GĂ„ til innhold

Barn som bare griner etter barnehagenđŸ„”


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sÄ lei av 4Äringen som bare surver, trasser og griner etter barnehagen. Alt er feil. Ikke fÄr han spise den middagen han vil, ikke fÄr han sitte der han vil Ä spise middag +++. Mamma og pappa er bare dumme, slemme og er ikke glad i han. Han tester grenser sÄ det holder. Verden raser sammen om putefortet han har laget, raser sammen. Det er selvfÞlgelig vÄr skyld. Det er vÄr skyld om han ramler i hagen og vi er slemme som tvinger han til Ä vaske hender. Jeg kjenner tÄlmodigheten raser. Jeg orker ikke lenger Ä vÊre pedagogisk, trÞste han, avlede osv. Det fungerte ikke Ä keg blir heller irritert. Ber han sutre i gangen hvis han bare skal skrike og sutre. Ofte hjelper det med en kort timeout, da fÄr han samlet seg. Vanligvis henter vi han tidlig i Bhg men etter dette startet drÞyer jeg gjerne til 16-16.30. Dette for Ä fÄ minst mulig grining fÞr leggetid. 

 

Det er grining sÄ fort vi setter han i bilen etter Bhg. Ellers sover han fra 19-06, spiser og drikker godt.  Han er hÞflig med andre, men kan vÊre ett minimonster hjemme om dagen.

 

Flere unger som er slik? Eller har vi mislykkes som foreldre?

Anonymkode: eff20...c17

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er sÄ lei av 4Äringen som bare surver, trasser og griner etter barnehagen. Alt er feil. Ikke fÄr han spise den middagen han vil, ikke fÄr han sitte der han vil Ä spise middag +++. Mamma og pappa er bare dumme, slemme og er ikke glad i han. Han tester grenser sÄ det holder. Verden raser sammen om putefortet han har laget, raser sammen. Det er selvfÞlgelig vÄr skyld. Det er vÄr skyld om han ramler i hagen og vi er slemme som tvinger han til Ä vaske hender. Jeg kjenner tÄlmodigheten raser. Jeg orker ikke lenger Ä vÊre pedagogisk, trÞste han, avlede osv. Det fungerte ikke Ä keg blir heller irritert. Ber han sutre i gangen hvis han bare skal skrike og sutre. Ofte hjelper det med en kort timeout, da fÄr han samlet seg. Vanligvis henter vi han tidlig i Bhg men etter dette startet drÞyer jeg gjerne til 16-16.30. Dette for Ä fÄ minst mulig grining fÞr leggetid. 

 

Det er grining sÄ fort vi setter han i bilen etter Bhg. Ellers sover han fra 19-06, spiser og drikker godt.  Han er hÞflig med andre, men kan vÊre ett minimonster hjemme om dagen.

 

Flere unger som er slik? Eller har vi mislykkes som foreldre?

Anonymkode: eff20...c17

Pust med magen, det er en fase. Gled deg til han blir tenĂ„ring😏. Lykke tilđŸ€—

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Han er nok sliten. Det er jo en lang dag for ham❀

SkjÞnner det er vanskelig, men prÞv Ä hent frem tÄlmodighet og kjÊrlighet til ham selv om det kan fÞles vanskelig. Han er kun 4. Det er vanskelig for en 4-Äring Ä kommunisere hva han egentlig fÞler/trenger/har behov for. 

Anonymkode: 588d8...687

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tror de fleste unger har slike perioder. Man blir sliten etter en hel dag i barnehagen.

Jeg har selv omtrent oppfÞrt meg sÄnn etter en hard arbeidsuke. Da fikk jeg gradert sykemelding, da jeg er gravid og mer sliten enn normalt.

Hva med Ä hente han litt tidligere en periode, selv om det blir slik lenger periode pÄ ettermiddagen da. OverhÞr sutringen i bilen, og gi beskjed om at han kan vÊre pÄ rommet sitt fremtil middag dersom han griner nÄr dere kommer hjem.
Kan det vÊre at han er sulten og har lavt blodsukker? kan han fÄ 1/2 skive rett etter barnehagen i bilen?

