Gå til innhold

Ville du revurdert kjøpet? Bestilt Huawei mobil til gutten..🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. 

Har selv Huawei, og overhode ikke bekymret. Er ekstra beroliget av min mann som jobber med IT sikkerhet og terror (og dermed har over gjennomsnittlig innsikt i denne type politikk) når han (kort oppsummert) sier "det er Kina...De er dominante. 5minutter,og de finner en løsning rundt dette hvis det går igjennom." 

Anonymkode: f6773...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av prinsipp ville jeg aldri kjøpt den type mobil. Fatter ikke at Erna selger landet til et diktatur som ønsker verdensherredømme. 

Anonymkode: 5eec8...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina og USA (Trump), de blir aldri enige. Ville ikke kjøpt den akkurat nå nei. Om de blir enige blir det sikkert lavere priser for å få tilbake folk.

Anonymkode: 5ccc2...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jo bare med politikk å gjøre.....kjenner egentlig at jeg er mer skuffet over Google som lar seg presse av Trump. Har selv Huawei og er ikke bekymret. 

Anonymkode: 906a5...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har jo bare med politikk å gjøre.....kjenner egentlig at jeg er mer skuffet over Google som lar seg presse av Trump. Har selv Huawei og er ikke bekymret. 

Anonymkode: 906a5...cd9

Nei, Kina er et diktatur med stålkontroll på alle innbyggere, tortur og henrettelser i fleng. De ønsker verdensherredømme, og alle innbyggere er pålagt å gi styresmaktene de opplysningene de ber om. Også fra andre land som bruker deres teknologi. 

Anonymkode: 5eec8...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt det nå. Blir vel verre om det blir snakk om evt erstatning hvis du har kjøp etter konflikten har vært i media

Anonymkode: c1b88...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sikkerhetskonferanse for et par år siden hvor PST også hadde foredrag. De var veldig klar på at Kina er en stormakt vi skal være veldig oppmerksomme på, og også at kinesiske styresmakter kan med loven i hånda kreve at kinesiske statsborgere som jobber i utlandet er pliktig til å gi all informasjon om sin utenlandske arbeidsgiver hvis de blir krevd det. Dette er en relativt ny praksis som jeg som arbeidsgiver ikke var klar over, og det gjorde at jeg som jobber innenfor cybersecurity ikke kan ansette mennesker fra Kina da jeg er avhengig av å få de sikkerhetsklarert og det ville de ikke blitt samt at kundene ikke ønsker å forholde seg til et slikt usikkerhetsmoment. At Trump er en merkelig skrue er en ting, men restriksjonen mot Huawei er en god ting med tanke på alle muligheter kinesiske produsenter har til å legge inn software som samler inn og overvåker litt for mye personsensitiv informasjon. Eller personsensitiv informasjon er ikke så "farlig" med tanke på at kinesiske myndigheter er mer interesserte i bedriftshemmeligheter og statlige hemmeligheter, men med tanke på hvor mye info man har på f.eks jobbtelefoner så er Huawei en stor sikkerhetsrisiko.

Anonymkode: be107...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...