Gå til innhold

Samboer tenker seg på fest og la foreldrene passe 1 åringen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og det er i og for seg greit, de er veldig flinke. Men det gjør meg litt skeptisk at de skal passe totalt 5 barn denne kvelden. Våre tre pluss søskenbarn. Jeg synes det er for mye, jeg vet hvor kaos det er med alle barna når vi alle er der samlet, så synes det er litt vanskelig.. 

Hadde dere villet gjort det?

Anonymkode: fdd73...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ville jeg gjort. Stoler fullt og helt på barnas besteforeldre. Tenker de klarer seg helt fint😊

Anonymkode: aeefd...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare godt at dem er flere barn da? Jeg syns ofte barna leker bedre med søskenbarna tilstede.

Jeg har stadig mine tantebarn her, da er dem 7 med mine. Går veldig fint altså, selv om eldste bare er 5. 

Anonymkode: 4b642...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre ar gjort det og kommer til å gjøre det igjen. Selv om alle fem er veldig aktive, så syns de det er enkelt å passe de. De liker best å passe de på hytta, for der har vi bygd gjerde utifra at bikkja til søstra mi kan løpe fritt i hagen løs, dermed er det også veldig barnevennlig iforhold til unger som løper rundt. De er også flinke til å si ifra om de orker eller ikke, noen dager er de slitene og da kan fem bli for mye. Nå er de ikke alle små, slik at nå kan min eldste passe de fire andre noen timer slik at mormor eller morfar kan slappe av litt. Min far hadde også en ukes ferie alene med alle barnebarna i mange år, ikke pga at vi foreldre trengte det, men pga at han ønsket det. Han som aldri skiftet en bleie på meg og min søster, ble den som skiftet bleie først hjemme med mitt eldste barn. Jeg kunne bare glemme å bytte bleie når jeg kom inn døra fra sykehuset hos meg selv, det skulle han gjøre. 

Så om bestfeforeldrene ønsker dette, la de passe. 

Anonymkode: 72978...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1-7 år.

Anonymkode: fdd73...b4d

Personlig synes jeg dette er en dårlig plan. Det er uunngåelig at det blir kaos når fem så små skal ordnes og legges samtidig. 

Siden dette er en fest, og ikke noe dere må være med på, synes jeg besteforeldrene kan få passe i mindre puljer med mindre de har ekstremt lyst til å passe.

Hva sier besteforeldrene selv da? Og hvilken alder er de i? Er det besteforeldrene selv som har foreslått å passe alle fem, eller er det samboeren din som har bedt om pass?

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis besteforeldrene synes det er greit, så er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: 48304...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene kjenner vel sine begrensninger best selv. Om de føler de takler å passe alle barna samtidig, så gjør de vel det? Vær heller takknemlig for engasjerte besteforeldre!

Anonymkode: fd276...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har erfaring med at det er enklare med 6 barn enn 4 i ca same aldersspennet, fordi søskenbarna leikar med kvarandre o gsyns det er stas og hjelpe dei minste. 

Anonymkode: 20e8a...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis besteforeldrene selv har sagt at det er ok så tenker jeg at det også er ok. Hvis de motvillig/skeptisk har gått med på det, da synes jeg dere bør vurdere det - ikke for barnas skyld, men for besteforeldrenes del.

Jeg har fantastiske minner fra min barndom da vi var flere barnebarn som overnattet hos oldemor eller bestemor. Oldemor hadde grense på tre, da, men det var jo forståelig også, siden hun da flere og 80 år. Bestemor kunne ha flere innimellom, og hun var som regel da alene om oss også. Var også en del hos en grandtante som må ha vært i 70-årene, da var vi ofte tre stykker også. Hun ble sikkert også sliten, men hun elsket at vi var der (det var gjensidig) og syntes vi kom for sjelden på overnatting. Veldig glad for at jeg fikk ha så tett forhold til de eldre i min familie da jeg vokste opp :)

Anonymkode: 4ba04...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og det er i og for seg greit, de er veldig flinke. Men det gjør meg litt skeptisk at de skal passe totalt 5 barn denne kvelden. Våre tre pluss søskenbarn. Jeg synes det er for mye, jeg vet hvor kaos det er med alle barna når vi alle er der samlet, så synes det er litt vanskelig.. 

Hadde dere villet gjort det?

Anonymkode: fdd73...b4d

Hva er du egentlig skeptisk til, hva er vanskelig? Tror du ikke de klarer det? De er 2 voksne og 5 unger, så med mindre de ikke har lyst selv, så kan det vel ikke være noe problem?

Anonymkode: 48304...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å gå helt fint, og særlig hvis det er besteforeldrene selv som ønsker dette.

Mine foreldre passer gjerne alle fire barnebarna i samlet flokk (tre år mellom eldste og yngste), og spør gjerne om å få lov til å ha det ene paret med unger hvis de først skal passe det andre. Det har ført til et veldig nært forhold mellom barna og besteforeldre og de fire barna seg i mellom. 

Anonymkode: 11a68...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig stas for barna. Det går sikkert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de har kunnet si nei om de følte det ble for mye, så det går nok kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ellers er flinke med barna og de selv synes det er greit synes jeg ikke det er noe problem. De aller fleste oppegående voksne klarer å passe unger for en kveld selv om det blir litt travelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

Hvis du ikke vil på fest, ksn du være hjemme med 1 åringen? La samboer komme seg ut litt! Bare sunt.

Anonymkode: 91e02...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene koser seg sikkert masse, og besteforeldrene kjenner sine egne begrensninger. 

 

Slapp av

Anonymkode: e0909...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aboslutt latt de passe ❤️ mine svigerforeldre passet mine når de var små fra de var 3mnd, 2 år og 4 år og da hadde de gjerne fetterene deres også som var 3 og 5 den gangen, går så fint

Anonymkode: 1ae7f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Skal dette være er problem? Hva med når barna er i barnehage/Sfo? Vi er to voksne (pauseaviklkng) på ti ettåringer som skal mates, vaskes og legges i hver sin vogn. Tenker to besteforeldre klarer å få fem litt større barn både mette og i seng. 

Anonymkode: ed0e4...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...