Sett grenser/hold pÄ de grensene dere har. OmsÄ fast plass ved bordet, dersom dette er blitt et problem.

Anonymkode: a1e34...3e8

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvorfor skal man konstant baby prate til ungene, snakk ordentlig og bestemt til han. Be han skjerpe seg eller gÄ pÄ rommet sitt om han bare skal sutre og klage. Slike ting trenger man ikke Ä holde pÄ med rundt deg. Still litt krav til han. 

Anonymkode: 0da4f...72b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Vi ordnet dette ved Ä ha en matboks i bilen klar til veien hjem :) selv om vi kun har knappe fem min i bilen. 

Anonymkode: a9af1...38f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Han er ikke vanskelig . Han har det vanskelig . Kanskje dere bĂžr begynne Ă„ snakke om fĂžlelser? Se barnet

Anonymkode: b324c...3ab

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Barnet vil ikke ha mat pÄ vei hjem. Tilbyr han restene fra matboksen. Hjemreisen tar Max 2min. Det er i bunn og grunn ikke synd pÄ barnet. Min og fars jobb gjÞr at han ofte ikke leveres fÞr kl 09- 09.30 i barnehagen. Ofte har vi hentet han kl 15. SÄ han har ikke lange dager i Bhg.

 

vi ser barnets fÞlelser. Men ikke pÄ sutring. Vi merker forskjell pÄ grÄten om det er sutring eller reelle fÞlelser det er snakk om. 

 

Hi

Anonymkode: eff20...c17

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal man konstant baby prate til ungene, snakk ordentlig og bestemt til han. Be han skjerpe seg eller gÄ pÄ rommet sitt om han bare skal sutre og klage. Slike ting trenger man ikke Ä holde pÄ med rundt deg. Still litt krav til han. 

Anonymkode: 0da4f...72b

Sukk. Funker bra Ä vÊre hyggelig med barna. Han vil ha oppmerksomhet. KjÊrlighet. At noen lytter. 

Anonymkode: 9c2b5...d01

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Barnet vil ikke ha mat pÄ vei hjem. Tilbyr han restene fra matboksen. Hjemreisen tar Max 2min. Det er i bunn og grunn ikke synd pÄ barnet. Min og fars jobb gjÞr at han ofte ikke leveres fÞr kl 09- 09.30 i barnehagen. Ofte har vi hentet han kl 15. SÄ han har ikke lange dager i Bhg.

 

vi ser barnets fÞlelser. Men ikke pÄ sutring. Vi merker forskjell pÄ grÄten om det er sutring eller reelle fÞlelser det er snakk om. 

 

Hi

Anonymkode: eff20...c17

Ville du spist 4 timer gamle romtempererte rester??

Anonymkode: 8553e...2f4

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet vil ikke ha mat pÄ vei hjem. Tilbyr han restene fra matboksen. Hjemreisen tar Max 2min. Det er i bunn og grunn ikke synd pÄ barnet. Min og fars jobb gjÞr at han ofte ikke leveres fÞr kl 09- 09.30 i barnehagen. Ofte har vi hentet han kl 15. SÄ han har ikke lange dager i Bhg.

 

vi ser barnets fÞlelser. Men ikke pÄ sutring. Vi merker forskjell pÄ grÄten om det er sutring eller reelle fÞlelser det er snakk om. 

 

Hi

Anonymkode: eff20...c17

Haha, sÄ du tror ikke at sutring er fÞlelser? Han har vÊrt her i verden i fire Är, altsÄ. Alle fÞlelser er reelle. 

Anonymkode: be377...b35

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg skjĂžnner at det er frustrerende, og tror de aller fleste har vĂŠrt gjennom en slik periode.

