Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Når man får kopi av daglige eposter et menneske har skrevet fordi hun er forbanna på deg. Tror hun er psykisk ustabil, hun forsøker å sverte meg og gå til mine overordnede og andre hun mener burde vite hvor fæl jeg er og forteller dem usannheter om meg, jobben min og hvordan jeg gjør den. Hun lyver også om hvordan jeg ter meg mot henne, og kommer med anklager som at jeg har hylt og ropt til henne, bedt henne holde kjeft å komme seg vekk osv. Hun er for tiden utvist fra min arbeidsplass grunnet dårlig oppførsel, som gjorde henne ganske rødglødende. I over to uker har jeg mottatt nesten daglige e-postene med anklager og usannheter rettet mot min person og jobben jeg gjør, og nå føler jeg meg ganske sliten. Instansene hun sender disse til ignorerer henne og er på min side i saken da de ser hvordan hun holder på. Vi snakker vel rundt 20-25 A4 sider med anklager og sverting av meg. Hva kan jeg gjøre for å stoppe henne? Anonymkode: a1d20...749
Himmel og hav Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Snakk med lederen din, i og med at dette også handler om jobben din. De har sikkert rutiner for politianmelding i slike saker.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Ja har time hos personvernombudet på jobb i morgen, håper han har en god løsning. Er ganske sliten av hele situasjonen, og hun gir seg jo heller ikke. Har ikke svart på noe som helst hun har skrevet, bare håpet at det skulle dabbe av. HI Anonymkode: a1d20...749
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Det er nok politiet som må inn. Ta vare på alle eposter og annen dokumentasjon, skriv ned hendelser, hvem som har vært vitne til det, når det skjer osv. Da har du langt mer å komme med til politiet. Og ja, det er langt over grensen for trakassering... Anonymkode: 2e3f9...f65
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 Takk for svar. Håper jeg klarer å få stoppet henne, hadde håpet det ikke skulle gå så langt som til å måtte gå til politiet, huff. HI Anonymkode: a1d20...749
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 Selv om du skulle ha gjort det hun påstår, så er dette trakassering og ikke måten å gå frem på. Anonymkode: 571c3...fea
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Dette er helt klart trakassering ja. Som anonym over her sier, selv om beskyldningene hennes hadde vært sanne er det overhodet ikke greit å holde på som dette, og når de på toppen av det hele ikke er sanne forteller det bare at denne dama trenger hjelp. Hun er helt klart psykisk ustabil og trenger hjelp, men du kan ikke hjelpe henne. Regner med du må anmelde henne, også må rette instanser ta tak i dette. Kjedelig å komme utfor slike mennesker, men av og til kan man gjøre det. Skjønner at du er sliten og lei av hele greia, men som du sier er dama ustabil og det får ikke du gjort noe med. Begynner du "mate" henne vil det bare bli verre, så du gjør nok helt rett i å ignorere henne. Anonymkode: d5a16...9d3
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 Takk for svar. Har fått samme svar fra personvernombudet i dag. Skal kalle henne inn til møte hvor både min sjef og personvernombudet er til stede hvor hun vil få beskjed at hun får kun komme tilbake på prøvetid når utvisningen er over grunnet måten hun har opptredt på. Hun har fysisk holdt seg borte, men har ikke overholdt utvisningen ved å gjentatte ganger henvende seg direkte til meg på denne måten. Som dere sier er dette trakassering og bakvasking, og hun vil få beskjed å stoppe eller bli anmeldt. Så får man håpe det gir seg. HI Anonymkode: a1d20...749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå