Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Jeg kunne trengt en pause fra hjemmet, men har ingen jeg kan spørre om å dra på jentetur med. Ikke lett og ikke så lyst til å dra med samboer heller. Er det noen som bestiller seg en tur og drar helt alene? Er det fryktelig sært og veldig «Vera Venneløs»? Anonymkode: ed3e2...320
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Du har ikke noen du kan reise til da? Ei venninne i en annen by, en tante eller noe? Det har jeg gjort, egentlig kun i forbindelse med at jeg har vært på skole(samlingsbasert). Jeg ville aldri reist til syden alene, men så har jeg aldri vært der med noen heller. Synes i grunnen det var litt skummelt å gå fra hotellet i København, gå til togstasjonen alene, og ta toget til flyplassen der jeg møtte mine kollegaer. Men der har du meg. Du er sikkert litt tøffere. Anonymkode: 95052...5ea
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har tittet på noen turer som dukker opp på facebook innimellom, pakketurer for de som drar alene på ferie. Det frister faktisk, selv om det er noe jeg aldri har gjort eller trodde jeg ville vurdere. Nå er økonomien der at jeg syns jeg kan gjøre det, så blir en tur alene på hytta. Eller tanken er å dra dit alene, men sjeldent det blir det. Ungene dilter som oftes med, selv om de hadde planlagt å være hos andre. Mine foreldre eller søster kommer også. Hytta er så nære at det ikke er noe vi planlegger, har vi tid drar vi på hytta og ingen sjekker om noen skal. Kun en sjelden gang vi reseverer den og sier vi skal ha den alene. Så dette er bare ett lite pustehull i hverdagen, blir ikke avbrekk og skikkelig ladning av betterier. Det er noe som frister veldig og da kunne det vært litt gøy med en slik tur. Aner ikke hva turopratøren heter siden jeg bare drømmer litt når linken kommer opp og så forsvinner jeg tilbake til hverdagslivet. Anonymkode: 0ecf1...91c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke noen du kan reise til da? Ei venninne i en annen by, en tante eller noe? Det har jeg gjort, egentlig kun i forbindelse med at jeg har vært på skole(samlingsbasert). Jeg ville aldri reist til syden alene, men så har jeg aldri vært der med noen heller. Synes i grunnen det var litt skummelt å gå fra hotellet i København, gå til togstasjonen alene, og ta toget til flyplassen der jeg møtte mine kollegaer. Men der har du meg. Du er sikkert litt tøffere. Anonymkode: 95052...5ea Har ingen å reise til heller. Ikke redd for å reise alene, reiste masse alene i tidligere jobb. Men da var jeg jo på jobb og det var «greit» å dra alene. Føles bare litt rart å dra på ferie alene. Anonymkode: ed3e2...320
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Jeg reiser en del alene ifbm jobb, og det er ikke noe problem i å reise alene. Men jeg personlig, synes det er kjedelig å være på tur alene. Da barna var mindre drømte jeg om å bare få være helt alene og i fred, men når keg først har denne muligheten via jobb, så synes jeg bare det er kjedelig.. middag alene, frokost alene.. det eneste jeg liker å gjøre alene er å shoppe😂 Anonymkode: b7944...491
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg reiser en del alene ifbm jobb, og det er ikke noe problem i å reise alene. Men jeg personlig, synes det er kjedelig å være på tur alene. Da barna var mindre drømte jeg om å bare få være helt alene og i fred, men når keg først har denne muligheten via jobb, så synes jeg bare det er kjedelig.. middag alene, frokost alene.. det eneste jeg liker å gjøre alene er å shoppe😂 Anonymkode: b7944...491 Jeg elsket å reise på jobb alene, det var før jeg fikk barn. Så jeg vet jo at jeg tør og liker å være alene, men tanken på å bruke penger og tid på å dra på ferie alene føles bare kleint på en måte. Kanskje fordi jeg er redd hvordan andre ser på det (stakars, har hun ingen venner...), og at jeg faktisk synes det ER trist å ikke ha noen å reise med😢. Burde kanskje greie å drite i hva andre skulle mene om det🧐Ville jo hatt det fint der tror jeg. Eller plutselig blitt deppa fordi jeg var alene😳🙄 Anonymkode: ed3e2...320
