Gå til innhold

Jeg vil så gjerne, men...😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i 12 år. Vi har 2 barn sammen.

De siste 3-4årene har vi hatt det tøft, vi tok en pause(som varte bare noen dager da vi følte det ble feil).Jeg sliter nå med å finne tilbake til oss.Vet ikke om jeg er usikker på om vi hører sammen...samtidig er jeg glad i han, vi har det trygt sammen, trygge rammer for barna med faste jobber, bosted, venner, familie osv...og vi krangler ikke slik vi gjorde iblant før vi tok en pause.

Jeg klarer ikke helt sexbiten heller, klarer ikke tenne på han...vi har sex, men det er mer bare for å få det gjort liksom😔Jeg har rett og slett ikke sexlyst(noe som er veldig uvanlig for meg) Noen tips?

Usikker hva jeg vil....samtidig føltes det så feil de dagene vi var fra hverandre.

Han er verdens snilleste(noe vennene mine også sier»snillere mann finner du ikke»)og jeg vet han forguder familien sin så tanken på å rive alt opp er ikke god. 

Blir glad for hvert eneste tips fra dere herlige damer🙏🏻💞

Anonymkode: 02e47...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vurdert parterapi, men er så lang reisevei til nærmeste terapaut...

Tror han føler det er fint mellom oss, men jeg sliter

Skrevet

Ingen?🙈

Skrevet

Hvor langt er det å reise til terapi?

Anonymkode: cf186...20e

Skrevet

Nesten 3 timer EN vei....🙈

Skrevet

Har dere ikke familievernkontor nærmere enn det? Finnes det ikke noe alternativt tilbud i kommunene der dere bor?

Skrevet

Hvis dere har barn, så går dere i terapi. Det må dere bare få til. Det er sånn det er å få barn, man må bare få det til....

Anonymkode: 1a772...5c3

Skrevet

Nei ikke noe tilbud om det her....ja vil jo gjerne få det til, men jeg liker ikke at jeg føler jeg vil gå bort fra han.Synes ikke han er tiltrekkende lengre😔ikke lyst å kysse han...føler meg så slem som skriver det, men slik føler jeg det dessverre

Skrevet

Men det kan jo gå over. Slike dårlige perioder må man nesten regne med etter 12 år sammen. 

Skrevet

Ja jeg vet😔vet bare ikke hvordan jeg skal komme meg opp derfra....han føler visst alt er ok nå

Skrevet

Du må snakke med han først og fremst. Ikke si at du ikke tenner på han, men si at du føler det er noe som mangler i forholdet og hør hva han har å si. Og selv om det er langt å reise så bør dere prioritere terapi. 

Skrevet

Mangler?kommer han til å si...han sa her om dagen at det var så fint at vi ikke krangler mer og har en god kjærlig tone oss mellom.Han prøver seg på sex, men jeg har «heldigvis» hatt mye stress siste mnd.så han har godtatt at jeg er trøtt og vil sove.

vet ikke hvordan jeg skal si det...

Skrevet

DU må i alle fall jobbe med deg selv. Du trenger ikke å "gå med på" sex når du er stressa, eller hvis tanken på det gjør deg kvalm, men herlighet altså -  å bare avvise hele ekteskapet med at "jeg føler ikke sexlyst", det er rett og slett ikke fair. Du må jobbe med deg selv mentalt. Du må selv velge å se ham på en ny måte, og prøve å se din egen rolle i samspillet. 

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

han sa her om dagen at det var så fint at vi ikke krangler mer og har en god kjærlig tone oss mellom.

At en mann sier noe sånt, det er for de fleste en STOR innrømmelse og et stort initiativ overfor deg og kjærligheten. 

Anonymkode: f5dfe...160

Skrevet

Det der er så vanskelig !!

har vært i samme situasjon. Der føles som en umulig greie bli med , det å «bli» -og ville det 100%. Man kan jobbe så møtes meg selv at man jobber seg ihjel men føler man d ikke så føler man d ikke. Og noenganger må man bare venne seg med tanken på å bryte opp før man faktisk gjør det! Ingenting er quick fix men om 3 år.. hvor vil du sitte da? For om tre år vil de fleste vanskelige følelsene i forbindelse med ett brudd være ganske langt borte.. dette lå man bare gjennom. Du må bare finne ut om du vil ut på andre siden eller ikke. 

Man kan jo velge å bli pga stabilitet og barna etc men tro meg d kan være ett følelsesmessig helvette. 

Lykke til❤️

Anonymkode: 581fc...ba5

Skrevet

Tusen takk for svarene☀️vi er ikke gift, men samboere.Men uansett, det er vanskelig når man ikke føler seg tiltrukket av den man er sammen med.Sex er utrolig viktig i et forhold, det som skiller vennskap og kjæresteforhold....for meg hvertfall. 

At en mann sier det han sa at han er glad vi ikke krangler og har kjærlig tone det synes jeg er flott.Vi har det fint, fungerer veldig godt som familie, jeg bare sliter med følelsene for han

Skrevet

Noen som har vært på parterapi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...