Vi oppdaget fort at barna var utrolig sliten etter barnehagen, slik vi var slitne etter jobb. Grinekoret startet allerede i gangen i barnehagen, og det var en kamp Ä fÄ barna hjem. Vi begynte Ä ta med mat dem kunne spise pÄ veien hjem, enten frukt, brÞdskive, eller til nÞd en smoothie eller yoghurt. Da vi kom hjem satte vi oss ned i sofaen for Ä lese ei bok eller gjÞre noe annet rolig sÄ dem fikk slappe av. De fÄr alltid et stort glass vann nÄr de kommer hjem ogsÄ, opplever ofte at de er tÞrste- men ikke helt klarer gi uttrykk for behovet selv.  NÄr dem da hadde roet seg og fÄtt litt hvile, startet vi pÄ middagen. 

For oss har dette vÊrt alfa omega, og vi har fÄtt en ny ettermiddag. Vi har gjort om mye av rutinene, men det har det sÄ absolutt vÊrt verdt. De fÄr nok mye mer kos og kjÊrlighet nÄ enn tidligere, og det er mindre bÄde grining og kjefting fra alle kanter.

Det spiser mye av ettermiddagen, og vi fÄr ikke sÄ mye tid til annet akkurat nÄ. Men vi tenker at det bare er en periode, sÄ det gÄr nok over om nÄr de vokser litt til :) 

Anonymkode: b885b...209

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

On 5/22/2019 at 5:22 PM, Anonym bruker said:

Jeg er sÄ lei av 4Äringen som bare surver, trasser og griner etter barnehagen. Alt er feil. Ikke fÄr han spise den middagen han vil, ikke fÄr han sitte der han vil Ä spise middag +++. Mamma og pappa er bare dumme, slemme og er ikke glad i han. Han tester grenser sÄ det holder. Verden raser sammen om putefortet han har laget, raser sammen. Det er selvfÞlgelig vÄr skyld. Det er vÄr skyld om han ramler i hagen og vi er slemme som tvinger han til Ä vaske hender. Jeg kjenner tÄlmodigheten raser. Jeg orker ikke lenger Ä vÊre pedagogisk, trÞste han, avlede osv. Det fungerte ikke Ä keg blir heller irritert. Ber han sutre i gangen hvis han bare skal skrike og sutre. Ofte hjelper det med en kort timeout, da fÄr han samlet seg. Vanligvis henter vi han tidlig i Bhg men etter dette startet drÞyer jeg gjerne til 16-16.30. Dette for Ä fÄ minst mulig grining fÞr leggetid. 

 

Det er grining sÄ fort vi setter han i bilen etter Bhg. Ellers sover han fra 19-06, spiser og drikker godt.  Han er hÞflig med andre, men kan vÊre ett minimonster hjemme om dagen.

 

Flere unger som er slik? Eller har vi mislykkes som foreldre?

Anonymkode: eff20...c17

Han er sliten ,herregud ro deg ned, slik er barn

Anonymkode: f2d9a...497

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest Antarctica
PĂ„ ‎22‎.‎05‎.‎2019 den 17.22, Anonym bruker skrev:

Jeg er sÄ lei av 4Äringen som bare surver, trasser og griner etter barnehagen. Alt er feil. Ikke fÄr han spise den middagen han vil, ikke fÄr han sitte der han vil Ä spise middag +++. Mamma og pappa er bare dumme, slemme og er ikke glad i han. Han tester grenser sÄ det holder. Verden raser sammen om putefortet han har laget, raser sammen. Det er selvfÞlgelig vÄr skyld. Det er vÄr skyld om han ramler i hagen og vi er slemme som tvinger han til Ä vaske hender. Jeg kjenner tÄlmodigheten raser. Jeg orker ikke lenger Ä vÊre pedagogisk, trÞste han, avlede osv. Det fungerte ikke Ä keg blir heller irritert. Ber han sutre i gangen hvis han bare skal skrike og sutre. Ofte hjelper det med en kort timeout, da fÄr han samlet seg. Vanligvis henter vi han tidlig i Bhg men etter dette startet drÞyer jeg gjerne til 16-16.30. Dette for Ä fÄ minst mulig grining fÞr leggetid. 

