Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Snakker ikke, er uinteressert i å leke med andre, liker best å leke selv. Hører dårlig(skal testes igjen før sommeren), kan å nynne alle barnesanger, er veldig glad, kosete, blir veldig glad når han møter folk han kjenner. Lite «late som lek». Jeg har googlet autisme , men føler ikke at det stemmer helt heller..virker litt sen i utviklingen rett og slett. Ppt har observert han og tenker at ting vil mulig rette seg etter hørsel er på plass. Anonymkode: 60d1a...445
Kyllingbein Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Høres ut som sen i utviklingen ja. Helt utrolig hva som retter seg dersom han hører 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Alt dette kan kobles til dårlig hørsel. Når hørselen kommer på plass, så faller resten på plass også Anonymkode: c6f85...389
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Ingen som tenker autisme? Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen som tenker autisme? Anonymkode: 60d1a...445 Slutt å google. Jeg synes det bare høres ut som om han er litt sein. Ikke alle barn liker å leke mye med andre barn heller uten at det er noe galt Anonymkode: bb094...a12
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Ja jeg må slutte å Google. Er ene dama i barnehagen som alltid har ett bekymret blitt når hun snakker om sønnen min. Aldri noe positivt. Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg må slutte å Google. Er ene dama i barnehagen som alltid har ett bekymret blitt når hun snakker om sønnen min. Aldri noe positivt. Anonymkode: 60d1a...445 En ansatt? Hva sier pedleder da? Sånn skal det ikke være, det hadde jeg klaget på, for det finnes uansett posititve ting. Hvis hun har et å negativt syn på barnet ditt, så blir hele hennes oppfattelse av han farget av det Anonymkode: bb094...a12
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Snakker ikke, er uinteressert i å leke med andre, liker best å leke selv. Hører dårlig(skal testes igjen før sommeren), kan å nynne alle barnesanger, er veldig glad, kosete, blir veldig glad når han møter folk han kjenner. Lite «late som lek». Jeg har googlet autisme , men føler ikke at det stemmer helt heller..virker litt sen i utviklingen rett og slett. Ppt har observert han og tenker at ting vil mulig rette seg etter hørsel er på plass. Anonymkode: 60d1a...445 Hvis han kan nynne sanger hører han vel? Anonymkode: 96592...12a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis han kan nynne sanger hører han vel? Anonymkode: 96592...12a Melodien, ja. Ikke ordene nødvendigvis. Anonymkode: a1de5...664
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han kan nynne sanger hører han vel? Anonymkode: 96592...12a Han hører ikke ordene eller nyanser. Mest sannsynlig er begge ørene tette pga væskeansamling. Sist vi var på kontroll var han nesten døv, nå skal det sjekkes igjen snart. Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han hører ikke ordene eller nyanser. Mest sannsynlig er begge ørene tette pga væskeansamling. Sist vi var på kontroll var han nesten døv, nå skal det sjekkes igjen snart. Anonymkode: 60d1a...445 Stakkars! Det retter seg alt når han får hørsel, det er jeg helt sikker på. Skal han få dren? Anonymkode: a1de5...664
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars! Det retter seg alt når han får hørsel, det er jeg helt sikker på. Skal han få dren? Anonymkode: a1de5...664 Ja om han har like mye væske på ørene nå så blir det dren:) Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: En ansatt? Hva sier pedleder da? Sånn skal det ikke være, det hadde jeg klaget på, for det finnes uansett posititve ting. Hvis hun har et å negativt syn på barnet ditt, så blir hele hennes oppfattelse av han farget av det Anonymkode: bb094...a12 Nei hun sier så lite. Er kun primærkontaktem hans jeg har litt med og hun er så lite positiv. «Uff han er så var for alt mulig», «uff, i dag har han bare vært for seg selv hele dagen». Føler nesten at han blir en belastning. Han er jo så blid og fornøyd, og hjemme er han flink å leke med lekene sine og i full fart . Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 Kanskje han bare er en vanlig feminist-gutt? Mer tidsriktig er det umulig å bli! Det eneste som vil fungere i fremtiden! Som gutt/mann er det viktig å ikke bry seg/være uenig med noen. Siden han er gutt er det flotte egenskaper å ta med seg. Om det hadde vært snakk om en jente ville jeg vært bekymret. Anonymkode: ab587...df8
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen som tenker autisme? Anonymkode: 60d1a...445 Nei. Anonymkode: f6ded...d86
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei hun sier så lite. Er kun primærkontaktem hans jeg har litt med og hun er så lite positiv. «Uff han er så var for alt mulig», «uff, i dag har han bare vært for seg selv hele dagen». Føler nesten at han blir en belastning. Han er jo så blid og fornøyd, og hjemme er han flink å leke med lekene sine og i full fart . Anonymkode: 60d1a...445 Det der hadde jeg tatt opp med pedleder, evt med styrer hvis det ikke hjelper. For det er en begredelig holdning av den ansatte, Hun vil alltid se ditt barn i et dårlig lys hvis hun ikke får veiledning på måten hun snakker og hva hun formidler. Jeg kan bare tenke meg hvordan hun snakker til ungene. Du har ikke spurt noen av de andre voksne om hvordan gutten din er i bhg? Kan være du hadde fått et helt annet svar da Anonymkode: bb094...a12
Mostly Harmless Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 Jeg tenker gutten hører dårlig, og at den ansatte virkelig burde oppdateres på hvordan man forholder seg til og prater om barn. Bare å starte en tilbakemelding med «uff», lyser manglende profesjonalitet. Ja, hun kan ha sine bekymringer. Ja, hun har lov å lufte dem, men hun bør samtidig ha en formening om hva som kan gjøres, hvordan barnehagen kan bidra, åpne for foreldrenes tanker og ikke minst nevne noe positivt også. Under ingen omstendigheter passer det å starte med «uff». Det uttrykker bare håpløshet, og gir ingenting annet enn følelse av avmakt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #18 Skrevet 23. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der hadde jeg tatt opp med pedleder, evt med styrer hvis det ikke hjelper. For det er en begredelig holdning av den ansatte, Hun vil alltid se ditt barn i et dårlig lys hvis hun ikke får veiledning på måten hun snakker og hva hun formidler. Jeg kan bare tenke meg hvordan hun snakker til ungene. Du har ikke spurt noen av de andre voksne om hvordan gutten din er i bhg? Kan være du hadde fått et helt annet svar da Anonymkode: bb094...a12 Jo de sier det samme men de er flinke til å betrygge meg på at han har det veldig fint, språket kommer Når han er klar og at der er andre i bhg som snakker sent uten at det betyr at det er noe galt. Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 Nå er jeg mamma og spesial pedagog, men snakker som mamma helst. jeg ønsker å vite hvordan barna mine har det i bhg. I stedet for at de pynter veldig på det og ikke sier det som det er. For da kan man prøve å tilrettelegge og ha en åpen kommunikasjonskanal. Det synes jeg som mamma er veldig viktig. Jeg må kunne stole på at bhg er oppriktige og ønsker mitt barns beste. Og det er flott han har det fint hjemme og er i full fart. Ingenting er bedre enn d👍 I barnehagen er det mange barn, mye lyd og det kan være travelt for både liten og stor. I perioder er også barn slitne og reagerer når de er i barnehagen men kvikner til når de kommer hjem til roligere omgivelser. Det har jeg opplevd med vår eldste gutt. Anonymkode: 163c1...d51
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 Har dere sjekket synet på barnet?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #21 Skrevet 23. mai 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg mamma og spesial pedagog, men snakker som mamma helst. jeg ønsker å vite hvordan barna mine har det i bhg. I stedet for at de pynter veldig på det og ikke sier det som det er. For da kan man prøve å tilrettelegge og ha en åpen kommunikasjonskanal. Det synes jeg som mamma er veldig viktig. Jeg må kunne stole på at bhg er oppriktige og ønsker mitt barns beste. Og det er flott han har det fint hjemme og er i full fart. Ingenting er bedre enn d👍 I barnehagen er det mange barn, mye lyd og det kan være travelt for både liten og stor. I perioder er også barn slitne og reagerer når de er i barnehagen men kvikner til når de kommer hjem til roligere omgivelser. Det har jeg opplevd med vår eldste gutt. Anonymkode: 163c1...d51 Jeg er enig i at man skal være ærlig og ikke pynte på det. Men det er noe med hvordan man sier det, det er heller ikke nødvendig å overbringe bare negativt hver gang man snakker med mor. Ingenting blir bedre av at en ansatt bare ser og fokuserer på det negative hele tiden. Det er alltid positive ting å si i tillegg. Som pedagog så vrenger det seg i hele meg når jeg hører hvordan den ansatte kommuniserer med hi. Hvordan vi frembringer negative tilbakemeldinger er noe vi jobber mye med, og sånn hi blir møtt er absolutt ikke akseptert hos oss. Anonymkode: bb094...a12
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #22 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg mamma og spesial pedagog, men snakker som mamma helst. jeg ønsker å vite hvordan barna mine har det i bhg. I stedet for at de pynter veldig på det og ikke sier det som det er. For da kan man prøve å tilrettelegge og ha en åpen kommunikasjonskanal. Det synes jeg som mamma er veldig viktig. Jeg må kunne stole på at bhg er oppriktige og ønsker mitt barns beste. Og det er flott han har det fint hjemme og er i full fart. Ingenting er bedre enn d👍 I barnehagen er det mange barn, mye lyd og det kan være travelt for både liten og stor. I perioder er også barn slitne og reagerer når de er i barnehagen men kvikner til når de kommer hjem til roligere omgivelser. Det har jeg opplevd med vår eldste gutt. Anonymkode: 163c1...d51 Jo jeg er veldig takknemlig for at de Er ærlige og det skal de være. Men det er så lite positivt. Mye sukk og stønn og får nesten meg til å grue å hente han. Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #23 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev: Har dere sjekket synet på barnet? Nei. Jeg tok det opp på helsestasjon men slik de oppfattet han hadde han ikke dårlig syn. Anonymkode: 60d1a...445
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #24 Skrevet 23. mai 2019 Er barnet på liten eller stor avdeling? Anonymkode: 163c1...d51
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #25 Skrevet 23. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg tok det opp på helsestasjon men slik de oppfattet han hadde han ikke dårlig syn. Anonymkode: 60d1a...445 Det sa de om min datter også da hun var på toårskontroll. Hun viste seg å ha grå stær og -5,5 på ene øyet og + 2,75 på andre😑 legen på kontrollen oppdaget det. Hun er nå operert og bruker briller. Ang din gutt , vil nok det meste falle på plass når hørsel kommer. Han hører antakelig like mye som om du skulle hatt hodet i en bøtte vann. Masse dype lyder og forstyrrende støy. Er nok derfor ganger blid og fornøyd hjemme , der det er roligere. Anonymkode: 91025...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå