Gå til innhold

Hjelm på sparkesykkel ....


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Akkurat det er ett hett tema om dagen her... 11 åringen må ha hjelm og han synes å være den eneste av kompisene som må det. I følge kompisene er det ikke kult med hjelm til sparkesykkel . Hvilke regler har dere? Vi bor ett sted hvor det er både bakker og endel trafikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke hysterisk med beskyttelse, men på sparkesykkel må de ha hjelm. Har selv kjørt en på legevakta to ganger pga en liten sten i veien. Begge gangene ble hodet spart pga hjelm og det kun ble behandling av hender.

 

Anonymkode: f569d...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Akkurat det er ett hett tema om dagen her... 11 åringen må ha hjelm og han synes å være den eneste av kompisene som må det. I følge kompisene er det ikke kult med hjelm til sparkesykkel . Hvilke regler har dere? Vi bor ett sted hvor det er både bakker og endel trafikk 

Mine må ALLTID ha hjelm på sykkel og sparkesykkel. Er meg revnende likegyldig om det er kult eller ikke, det er iallfall ikke kult med hodeskader.

Sønnen min falt på sykkel. Syklet sent bortover asfalt og mistet plutselig kontrollen på forhjulet (han tror han traff en kant..) og deiset i bakken. Da var han 11 og hadde egentlig veldig god kontroll på sykling. Fikk hjernerystelse, vil ikke tenke på hvordan det hadde gått uten hjelm!!

Anonymkode: 2b8c1...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelm på sykkel og sparkesykkel 🙂👍 Asfalten tar ingen hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så ukult det bare vil, det er ikke aktuelt å sykle, sparkesykle eller stå på skøyter/rulleskøyter uten hjelm. Det har ikke vært noe tema her ennå, men har samme diskusjon angående refleksvest hver høst. "Alle andre" slipper visstnok å bruke det. Spiller ingen rolle for meg, det er ikke tøft å være død!

Anonymkode: fcd89...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være så ukult det bare vil, det er ikke aktuelt å sykle, sparkesykle eller stå på skøyter/rulleskøyter uten hjelm. Det har ikke vært noe tema her ennå, men har samme diskusjon angående refleksvest hver høst. "Alle andre" slipper visstnok å bruke det. Spiller ingen rolle for meg, det er ikke tøft å være død!

Anonymkode: fcd89...fb6

Samme her!!👍

Anonymkode: 2b8c1...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes hjelm er veldig viktig. mine er 14 og snart 16, de skater og de må bruke hjelm selvom ikke alle er så flinke til det og samme gjalt sparkesykkel når de brukte det i en periode fra 6 til 9 på største og 8 til 10 på yngste, nå har de skatet noen år

Anonymkode: 06cfb...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Akkurat det er ett hett tema om dagen her... 11 åringen må ha hjelm og han synes å være den eneste av kompisene som må det. I følge kompisene er det ikke kult med hjelm til sparkesykkel . Hvilke regler har dere? Vi bor ett sted hvor det er både bakker og endel trafikk 

Dette er vel en no brainer? Sykkel=hjelm. Ikke noe spørsmål det da. 

Anonymkode: 116ab...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...