 

Det er grining sÄ fort vi setter han i bilen etter Bhg. Ellers sover han fra 19-06, spiser og drikker godt.  Han er hÞflig med andre, men kan vÊre ett minimonster hjemme om dagen.

 

Flere unger som er slik? Eller har vi mislykkes som foreldre?

Anonymkode: eff20...c17

Dere har mislyktes BIG TIME hvis din "kur" er Ă„ hente et overtrĂžtt barn enda seinere....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SÄ slem dere er mot han!! Ha viser han er sliten og ikke har det bra sÄ straffer dere han med lengre dager ! Hva i alle dager ???  Om han merker dere er lei av han og i tilegg  blir straffa med lengre dager sÄ blir han jo sint. Og hvorfor legge han 19 ! Tenk hvor sÄrt og fÊlt det er Ä fÄ se foreldrene sine 2 timer hver dag. Han mangler omsorg og tid med de som skal bry seg om han 

Anonymkode: 51aee...23f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

SÄ slem dere er mot han!! Ha viser han er sliten og ikke har det bra sÄ straffer dere han med lengre dager ! Hva i alle dager ???  Om han merker dere er lei av han og i tilegg  blir straffa med lengre dager sÄ blir han jo sint. Og hvorfor legge han 19 ! Tenk hvor sÄrt og fÊlt det er Ä fÄ se foreldrene sine 2 timer hver dag. Han mangler omsorg og tid med de som skal bry seg om han 

Anonymkode: 51aee...23f

Her legges barna kl 17.30 og de sovner med en gang og sover til kl 19. Man legger barn nÄr de trenger det, man har de ikke oppe lengre pÄ kvelden for Ä tilbringe mer tid med de.

Anonymkode: 4ae80...d13

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her legges barna kl 17.30 og de sovner med en gang og sover til kl 19. Man legger barn nÄr de trenger det, man har de ikke oppe lengre pÄ kvelden for Ä tilbringe mer tid med de.

Anonymkode: 4ae80...d13

Hun tenkte kanskje mer pÄ det at han blir hentet senere i barnehagen enn nÞdvendig, fordi foreldrene ikke orker Ä hÞre pÄ at han er sliten

Anonymkode: f8c81...35c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Om barna sover fra 17.30 - 07.00, om du mente det ? Burde de vel sovet en dupp pÄ dagen heller . Hvem legger barna 17.30 ?? 

Anonymkode: 51aee...23f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jenta mi hadde mye slik oppfÞrsel i fjor da hun nettopp fylt 4, ikke bare etter barnehagen, men i ferien ogsÄ. Alt var feil og urettferdig eller vanskelig og slitsomt og hun bÊlja for alt og ingenting i mÄnedsvis. Heldigvis gÄr det over. Vi prÞvde Ä velge vÄre kamper og se litt gjennom fingrene med ting som ikke var sÄ viktig, overse/overhÞre sutring osv, men det var en slitsom periode ja...

Anonymkode: 2b632...a61

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NÄr de er fire kan man fint stille krav til oppfÞrsel. Men fÄr han oppmerksomhet og kos etter barnehagen da? Eller er alt stress med Ä komme seg hjem for Ä lage middag. NÄr min fireÄring er slik er det fordi hun trenger fem minutter med kos og prat om hva hun har gjort i barnehagen. Selvsagt mÄ man kunne begynne Ä stille krav til en pÄ fire, men en slik oppfÞrsel er jo en mÄte Ä fÄ oppmerksomhet. 

 

Anonymkode: fcff7...67a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om barna sover fra 17.30 - 07.00, om du mente det ? Burde de vel sovet en dupp pÄ dagen heller . Hvem legger barna 17.30 ?? 

Anonymkode: 51aee...23f

Mange. Noen har barn som alltid vÄkner kl 6. Selv om mab legger kl 21. Da passer det bedre om man legger kl 18, ellers kan barnet bli sinna og utslitt

Anonymkode: 3d73b...84a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...