Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Hei. Jeg har en slem nabo som jeg hater! Han er frekk, ufin, respektløs og rett og slett ondskapsfull! Han respekterer ikke andre mennesker i det hele tatt! Han synes det er kjempemorsomt og gjør alt han kan for å plage naboene sine! En gang når jeg skulle ut og hente posten, kom han gående forbi og sa dette: "Er det horefitta som skal ut på tur, eller?" og lo stygt og ondskapsfullt! For en måned siden da mannen min kom hjem fra jobb, kom denne drittnaboen og slo ham hardt i ansiktet fordi min kjære mann hadde "bråka" litt, alt han gjorde var å lukke igjen bildøra på bilen sin! Og senest i forrige uke falt vår 6 år gamle datter på sparkesykkelen sin ute ved parkeringsplassen på vei hjem fra skolen og slo albuen sin slik at hun begynte å gråte. Naboen sto ute i hagen og trimmet hekken sin, og da måtte han selvfølgelig rope ut ting som "snørrunge" og "lille frøken fitte" mot datteren vår mens han gliste. Jeg ble selvfølgelig sjokkert og illsint inni meg på denne naboen der jeg sto og trøstet jentungen! Den naboen der er rett og slett en slem, forbanna drittsekk av en bølle! Og vi er ikke de eneste som må lide med den pesten av en ondskapsfull plageånd! Han terroriserer og sjikanerer rett og slett hele nabolaget! Vi er drittlei av ham alle sammen! Han har faktisk sparket i stykker hagemøblene til en annen nabo og punktert alle dekkene på bilen hans! Herregud, jeg er så lei og forbanna! Hva skal vi gjøre for noe?! Har jeg rett til å politianmelde den onde naboen? Kan han bli dømt til å flytte hvis han fortsetter å oppføre seg slik? Hvis ikke han flytter, gjør vi det! Vi orker ikke mer!!! Anonymkode: 7d570...b06
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #2 Skrevet 23. mai 2019 Høres ut som denne naboen har store personlige problemer. Høres ikke ut som han har sosiale antenner. Kan vel være at han har asberger, autisme, eller andre diagnoser som jeg ikke kan navnet på. Det kan jo hende denne mannen aldri har hatt gode omsorgspersoner, eller noen gang har lært seg samfunnets spilleregler. Hva med å slå tilbake med å være snill og grei? Når han snakker stygt til deg eller datteren din, hva med å gå å snakke til han? (sett deg for all del ned slik at du blir på et lavere nivå enn han.) Fortell han (som du forteller et barn) at du/datteren din blir veldig såret og lei seg når han sier sånn, spør han om han vet hva horefitte, fitteunge og lignende. er. Om dere kan anmelde han, ja, selvfølgelig, om han slår og bedriver grov vold mot dere eller deres eiendeler, men om ingen har prøvd å snakke med han, så er sikkert det måten å begynne på. Anonymkode: e02bc...76a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Har sommerferien starta Anonymkode: ae910...440
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Ring politiet lg gjør det hver gang. Vi har en nabo av samme kaliber, har ringt politiet og de har ringt naboen. Fikk beskjed av politiet om hvis det skjedde igjen skulle jeg ta kontakt med engang. Å da blir det anmelde. Og dere går flere sammen i tillegg så blir han nødt til å følge politiets pålegg. Anonymkode: e1f75...2a1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Jeg tenker at dette er en nabo med en psykiske problemer. Han har kanskje en alvorlig psykisk diagnose, siden han plumper ut med alt mulig verbalt, og også gjør skade på biler osv. Snakk med politiet, mulig de kjenner til han fra før. Vi har en nabo, stort sett ingen problem med han, men med jevne mellomrom bestemmer han seg for å slutte å ta medisinene han bruker for sine psykiske lidelser. Og da tør vi omtrent ikke gå på veien forbi huset hans, for vi vet aldri hva som kan skje. Anonymkode: 605e1...02d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som denne naboen har store personlige problemer. Høres ikke ut som han har sosiale antenner. Kan vel være at han har asberger, autisme, eller andre diagnoser som jeg ikke kan navnet på. Det kan jo hende denne mannen aldri har hatt gode omsorgspersoner, eller noen gang har lært seg samfunnets spilleregler. Hva med å slå tilbake med å være snill og grei? Når han snakker stygt til deg eller datteren din, hva med å gå å snakke til han? (sett deg for all del ned slik at du blir på et lavere nivå enn han.) Fortell han (som du forteller et barn) at du/datteren din blir veldig såret og lei seg når han sier sånn, spør han om han vet hva horefitte, fitteunge og lignende. er. Om dere kan anmelde han, ja, selvfølgelig, om han slår og bedriver grov vold mot dere eller deres eiendeler, men om ingen har prøvd å snakke med han, så er sikkert det måten å begynne på. Anonymkode: e02bc...76a Nei vet du hva, helt tydelig du ikke har peiling på autisme! Folk med autisme oppfører seg på ingen måte sånn. De er ikke bøllete. Anonymkode: 2dbd3...a00
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Bland rottegift i brøddeigen, og gå med nybakt brød på døra til ham 🙂 Anonymkode: 9b01f...742
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 Dette er en trolletråd. Anonymkode: 1c55c...dd6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Jeg foreslår at du kontakter politiet og evt. Psykiater. Denne mannen har seriøse adferdsproblemer. Anonymkode: 67f53...7b2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei vet du hva, helt tydelig du ikke har peiling på autisme! Folk med autisme oppfører seg på ingen måte sånn. De er ikke bøllete. Anonymkode: 2dbd3...a00 Jeg har peiling på autisme, tro meg, jeg jobber med en del med diagnosen, og når de opplever ting som er forstyrrende på sine rutiner, så kan de reagere med sinne og bli både fysisk og verbalt utaggerende. Det er mange grader av autisme, uten at jeg kan påstå at denne naboen har det. Det er kanskje ikke autisme, men noe er det. Anonymkode: e02bc...76a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har peiling på autisme, tro meg, jeg jobber med en del med diagnosen, og når de opplever ting som er forstyrrende på sine rutiner, så kan de reagere med sinne og bli både fysisk og verbalt utaggerende. Det er mange grader av autisme, uten at jeg kan påstå at denne naboen har det. Det er kanskje ikke autisme, men noe er det. Anonymkode: e02bc...76a Tror du på hi? Anonymkode: deb4f...08e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 Hahahaha 😂 han må være gal 😂😂 Anonymkode: b89e3...4e6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror du på hi? Anonymkode: deb4f...08e Tror det finnes mennesker som kan oppføre seg slik, ja, og jeg har ingen grunn til å ikke tro på HI. forstår ikke hvorfor folk skal stille spørsmålstegn ved noe noen kan oppleve som vanskelig, om det er naboer eller barn. Jeg tror ikke verden er sort eller hvit, og vet utfra erfaring at ingen har det likt som meg, eller slik jeg opplever ting/verden. Jeg har like stor respekt for andre mennesker likevel. Anonymkode: e02bc...76a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har peiling på autisme, tro meg, jeg jobber med en del med diagnosen, og når de opplever ting som er forstyrrende på sine rutiner, så kan de reagere med sinne og bli både fysisk og verbalt utaggerende. Det er mange grader av autisme, uten at jeg kan påstå at denne naboen har det. Det er kanskje ikke autisme, men noe er det. Anonymkode: e02bc...76a Det er da ingenting her som tyder spesifikt på autisme. Nå får du virkelig gi deg😅 Anonymkode: e5962...6f2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har peiling på autisme, tro meg, jeg jobber med en del med diagnosen, og når de opplever ting som er forstyrrende på sine rutiner, så kan de reagere med sinne og bli både fysisk og verbalt utaggerende. Det er mange grader av autisme, uten at jeg kan påstå at denne naboen har det. Det er kanskje ikke autisme, men noe er det. Anonymkode: e02bc...76a Jeg tror ikke det er autisme. Han er ikke bare slem når han er sint. Han er slem hele tiden. Og for meg virker det som om han synes at det er morsomt å være slem. Hi Anonymkode: 7d570...b06
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er da ingenting her som tyder spesifikt på autisme. Nå får du virkelig gi deg😅 Anonymkode: e5962...6f2 Enig i at ingenting tyder spesifikt på autisme, men tenker at slik HI fremstiller det, så er det i situasjoner hvor ting ikke går etter de daglige rutinene. Det er ikke sikkert det hjelper, og jeg tenker at ting også kan bli verre da dersom det er snakk om en person med autisme, men hva med å overraske mannen med hyggelige ting. Tenker at mannen kan ha en psykisk diagnose i tillegg. Men tenker at det er autisme som ligger til grunn. Beklager at du ikke er enig med meg i det. Tenker at om mannen har for vane å være sint, og at det er en del av personligheten til mannen- som sikkert ikke har hatt en lett oppvekst? og sikkert har mer i bagasjen enn vi vet om, så er det vanskelig å endre dette, særlig når han selvfølgelig bare møter sinne og aggresjon. Sier ikke at det ikke er riktig å møte han med sinne og aggresjon, det ville vel alle gjort, men prøv å snu det. Anonymkode: e02bc...76a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #18 Skrevet 23. mai 2019 Dette må jo være tull….hvis ikke, hvorfor anmeldte dere han ikke når han slo mannen din hardt i ansiktet? Det er jo vold, og en gyllen mulighet til anmeldelse. Kan heller ikke tro at noen av naboene som er blitt plaget i lang tid ikke har anmeldt han for trakassering. Beklager, men derfor tror jeg ikke på dette. Anonymkode: 1c55c...dd6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror det finnes mennesker som kan oppføre seg slik, ja, og jeg har ingen grunn til å ikke tro på HI. forstår ikke hvorfor folk skal stille spørsmålstegn ved noe noen kan oppleve som vanskelig, om det er naboer eller barn. Jeg tror ikke verden er sort eller hvit, og vet utfra erfaring at ingen har det likt som meg, eller slik jeg opplever ting/verden. Jeg har like stor respekt for andre mennesker likevel. Anonymkode: e02bc...76a Jeg tror og at mennesker kan oppføre seg sånn. Men jeg har vondt for å tro på at et helt nabolag lar seg nehandle sånn uten at noen anmelder han. Anonymkode: deb4f...08e
Gjest Antarctica Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har peiling på autisme, tro meg, jeg jobber med en del med diagnosen, og når de opplever ting som er forstyrrende på sine rutiner, så kan de reagere med sinne og bli både fysisk og verbalt utaggerende. Det er mange grader av autisme, uten at jeg kan påstå at denne naboen har det. Det er kanskje ikke autisme, men noe er det. Anonymkode: e02bc...76a Slutt å skape fordommer om autisme.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #21 Skrevet 23. mai 2019 Jeg hadde gjort to ting - jeg hadde gått til politiet og jeg hadde kontaktet kommunelegen. Denne mannen virker syk og trenger hjelp, ergo koble inn kommunelegen og si at noen må ta ansvar for at denne mannen får den hjelpen han helt tydelig trenger. Hva som er årsaken til at han oppfører seg som han gjør kan ingen av oss vite. Det første som slo meg var at det kan være en viss form for demens også. Men å spekulere i hva det er og alle mulige sjeldne varianter av andre diagnoser har ingen hensikt. Hi, kontakt politiet - denne mannen utfører både vold og hærværk og driver med trakassering, alt er ulovlig. Og kontakt kommunelegen og fortell om adferden hans og få tydelig frem at noen må ta ansvar for denne mannens helse før han skader noen alvorlig! Anonymkode: e1a4f...a82
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #22 Skrevet 23. mai 2019 Et sted må også psykisk syke personer bo, det skal mye til å få folk tvangsflyttet. Mamma bodde i et borettslag hvor de hadde en slik mann, han hadde flere traumer for han hadde vært soldat i utlandet tidligere, men han oppførte seg skremmende. Han kjørte rett på så folk måtte skvette unna, han sparket hunder og katter, han lusket rundt i gangene og gjemte seg i kott, bak dører o.l. og kom plutselig frem når folk sto og snakket, han lusket også rundt ute i mørket og tittet inn til de som bodde i 1.etg. Han var truende, skremte gamle og unge. Han ble anmeldt mange ganger og det kom jo frem at han hadde ptsd og slet psykisk, men ingenting ble egentlig gjort. Han fikk flere advarsler fra borettslaget også, særlig etter å ha gått fysisk til angrep på hunder og biler han mente var feilparkert. Men det var ikke bare å kaste han ut.... Mamma flyttet, hun ble helt nervøs av å bo der. Anonymkode: 3cad9...ed5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2019 #23 Skrevet 25. mai 2019 På 23.05.2019 den 13.54, Speikk skrev: Det kan være mange årsaker til at han ikke har blitt anmeldt. Kanskje han har kommet med trusler mot naboene sine slik at de ikke har tørt å anmelde ham som f.eks. "anmelder du meg så er du død/ferdig/ille ute". Jeg ser ingen grunn til å tro at dette er en tulletråd, jeg føler med hi. Jeg hadde en drittnabo selv da jeg bodde i Fredrikstad en periode på slutten av 90-tallet. Beklager, men det gir ingen mening. Ikke mulig å være så redd, altså alle naboene, nei,nei,nei...dette er bare tull. Anonymkode: 1c55c...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå