Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Først litt info: Jeg får baby til høsten, og studiet starter ca 1 mnd etter termindato. Jeg har barn fra før, så jeg vet at det ikke er noen dans på roser med baby. Jeg vet også at dersom barnet kommer til termin, så kan ikke far ta permisjon på den første samlingen, da det er under 6 uker etter fødsel, men det ordner seg nok. Gjennom jobb har jeg nå fått "tilbud" om et studie som er relevant for meg, og arbeidsplassen er pålagt å ha den kompetansen jeg får gjennom studiet. Jeg har takket ja, og tenker at det skal gå fint. Det er snakk om en videreutdanning som går over 1 år, er kun 4 samlinger a' 2 dager. Men det står at det kreves mye egeninnsats, kollokviegrupper med og uten veileder, ja, og høres egentlig ut som det blir mye jobb utenom samlingene. Jeg har fått grønt lys for å ha med meg mannen på samlinger med tanke på barnepass, noe som dekkes av jobben. Min tanke er jo da at den uka som vi er på samling kan far ta pappapermisjon, har ganske lang reiseveg, blir nok derfor mer 4 dagers "samlinger" enn 2 dager. Jeg får jo da permisjon fra jobb for å delta på samlinger, og dermed kan far ta pappapermisjon. Men i og med at det står at det må påregnes en del egeninnsats. Er det da vanlig eller mulig eller noe at far også kan ta flere uker pappapermisjon underveis for at jeg skal kunne jobbe med studiet? Jeg har ikke snakket med arbeidsgiver eller nav om dette, da jeg tenker å høre med dere her inne først hva dere har vært borti, tenker eller tror/vet? Det er et studie som jeg oppnår 15 studiepoeng. Anonymkode: 2bb62...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå