Gå til innhold

Erfaringer med NOKA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg om dette tidligere, men jeg fant det ikke igjen. Så da lager jeg like gjerne et nytt :)

Nå er jeg i gang med NOKA, har vært i gang en uke. Og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med smaken og metthetsfølelsen.

Jeg pleier å ta en musli eller en energibar på morgenen, en varm rett til lunsj, og en shake på kvelden. Middag spiser jeg som vanlig, men holder meg til rent kjøtt/fisk og grønnsaker. 

Tenker å holde på til vekta viser 67 (er 77 nå og 174 høy) og når jeg når målet skal jeg fortsette med et sunt kosthold og trening. Jeg har hørt at det kan være lurt å fortsette med kortere perioder med NOKA også etter at målet er nådd, for eksempel i etterkant av jul, påske, sommer eller andre anledninger hvor det kan skli litt ut.

Andre som har holdt på med dette en stund? Og ja, jeg er helt bevisst på at man kan rase opp i vekt igjen etter slike kurer, men jeg ser på dette som en livsstilsendring, og ikke en slankekur. Eller egentlig å komme meg tilbake til den livsstilen jeg hadde tidligere, og som har sklidd ut siste året - med da en boost i starten for å komme tilbake til min idealvekt, 

Anonymkode: 0c4ba...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pulverdietter er jo bare tull... Du lurer bare deg selv. 

Anonymkode: 5bab7...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ødelegge muskler i kroppen. Hvileforbrenning går ned og kroppen blir langt mer dvask. 

Spis sunt, med et kaloriunderskudd på 500 om dagen og tren kombinasjon av styrke og HIT, så skal du se kroppen former seg langt bedre enn ved pulverkur. 

Anonymkode: 8d624...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma gikk ned mye med NOKA... Dessverre la hun på seg igjen når hun begynte å spise vanlig mat igjen. Hun spiste riktig etter helsedirektoratets retningslinjer... Hun stoppet vektoppgangen på 14 kg mer enn da hun startet NOKA-kuren... 

Anonymkode: 356f6...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med å ødelegge muskler i kroppen. Hvileforbrenning går ned og kroppen blir langt mer dvask. 

Spis sunt, med et kaloriunderskudd på 500 om dagen og tren kombinasjon av styrke og HIT, så skal du se kroppen former seg langt bedre enn ved pulverkur. 

Anonymkode: 8d624...945

Leger stiller seg bak kort tids bruk av NOKA med forutsetning av at man jobber for et sunt kosthold på sikt. 

Jeg har gått opp noen kilo etter en tid med inaktivitet grunnet en skade. jeg skal nå ned igjen de kiloene for så å stabilisere meg ved hjelp av et godt og sunt kosthold med balanse mellom energiinntak og energibruk

Så jeg er ikke så veldig bekymret, egentlig..

HI

Anonymkode: 0c4ba...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamma gikk ned mye med NOKA... Dessverre la hun på seg igjen når hun begynte å spise vanlig mat igjen. Hun spiste riktig etter helsedirektoratets retningslinjer... Hun stoppet vektoppgangen på 14 kg mer enn da hun startet NOKA-kuren... 

Anonymkode: 356f6...ecb

Det var synd for din mor. 

Jeg vet ikke noe om hvor lenge hun gikk på NOKA, m hun erstattet alle måltidene og hvordan kostholdet hennes var i etterkant sett i forhold til aktivitet, men det er jo kjempesynd når det blir slik at man går mer opp enn man i utgangspunktet var.

Jeg bruker kuren på den måten av hovedmåltidet - middagen - beholdes i ordinær form, så jeg går altså ikke helt over på NOKA. Det er derfor vanskelig å se for seg at jeg skal skvette over den veten jeg har i dag så sant jeg jobber med balanse mellom energiinntak og energibruk i etterkant av at jeg har nådd den vekten jeg ønsker.

Da må det i så fall være at dietten ødelegger forbrenningen, og da syns jeg det er rart at leger stiller seg bak bruk av NOKA.

HI

 

Anonymkode: 0c4ba...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pulverdietter er jo bare tull... Du lurer bare deg selv. 

Anonymkode: 5bab7...d48

NOKA er ikke en ren pulverdiett, og jeg holder på middag i ordinær form. 

Dette er for å få en liten drahjelp i starten for så å stabilisere meg på min idealvekt ved hjelp av sunt kosthold og trening,

Jeg er fra tidligere vant med et sunt kosthold uten godteri/kaker/snacks og har ligget på 4 ganger trening i uken ved siden av daglige turer i skogen osv. Men etter en skade ble jeg immobil i en periode, og jeg er nå på vei tilbake i aktivitet. Jeg trenger derfor en liten kickstart, og har ingen tanke om at dette er en slankekur som er ferdig når jeg har nådd det magiske tallet - det er bare en start.

HI

Anonymkode: 0c4ba...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var synd for din mor. 

Jeg vet ikke noe om hvor lenge hun gikk på NOKA, m hun erstattet alle måltidene og hvordan kostholdet hennes var i etterkant sett i forhold til aktivitet, men det er jo kjempesynd når det blir slik at man går mer opp enn man i utgangspunktet var.

Jeg bruker kuren på den måten av hovedmåltidet - middagen - beholdes i ordinær form, så jeg går altså ikke helt over på NOKA. Det er derfor vanskelig å se for seg at jeg skal skvette over den veten jeg har i dag så sant jeg jobber med balanse mellom energiinntak og energibruk i etterkant av at jeg har nådd den vekten jeg ønsker.

Da må det i så fall være at dietten ødelegger forbrenningen, og da syns jeg det er rart at leger stiller seg bak bruk av NOKA.

HI

 

Anonymkode: 0c4ba...1e4

Hva slags leger er dette? Du er jo på ingen måte sykelig overvektig og da anbefaler ingen med litt innsikt i ernæring å gå på en sånn kur. De fremste innen feltet vektnedgang og ernæring anbefaler faktisk at folk med 10 kg +- ikke bør slanke seg i det hele tatt. 

Så enten er legene kjøpt og betalt, eller så er det leger uten noen form for innsikt innen ernæring. 

Anonymkode: 8d624...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...