Gå til innhold

Helt siden jeg var liten har jeg hatt vondt der

Anbefalte innlegg

Skrevet

På høyre side av ryggen, høyt opp. Plutselig får jeg en sånn intens smerte der, så jeg ikke får puste, Smerten stråler opp til nakken og nedover ribbeina. Hvert åndedrag er smertefullt. Det har jeg hatt siden jeg var liten! Det kommer jevnlig, men ikke hver måned. Og varer ofte 1/2 - 1 dag. Ingenting ser ut til å hjelpe. 

Hva kan det være? 

Anonymkode: 1c2f6...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På høyre side av ryggen, høyt opp. Plutselig får jeg en sånn intens smerte der, så jeg ikke får puste, Smerten stråler opp til nakken og nedover ribbeina. Hvert åndedrag er smertefullt. Det har jeg hatt siden jeg var liten! Det kommer jevnlig, men ikke hver måned. Og varer ofte 1/2 - 1 dag. Ingenting ser ut til å hjelpe. 

Hva kan det være? 

Og du har ikke tatt det opp med lege? Fra du var liten? Hvor liten? og hvor gammel er du nå? Høyt oppe på ryggen, lungen da?

DU ringer legen enten nå hvis du har det, eller med en gang det kommer neste gang, da får du deg en akutt-time. Du kan også bestille ordinær time hos fastlegen hvis du ikke har det akkurat nå. Noen plasser får man visst akutt-time hos fastlegen, kanskje det går an der du bor?

Anonymkode: 72d34...412

Skrevet

Har du hatt det hele livet, så hater det vel ikke så fælt? 😉

Men verdt å sjekke da. Det du beskriver kan for meg høres ut som at du kanskje har en skjevhet i ryggen, eller noe nerver i klem feks? Det er sånt man kan se uavhengig om det er akutt eller ikke, hvis det har vart så lenge. 

Anonymkode: 358cd...d02

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du hatt det hele livet, så hater det vel ikke så fælt? 😉

Men verdt å sjekke da. Det du beskriver kan for meg høres ut som at du kanskje har en skjevhet i ryggen, eller noe nerver i klem feks? Det er sånt man kan se uavhengig om det er akutt eller ikke, hvis det har vart så lenge. 

Anonymkode: 358cd...d02

Er det jeg lurer på. De fant ingenting på MR.

Haster og haster, når det står på er det helt lammende og grusomt vondt. Én gang så fikk jeg det, trodde jeg (samme smerten). Viste seg å være lungeemboli.

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du har ikke tatt det opp med lege? Fra du var liten? Hvor liten? og hvor gammel er du nå? Høyt oppe på ryggen, lungen da?

DU ringer legen enten nå hvis du har det, eller med en gang det kommer neste gang, da får du deg en akutt-time. Du kan også bestille ordinær time hos fastlegen hvis du ikke har det akkurat nå. Noen plasser får man visst akutt-time hos fastlegen, kanskje det går an der du bor?

Nei.. Fra jeg var kanskje 8-9? Er snart 30. Ja, i lungeområdet...

Jeg kan få akuttime. Men jeg er mye hos legen pga andre ting så vil helst ikke hvis det bare er en strekk eller noe - men er det sannsynlig?

Det jeg er nysgjerrig på er hvorfor det kommer samme stedet hver gang, varer 1/2-1 dag med grusomme smerter så jeg ikke kan bøye meg engang og så går over. har minner om å ligge på gulvet i stua hjemme og nesten ikke få puste. Foreldrene mine visste (og vet..) om det, men tok meg aldri til legen. 

Skrevet

.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det jeg lurer på. De fant ingenting på MR.

Haster og haster, når det står på er det helt lammende og grusomt vondt. Én gang så fikk jeg det, trodde jeg (samme smerten). Viste seg å være lungeemboli.

Nei.. Fra jeg var kanskje 8-9? Er snart 30. Ja, i lungeområdet...

Jeg kan få akuttime. Men jeg er mye hos legen pga andre ting så vil helst ikke hvis det bare er en strekk eller noe - men er det sannsynlig?

Det jeg er nysgjerrig på er hvorfor det kommer samme stedet hver gang, varer 1/2-1 dag med grusomme smerter så jeg ikke kan bøye meg engang og så går over. har minner om å ligge på gulvet i stua hjemme og nesten ikke få puste. Foreldrene mine visste (og vet..) om det, men tok meg aldri til legen. 

Men da synes jeg du skal ta det opp med legen neste gang du er der for andre ting. Kan det ha noen sammenheng med "andre ting"?

Jeg tenke at grunnen til at det kommer på samme plass hver gang, er at det er en skade på det aktuelle stedet, lite sannsynlig med strekk eller noe på akkurat samme sted, uten at du ser noen åpenbar grunn.

Jeg hadde for øvrig en vondt når jeg var mindre, til jeg var 10-12 år klarte jeg å ta bena bak hodet. Etter dette så fikk jeg vondt når jeg gjorde det, sammenlignet det med at ribbeinene hang seg opp- kan ikke forklare det på annen måte. Får enda samme vondt dersom jeg tar føttene opp til ansiktet, må få noen til å holde hardt rundt ribbeina hvis jeg skal gjøre det, da går det bra. Denne vondten har/hadde jeg i 1 dag eller noe sånt. Kan det være noe lignende?

Skrevet

Det skjer meg også av og til, det stikker i lungen og jeg klarer nesten ikke å puste. Men det varer bare noen minutter, ikke en dag. Jeg har hatt det siden jeg var barn jeg også, jeg vet ikke hva det er.

Anonymkode: 790c4...c39

Skrevet

Har du forsøkt å gå til kiropraktor?

Anonymkode: e1f1a...5e1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skjer meg også av og til, det stikker i lungen og jeg klarer nesten ikke å puste. Men det varer bare noen minutter, ikke en dag. Jeg har hatt det siden jeg var barn jeg også, jeg vet ikke hva det er.

Anonymkode: 790c4...c39

Samme her. Har alltid tenkt at det bare er en sånn vondte som en får i kroppen av og til. Litt som med hodepine. 

Håndleddet derimot. Jeg kan ikke ta armhevinger, for jeg klarer ikke bøye det ene håndleddet langt nok bak pga smerte. Vet ikke hva det kommer av, men det hindrer meg ikke i det daglige, så har aldri tatt bryet med å komme meg til legen med det. 

Anonymkode: cb37e...c12

Skrevet

Blodpropp

Anonymkode: eb570...f49

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blodpropp

Anonymkode: eb570...f49

Det går jo ikke bare over sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...