Gå til innhold

Å vise private snapper til andre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er en venninnegjeng som har en gruppe på Snapchat hvor vi sender beskjeder, bilder og filmsnutter. Vi kjenner hverandre veldig godt og kan sende ting vi ellers ikke deler med andre (i hvert fall har jeg tenkt dette)

I dag fikk vi en «vakker» sang, med filter, av en av venninnene. Morsomt og typisk henne. Men så skriver en av de andre at hun har vist snappen til alle hun var med på det tidspunktet, altså 8-10 halvkjente og helt ukjente personer for damen som sang. 

Hun har ikke svart på snapen enda, men jeg kjenner at jeg blir provosert på hennes vegne og jeg hadde IKKE likt om noen hadde delt mine snapper på denne måten. 

Jeg kommer til å være mer restriktiv med hva jeg sender fra nå av. Jeg er kanskje ikke selvironisk nok, men jeg tenker at det er opp til meg hvem som skal se hva jeg deler på en privat konto. 

Er jeg snerpete her eller har venninnen vår tråkket over streken? 

Anonymkode: 86307...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er altså krenket på venninnens vegne fordi hu KANSKJE kan bli såret eller lei seg? 

Ville ventet og latt det være opp til henne å bestemme om det er greit eller ikke

Anonymkode: c494d...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er altså krenket på venninnens vegne fordi hu KANSKJE kan bli såret eller lei seg? 

Ville ventet og latt det være opp til henne å bestemme om det er greit eller ikke

Anonymkode: c494d...c23

Å herre fred! Jeg er da ikke krenket. Jeg stiller et spørsmål om det er greit å dele private snapper, ev bilder og meldinger med andre uten avsenders viten  

Jeg syns ikke det er greit for min egen del og kommer til å tenke på hva jeg legger ut av tull tøys på en arena som jeg har følt var trygg. 

Og hun har nå svart at hun ikke liker at det ble delt blant fremmede. Det var ikke intensjonen hennes, rett og slett. 

Anonymkode: 86307...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er altså krenket på venninnens vegne fordi hu KANSKJE kan bli såret eller lei seg? 

Ville ventet og latt det være opp til henne å bestemme om det er greit eller ikke

Anonymkode: c494d...c23

Det er fullt mulig å diskutere prinsipper. For eksempel prinsipper for god etikette. Det krever dog litt mer enn overflatetenking.

Anonymkode: a460c...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fullt mulig å diskutere prinsipper. For eksempel prinsipper for god etikette. Det krever dog litt mer enn overflatetenking.

Anonymkode: a460c...491

Akkurat 🙏🏻

Jeg er så inderlig lei av at man ikke kan sette spørsmålstegn ved noe før man bli beskyldt for å være krenket (et ufattelig irriterende ord, forresten). 

Så poenget mitt er fremdeles: er det greit å dele ting som er ment å være personlig med andre, selv om det blir sendt via sosiale media?

Hi

Anonymkode: 86307...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger ikke ut ting man ikke vil at andre skal se? Det er regel nr. 1 tenker jeg.  Nr. 2 må være å ikke vise frem snapper av venninner til gud og hver man. 

Anonymkode: 5eff5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg me er man skal være veldig restriktiv med å sende ting videre og se an litt hva man viser til andre, men jeg mener at å vise bilder ol til dem man er sammen med der og da er naturlig. Hvis man deler noe må man regne med at flere får se det.

Hvis det er et eller annet som det er viktig å vise til en person og som du virklig ikke vil at andre skal se, må du i hvertfall si tydelig fra om det. Det blir som om de forteller en hemmelighet. 

Anonymkode: 53ff1...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke greit syns jeg.  Men jeg hadde aldri gått utifra at alle tenker det samme som meg...

Anonymkode: 4af03...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha delt noe fra en privat gruppe, akkurat som jeg aldri ville latt andre lese meldinger på min telefon. Når forutsetningen er at det er begrenset spredning går man ut fra at alle forstår nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er snerpete. Og jeg synes det er tragikomisk at du i det hele tatt lar deg provosere av noe så dumt.

Snapper blir vist. Alltid! Får jeg en søt/morsom snap, så blir den også vist til de rundt meg. Og de gjør det samme. 

Absolutt alle viser snapper. Sorry to burst your bubble. 

Anonymkode: 7dfde...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun ungdomsgenerasjonen som virkelig skjønner sosiale medier. Ikke send ting som skal være hemmelig. Sosiale medier er mye mer offentlig enn mange tror

Anonymkode: 369ab...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun ungdomsgenerasjonen som virkelig skjønner sosiale medier. Ikke send ting som skal være hemmelig. Sosiale medier er mye mer offentlig enn mange tror

Anonymkode: 369ab...d3a

Det skulle jo ikke være hemmelig, det var bare på gøy. Ingen skade skjedd at noen såg det, det blir ikke i det hele tatt som å sende nakenbilder osv, men jeg føler likevel at litt av tilliten er brutt. Snappen var ikke ment for et stort publikum, men for fire gode venninner som har få hemninger ovenfor hverandre. 

Det var rett og slett dårlig stil, og avsender har beklaget og saken er ute av verden. Men faktisk greit å ha tatt diskusjonen syns jeg. 

Hi

Anonymkode: 86307...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skulle jo ikke være hemmelig, det var bare på gøy. Ingen skade skjedd at noen såg det, det blir ikke i det hele tatt som å sende nakenbilder osv, men jeg føler likevel at litt av tilliten er brutt. Snappen var ikke ment for et stort publikum, men for fire gode venninner som har få hemninger ovenfor hverandre. 

Det var rett og slett dårlig stil, og avsender har beklaget og saken er ute av verden. Men faktisk greit å ha tatt diskusjonen syns jeg. 

Hi

Anonymkode: 86307...4b2

Selvsagt ikke avsenderen som har beklaget, men hun som viste den. 

Hi

Anonymkode: 86307...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle jo ikke være hemmelig, det var bare på gøy. Ingen skade skjedd at noen såg det, det blir ikke i det hele tatt som å sende nakenbilder osv, men jeg føler likevel at litt av tilliten er brutt. Snappen var ikke ment for et stort publikum, men for fire gode venninner som har få hemninger ovenfor hverandre. 

Det var rett og slett dårlig stil, og avsender har beklaget og saken er ute av verden. Men faktisk greit å ha tatt diskusjonen syns jeg. 

Hi

Anonymkode: 86307...4b2

Herregud for noen dramaqueens. Selvfølgelig er ikke dette et problem. Dere er over 40, og nye på sosiale medier. 

Anonymkode: 7dfde...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man deler selvsagt ikke private snapper - ikke mer enn man deler private sms-er, brev eller hemmeligheter generelt. 

Anonymkode: 1f5a5...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som hele tiden driver og viser fram snapper og annet som hun får. For det første er det drittkjedelig, jeg er ikke det minste interessert i hva hennes venninner bedriver tiden med og hva slags kjole de har på seg her eller der. Eller om noen av dem prøver å være morsomme. For det andre synes jeg at det er pinlig og at jeg ser på noe som ikke er beregnet på meg. 

Jeg er helt enig med, HI. Man viser ikke fram hva andre sender på snapp, legger ut på lukkede profiler på Instagram, Facebook eller andre steder. Hadde folk ønsket å vise ting til allverden, hadde de lagt det ut for all verden. 

Anonymkode: 7674c...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man deler selvsagt ikke private snapper - ikke mer enn man deler private sms-er, brev eller hemmeligheter generelt. 

Anonymkode: 1f5a5...4bf

Det samme tenker jeg

Anonymkode: 81a3e...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...