Gå til innhold

Kravene til høgskuleutdanning


Anbefalte innlegg

Skrevet

På poenggrenser er det skilt mellom ordninær kvote, og kvote for førstegangsvitnemål. Hve betyr dette? Ordinær kvote har mye høyre poengsum enn den andre... Når jeg regner ut mine poeng er jeg innenfor den den laveste poengsummen, men under den høye. Er det sjanse for at jeg kommer inn?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangsvitnemål er de som kommer rett fra videregående og som ikke har forbedret sine karakterer. Ordinær kvote er de som har f.eks. tatt fag som privatister for å forbedre fag. Om du kommer inn til høsten vil jo avhenge av om du har godt nok snitt til å komme inn på ordinær kvote. Snittet vil variere litt fra år til år, det vet de ikke sikkert før opptaket er klart. Det er vel bare å krysse fingrene!😊

Skrevet

Jeg har tatt generell studiekompetanse som privatist, har altså ikke hatt karakter i de fagene før. Vil jeg da komme under førstegangsvitnemål? 

Ja, jeg krysser fingrene, men er ikke så veldig optimistisk🙈

Skrevet

Akkurat i ditt tilfelle er jeg ikke sikker på hvilken kvote du kommer inn under. Du kan prøve å ringe til en rådgiver ved den videregående skolen som har hatt ansvaret for privatisteksamenene du har tatt? Eller kanskje privatistkontoret i fylket kan svare på det?

Skrevet

Jeg kan det, men svaret kommer uansett 20. Juli, så da kan jeg i det minste leve i håpet😇

Skrevet

Du må regne med femistpoengene!

Anonymkode: 57837...a09

Skrevet

 Er nok altfor gammel til det ja👵🏼

Skrevet

Førstegangsvitnemål har en aldersbegrensning på 21 år. Dum regel, men slik er det. 

Ellers masse lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...