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsket å reise på jobb alene, det var før jeg fikk barn. Så jeg vet jo at jeg tør og liker å være alene, men tanken på å bruke penger og tid på å dra på ferie alene føles bare kleint på en måte. Kanskje fordi jeg er redd hvordan andre ser på det (stakars, har hun ingen venner...), og at jeg faktisk synes det ER trist å ikke ha noen å reise med😢. Burde kanskje greie å drite i hva andre skulle mene om det🧐Ville jo hatt det fint der tror jeg. Eller plutselig blitt deppa fordi jeg var alene😳🙄 Anonymkode: ed3e2...320 Da synes jeg du bare skal forsøke en helg eller en natt først! Kanskje synes du det er helt fantastisk å bare ha seg selv å tenke på?😃 Jeg ville ikke brydd meg et øyeblikk om hva andre måtte mene😊 Anonymkode: b7944...491
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kunne trengt en pause fra hjemmet, men har ingen jeg kan spørre om å dra på jentetur med. Ikke lett og ikke så lyst til å dra med samboer heller. Er det noen som bestiller seg en tur og drar helt alene? Er det fryktelig sært og veldig «Vera Venneløs»? Anonymkode: ed3e2...320 Første gang jeg reiste alene, syntes jeg litt synd på meg selv og tenkte at "alle" så på meg der jeg gikk rundt alene og syntes synd på meg. Men slik hadde jeg det kun de første par dagene første gang jeg reiste alene. Men deretter har jeg elsket å reise alene. Man opplever er helt andre ting . Lokalbefolkningen tar kontakt, er man flere som reiser sammen tror de man har nok med seg selv. Jeg har noen utrolige opplevelser fra disse reisene. Virkelig minner for livet. Kan nok være en fordel å være litt reisevant fra før, alt etter hvor i verden du reiser. Jeg har reist i mange ulike land, feks Danmark, Hellas, Marokko. Alle uten komplikasjoner av noe slag. Det er ikke alltid det har vært like problemfritt de gangene jeg har reist sammen med venner eller familie. Lykke til. Anonymkode: a3d22...931
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 Du kan jo begynne med en ganske kort tur , få dager, og se hvordan du liker det. Anonymkode: a3d22...931
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Har gjort det, og syntes det var deilig... tok 4 dager i Amsterdam. Anonymkode: 44287...409
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 Men hvis du har lyst å reise med noen ville jeg spurt. Kanskje andre du ikke har tenkt på har lyst. Jeg ville lagt ut på fb; lyst å dra på weekendtur nå i vår og søker reisefølge». Kanskje noen slenger seg med? Anonymkode: b4ff0...943
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis du har lyst å reise med noen ville jeg spurt. Kanskje andre du ikke har tenkt på har lyst. Jeg ville lagt ut på fb; lyst å dra på weekendtur nå i vår og søker reisefølge». Kanskje noen slenger seg med? Anonymkode: b4ff0...943 Hmm... er redd det bare virker desperat og da lyser jeg jo også ut mangelen på skikkelige jenteturvenner...😱😅 Anonymkode: ed3e2...320
Nyttårs barn Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 Tror du vil trives om du drar et sted der du kan se og oppleve litt. Da kan du jo gå på konsert eller musical/teater om kvelden om den blir lang. Sydentur hadde jeg ikke dratt på alene, men gjerne storbytur.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 Naboen min reiser alltid på ferie alene. 1-2 uker i syden alene uten mann og barn. Hun elsker det. Kjør på! Anonymkode: 035f7...ddf
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmm... er redd det bare virker desperat og da lyser jeg jo også ut mangelen på skikkelige jenteturvenner...😱😅 Anonymkode: ed3e2...320 Nei, det gjør du ikke. Man kan ha et hav av venner, men likevel ikke noen som kan ta eller får fri fra jobb samtidig. Har du forresten spurt på arbeidsstedet ditt om noen kunne tenke seg å være reisepartner ? Morsomste langweekenden jeg har vært på, var da sjefen på jobb hadde fått fire billetter til Paris som han ikke kunne bruke selv. Han delte de ut til fire av oss som han så hadde fri samtidig,(jobber turnus), vi fire var i helt forskjellig alder og egentlig ikke noe mer enn kolleger, omgikkes aldri . Men du verden for en morsom tur. Anonymkode: a3d22...931
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmm... er redd det bare virker desperat og da lyser jeg jo også ut mangelen på skikkelige jenteturvenner...😱😅 Anonymkode: ed3e2...320 Hva så om det virker desperat? Ikke vær så redd for fasaden. Anonymkode: 83cfb...a51
gale damen Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 Jeg reiser relativt mye, men en gang i året eller så drar jeg bort en langhelg. Alene. Alene fordi jeg trenger litt tid uten å måtte forholde meg til andres ønsker og krav konstant. Om andre tenker at jeg er Vera Venneløs av den grunn, så driter jeg faktisk i det 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå