjen og vask hender. Jeg tømmer to ganger i døgnet, morgen og kveld. 

Anonymkode: f66af...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...