Gå til innhold

Karantene spysjuke, må vi være inne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde besøk av et spysjukt barn som kasta opp tirsdag og nøyaktig 48 timer senere kasta min sønn opp (klassisk noro mao). Jeg og sønn kasta opp i går og i natt, og i dag er begge fine i formen igjen. Vi har kanatene ut i morgen kveld ihht smittefare. Menne... Kan vi gå på Kiwi liksom? Ut i solen og kanskje støte på folk? Er alene med tre barn og ser mørkt på å være inne på 70kvadrat. Må man så må man! Ingen er selvsagt på skole eller i barnehage.

 

(Og for ordens skyld: Hadde jeg egentlig kunnet sende 5-åringen i barnehagen, hun har ingen symptomer selv om vi rundt har kasta opp?)

 

Hi

Anonymkode: 627ba...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du i butikken ? 

Dere kan være ute i hagen og lufte dere . Hehe ❤Masse god bedring til dere 😊 

Anonymkode: 9921e...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur ut. jeg har søsken  bhg / skole selv om de andre er syke. samme med omgangssyke. mange ggr er kun ett av barna syke. de hadde fått sinnsykt med fravær om jeg skulle hatt alle hjemme hver gang en er syk altså. ene barnet er også veldig utsatt for diare / oppkast ift de andre barna. 

Her har vi stort fokus på skikkelig håndvask. vi går ut på karantene dager men ikke på cafe, matvarebutikker o.l. med mindre jeg absolutt må ha noe da. 

Anonymkode: 43c3f...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noro smitter ikke bare ved å se på andre altså😂 Så lenge det en kjapp tur innom for å handle med seg noe smått, så går det nok veldig bra👍 

Vask hende godt før dere drar, og unngå å ta på noe annet enn det dere skal ha🙂

Anonymkode: 527db...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man på butikken, så må man. Jeg har måttet ta med meg sykt barn på butikken før, da har jeg lagt henne godt nedi vogna si. Hadde hun blitt syk nå som hun er eldre hadde vi vasket hendene godt (eller hatt på hansker) og ikke rørt på ting.

Og dere kan selvfølgelig gå ut, men jeg ville kanskje valgt en tur i skogen

Anonymkode: f8b66...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...