Gå til innhold

Hvorfor må barnet til psykolog på SSE?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet er med far, og han spør ikke så mye som jeg ville gjort. Barnet er der til utredning fordi han har veldig stor epileptogen aktivitet hele døgnet uten synlige anfall. Men hvorfor psykolog?  

Anonymkode: e620b...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du jo spørre dem om!

Anonymkode: 96410...271

Jeg spurte her i tilfelle noen kjente til rutinene på SSE. Jeg er ikke der. Guttungen ville ha med far, og far spør ikke om slikt. Jeg vil ikke ringe dit for hvert lille spørsmål. 

Anonymkode: e620b...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har forstått det så er det en del av "pakka" når du kommer dit.

Har en nevø som har vært der og de hadde mange møter og kurs i alt fra ernering til som du sier psykolog. Det er noe med å se hele barnet og gi hjelp og støtte der man kan. Nevøen min har alvorlig epilepsi, men ingen andre diagnoser, likevel fikk de når de var der hjelp og støtte på mange hold og av flere spesialister.

Så jeg tipper psykologen også bare er en del av behandlingen, ikke fordi barnet er psykisk syk, men fordi det kan være godt å ha noen å snakke med også når man har fysiske diagnoser. Mange tanker som kanskje trenger en knagg, greit å få litt hjelp også i den prosessen.

Anonymkode: 32ded...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig fordi epileptisk aktivitet noen ganger kan føre til atferdsvansker? Og så lurer jeg på hvordan dere fant ut at barnet har epileptisk aktivitet? Jeg mistenker dette på min egen sønn, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få det utredet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Blondzilla skrev:

Mulig fordi epileptisk aktivitet noen ganger kan føre til atferdsvansker? Og så lurer jeg på hvordan dere fant ut at barnet har epileptisk aktivitet? Jeg mistenker dette på min egen sønn, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få det utredet. 

Da er det sikkert en kognitiv utredning de har gjort på min. Han har vært utredet på BUP/PPT for lærevansker og mulig ASF. Han har ikke ASF,  men dysleksi og andre lærevansker. Han har også noen trekk som tyder på ASF, men gan havnet noe under cut off. Han har ingen adferdsvansker. Rolig, blid og snill. 

Pga. utredning for ASF ble han henvist til MR og EEG. På vanlig 40 min. EEG fant de epileptogen aktivitet. Han ble sa lagt inn ett døgn, hvor de fant konstant epileptogen aktivitet uten synlige anfall, med forverring på natten. Derfor er han på SSE for å avgjøre om det påvirker lærevanskene og om han trenger medisinering. 

Anonymkode: e620b...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...