Gå til innhold

Hvilken vaffeljern sverger dere til og vaffeloppskriften?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker når lillebroren min som nå er voksne, når han spilte fotball og det var dugnad, så var det alltid kjempe kjempe gode vafler. Vet ikke hvordan jeg skal forklare, men de hadde en sånn litt crispy konsistens. Ikke veldig crispy heller. Finner ikke ord. De var super super gode. Jeg har prøvd ulike oppskrifter ingen ligner. Jeg må også kjøpe ny vaffeljern da vår er elendig, kostet 99 kr fra Nille eller europris.

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager vafler med kefir å fløte. Eller bare fløte .Da blir vaflene kjempe gode

Anonymkode: eaa0d...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lager vafler med kefir å fløte. Eller bare fløte .Da blir vaflene kjempe gode

Anonymkode: eaa0d...9ad

Hvilken oppskrift bruker du da? Vi kjøpte ny vaffeljern i dag fra wilfa, den har tydeligvis vært best i test i mange år. Vi brukte denne oppskriften

https://www.franciskasvakreverden.no/2015/03/25/verdens-beste-vafler-helt-san/

 

men vaflene ble altfor crispy. Ikke myke i det hele tatt, etter litt hvile tid ble noge lunde myke. Selve smaken var god men ikke konsistensen. 

 

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.godt.no/annonsorinnhold/meny/8148/verdens-beste-vafler

 

Tror dette er av de bedre vaflene jeg har laget. SINNSYKT god, mildt sagt! Forutenom dem er nok bestemor sine de beste, men klarer aldri lage dem som henne. Vet hun bruker rømme, fløte, vann eller farris og bakepulver for å "pimpe" dem opp. Sinnsykt sprø og god 😛 

 

Anonymkode: f28d3...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

https://www.godt.no/annonsorinnhold/meny/8148/verdens-beste-vafler

 

Tror dette er av de bedre vaflene jeg har laget. SINNSYKT god, mildt sagt! Forutenom dem er nok bestemor sine de beste, men klarer aldri lage dem som henne. Vet hun bruker rømme, fløte, vann eller farris og bakepulver for å "pimpe" dem opp. Sinnsykt sprø og god 😛 

 

Anonymkode: f28d3...c4a

Jeg har forresten Åviken, elsker det vaffeljernet. Prøvd Wilfa og OBH? tidligere, men begge stekte veldig ujevnt. 

Anonymkode: f28d3...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du må bruke smør når du steker de, ikke noe formfett-spray tull

Anonymkode: 6d00c...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har forresten Åviken, elsker det vaffeljernet. Prøvd Wilfa og OBH? tidligere, men begge stekte veldig ujevnt. 

Anonymkode: f28d3...c4a

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAS623BELL/wilfa-vaffeljern-was-623-bell?gclsrc=aw.ds&&scid=SEM6284&gclid=EAIaIQobChMI58nvmua04gIVicmyCh2xFQtOEAQYAiABEgLRNfD_BwE

kjøpe denne i dag. Den har 6 hjerter, og vaflene blir store. Den oppskriften du sendte var ganske standard? Va var det med de som var så gode?🙈

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du må bruke smør når du steker de, ikke noe formfett-spray tull

Anonymkode: 6d00c...43a

Ja men skal man smøre for hver vafle?

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lager vafler med kefir å fløte. Eller bare fløte .Da blir vaflene kjempe gode

Anonymkode: eaa0d...9ad

husj, hørtes fettete ut

Anonymkode: cfe27...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager vafler,bruker jeg ingen oppskrift. Kun det som er i kjøleskapet av eventuell fløte, melk, egg og mel. Men vaflene som selges i kafeen hos en lokal fotballklubb her i byen, er verdens beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sotosmor skrev:

Når jeg lager vafler,bruker jeg ingen oppskrift. Kun det som er i kjøleskapet av eventuell fløte, melk, egg og mel. Men vaflene som selges i kafeen hos en lokal fotballklubb her i byen, er verdens beste :)

Ja kan du spørre de om oppskrift 😀 ❤️❤️

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Wilfa sitt doble jern, og vaflane vert sprøare enn med jernet eg hadde før.  Eg lagar berre grove vafler, men synes dei vert sprøast og best når eg brukar kulturmjølk i staden fro søtmjølk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den beste oppskriften

B3EC857C-3B18-492C-A14B-C5DD4C1CE4D0.jpeg

Anonymkode: ec0eb...f48

Jeg tror jeg skal prøve meg på denne, men forstår ikke helt hva poenget er med å brune smøret?

Anonymkode: 90f97...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg skal prøve meg på denne, men forstår ikke helt hva poenget er med å brune smøret?

Anonymkode: 90f97...f6c

Smør får en god nøttesmak når det brunes

Anonymkode: cda36...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk et dobbeltjern i bryllupsgave (wilfa) har jeg i hvert fall skjønt at det er tingen. Det går jo selvsagt mye fortere! Jeg tror at jeg også må prøve verdens beste vafler.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...