Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Jenta vår blir 5 år til høsten. I august i fjor startet hun i ny barnehage siden vi flyttet. Hun fant seg fort til rette og det gikk over all forventning. Jenta hun lekte mest med byttet til en annen barnehage i februar. Da ble 5-åringen naturlig nok lei seg. En annen jente hun leker fint med skal nå bytte barnehage. Da er det kun to jenter igjen på avdelinga hennes og mellom datteren vår og disse to jentene er det en del utfordringer, blant annet at disse to jentene kan utelukke jenta vår fra lek. Pedleder foreslo at jenta vår kan bytte til en annen avdeling i barnehagen. Da vil det være flere barn på hennes alder og hun leker visst allerede ute med en av jentene på denne avdelinga. Jenta vår er ikke gira på å bytte avdeling. Hun sier hun ikke liker det pga det blir så mange nye barn. Hva tenker dere er best å gjøre? Jeg tenker det kan være lurt å bytte avdeling, men vil ikke gjøre det mot datteren vår sin vilje. Anonymkode: df7ae...cda
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jenta vår blir 5 år til høsten. I august i fjor startet hun i ny barnehage siden vi flyttet. Hun fant seg fort til rette og det gikk over all forventning. Jenta hun lekte mest med byttet til en annen barnehage i februar. Da ble 5-åringen naturlig nok lei seg. En annen jente hun leker fint med skal nå bytte barnehage. Da er det kun to jenter igjen på avdelinga hennes og mellom datteren vår og disse to jentene er det en del utfordringer, blant annet at disse to jentene kan utelukke jenta vår fra lek. Pedleder foreslo at jenta vår kan bytte til en annen avdeling i barnehagen. Da vil det være flere barn på hennes alder og hun leker visst allerede ute med en av jentene på denne avdelinga. Jenta vår er ikke gira på å bytte avdeling. Hun sier hun ikke liker det pga det blir så mange nye barn. Hva tenker dere er best å gjøre? Jeg tenker det kan være lurt å bytte avdeling, men vil ikke gjøre det mot datteren vår sin vilje. Anonymkode: df7ae...cda Her må barnehagen litt mer på banen, og inkludere henne i den nye barnegruppa, altså nå før hun evt bytter, at hun får være med eks 4-5 års gruppa på den andre avdelingen på tur og til lek. Nå vet jeg ikke hvordan denne barnehagen, men mange barnehager har litt mer blandede avdelinger om sommeren når det er færre unger der. Tror helt sikkert at dette går seg til med en liten ekstrainnsats fra barnehagen. Anonymkode: 03768...182
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her må barnehagen litt mer på banen, og inkludere henne i den nye barnegruppa, altså nå før hun evt bytter, at hun får være med eks 4-5 års gruppa på den andre avdelingen på tur og til lek. Nå vet jeg ikke hvordan denne barnehagen, men mange barnehager har litt mer blandede avdelinger om sommeren når det er færre unger der. Tror helt sikkert at dette går seg til med en liten ekstrainnsats fra barnehagen. Anonymkode: 03768...182 Høres lurt ut å få den andre barnehageavdelingen til å inkludere henne. Det blir "sommerbarnehage" i fellesferien (hele juli), men da er vi bortreist på ferie. Vi spurte datteren vår hva hun tenker om å bytte til en annen avdeling og da sa hun "Jeg vil ikke bytte avdeling for da blir det så mange nye barn". Så hun må nok bearbeides litt, evt kan jeg be pedleder på hennes nåværende avdeling å ta en snakk med henne. De to jentene på hennes nåværende avdeling har kjent hverandre 6 mnd lengre siden de har gått lengre sammen i barnehagen og vi blitt fortalt av jenta vår / observert at disse to jentene bruker å være med hverandre hjem etter barnehagen. HI Anonymkode: df7ae...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå