Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tok en test igår tidlig, den var positiv, og på dagen en negativ, reiste til legen den var positiv. Tok en idag tidlig, den var negativ.

lest på nett at hvis man er tidlig ute så skal man ikke stole på negativ, men positiv.

noen erfaringer?

Anonymkode: 2d1ae...1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt og lest oftere om de som får falsk positiv enn negativ. Hvor mange dpo er du da?

Anonymkode: 992fd...911

Skrevet

Hva mener du?:-) 

jeg vet, men legen sa at jeg var positiv. Så blir forvirret..

Skrevet

Du stoler på den som er positiv. Konsentrasjonen kan variere i løpet av dagen og tidlig i svangerskapet kan du derfor fremdeles teste negativt hvis du ikke bruker morgenurin eller har drukket mye vann før du tester. Når legen har sagt du er gravid kan du stole på det. Gratulerer :)

Skrevet

Hei. 

Jeg brukte morgenurin idag, men ikke drukket noe vann. Bare tenkt og tenkt, stresset!

så hvis testen er positiv hos legen, da er det 100%? 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Jeg brukte morgenurin idag, men ikke drukket noe vann. Bare tenkt og tenkt, stresset!

så hvis testen er positiv hos legen, da er det 100%? 

Dpo betyr days past ovulation - dager etter eggløsning. Ofte sier man jo at man kan være sikker på svaret når man tester etter 14 dpo, som stort sett er den dagen man skulle hatt mensen igjen.

Er du veldig tidlig ute kan du ha hatt en kjemisk graviditet, at egget streifer lenge nok innom i livmoren(nok til å få opp hcg), men ikke får festet seg ordentlig. Eller du kan ha vært svært uheldig med dagens test. Har du prøvd en CB digital? De er ganske sikre :)  Lykke til :)

Skrevet

14 dager. Cirka

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt og lest oftere om de som får falsk positiv enn negativ. Hvor mange dpo er du da?

14 dager

Skrevet
51 minutter siden, Pobie skrev:

Du stoler på den som er positiv. Konsentrasjonen kan variere i løpet av dagen og tidlig i svangerskapet kan du derfor fremdeles teste negativt hvis du ikke bruker morgenurin eller har drukket mye vann før du tester. Når legen har sagt du er gravid kan du stole på det. Gratulerer :)

Tok morgenurin idag, men ikke drukket vann før jeg gjorde det. 

Så du er 100% sikker på at jeg kan stole på legen sin test?

Skrevet

Legen kan du naturligvis stole på

Anonymkode: 48c50...f82

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen kan du naturligvis stole på

Anonymkode: 48c50...f82

Ok. 

Får testene dems er mer sikre?:-)

Skrevet

Legene har akkurat de samme testene som de selger på apoteket, så de er ikke sikrere. En blodprøve kan være sikrere da, men regner med du tok en tisseprøve også hos lege?

Uansett er det gjerne sikkert om du har hatt flere positive tester, hvorfor tester du hver dag når du har hatt en positiv en? 

Mye mulig flere hadde opplevd det samme som deg om de tok flere tester om dagen, men det er vel ikke vanlig. Som regel tar man en test, den er positiv og man regner seg som gravid. Trenger ikke flere tester da...

Anonymkode: 6314c...da6

Skrevet

Hvis du tok urinprøve hos legen så er ikke de testene mer sikre enn de du selv kjøper på apoteket 

Anonymkode: 4fc63...419

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legene har akkurat de samme testene som de selger på apoteket, så de er ikke sikrere. En blodprøve kan være sikrere da, men regner med du tok en tisseprøve også hos lege?

Uansett er det gjerne sikkert om du har hatt flere positive tester, hvorfor tester du hver dag når du har hatt en positiv en? 

Mye mulig flere hadde opplevd det samme som deg om de tok flere tester om dagen, men det er vel ikke vanlig. Som regel tar man en test, den er positiv og man regner seg som gravid. Trenger ikke flere tester da...

Anonymkode: 6314c...da6

Ok

Skrevet

Kjøp deg en clearblu digital som du tar i morgen tidlig. Det er ulikt hvor sensitive de ulike testene er, og HcG-nivået varierer gjennom dagen, avhengig av hvor utvannet urinen er. Du kan derfor få ulike svar på testene. Legen sin urinprøvetest er ikke noe sikrere, så du kan ikke stole 100 % på legen. Blodprøve for å måle HcG er mye sikrere, men det tar som oftest 2 dager å få svar på denne blodprøven. Enten er det tidlig i graviditeten slik at HcG-nivået er lavt og ligger i grenseland for utslag, eller så kan du ha hatt en kjemisk graviditet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...