Gå til innhold

Hvor ofte dusjer barna dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror folk at småbarn ikke lukter svette, jo det gjør de faktisk. Kombinert med svette bleie rompe, evt litt små skvettingen i trusa over flere dager🤢å nei de blir heller ikke rene med våtservietter.

Anonymkode: 16a77...623

Jeg basker dem hver gang etter bleie med vann.

 

Anonymkode: 2c445...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg basker dem hver gang etter bleie med vann.

 

Anonymkode: 2c445...6e1

T9. 

Jeg vasker mine hver gang med vann når jeg bytter bleie. 

Anonymkode: 2c445...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

:)

Anonymkode: d50ac...9c1

hver dag fra Mai-august, vasker håret anhver dag, ellers i året kan det gå anhver dag-3 dager. barnet er 6

Anonymkode: 29d0e...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver at de dusjer to dager i uken, fra topp til tå. Begge har atopisk eksem, så må begrense dette så mye vi kan. Klut, vann og såpe fungerer til dagene det ikke er trening eller de har svettet veldig mye. Men de dusjer ved behov utover dette, og det varierer etter årstider. De er nå tennåringer og dusjer ikke like mye som mange andre, de merker fort selv at de ikke kan så de er flinke til å vaske seg med klut og det holder når det ikke er trening osv. 

Anonymkode: 960d6...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dusjer 6-7 ganger pr uke. 

Håret lukter fort emment om det ikke blir vasket, de svetter jo mye iløpet av dagen. 

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være bedre å gnukke med klut på ‘utsatte plasser? 

Anonymkode: e51fe...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Overdreven dusjing er ikke sunt for huden

Anonymkode: d9635...533

Så vi som trener 5-6 ganger i uken eller har tenåringer som trener 5-6 ganger i uka burde la være å dusje?

Anonymkode: b7b08...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at det er bedre for huden og stå å gnikke med klut🤔 skjønner at det er hardt med såpe, men hjelper mye med rennende vann over kroppen. Trenger heler ikke å ta lang tid.

Anonymkode: 16a77...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett hver dag med noen få unntak dersom vi en sjelden gang har hatt en rolig innedag og verken blitt skitne eller svette, de er 5 og 10 år gamle jenter som driver med hest og turn og er veldig aktive ute, sjelden de ikke trenger en dusj. 

Anonymkode: e00ed...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De dusjer 6-7 ganger pr uke. 

Håret lukter fort emment om det ikke blir vasket, de svetter jo mye iløpet av dagen. 

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være bedre å gnukke med klut på ‘utsatte plasser? 

Anonymkode: e51fe...01d

Å gnikke med klut tærer mindre på huden. Er ikke det ganske logisk?

Anonymkode: d9635...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så vi som trener 5-6 ganger i uken eller har tenåringer som trener 5-6 ganger i uka burde la være å dusje?

Anonymkode: b7b08...082

Du kan ikke sammenlikne en tenåring med en 5-åring 

Anonymkode: d9635...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke sammenlikne en tenåring med en 5-åring 

Anonymkode: d9635...533

Handler dette bare om små barn da?

Anonymkode: b7b08...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 åringen bader/dusjer annenhver dag, hver dag når det er "solkremvær" han elsker å leke i sanden så han blir veldig sandete og skitten. Han elsker å bade/dusje å jeg synes det er en fin avslutning på kvelden 🙂

 

Anonymkode: c204c...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager i uken og tar håret hver gang da. Hvis de har blitt ekstra skitne oftere selfølgelig. Vi må ikke hver over hysteriske med renslighet, men vaske oss heller etter behov. På vinteren tørker mine jenter ut huden fortere pga eksem de har arvet etter meg, og da er det godt å bruke en olje såpe  som man fås på apoteket for sart hud. Folk er forskjellige og det må vi godta. Noen liker å dunke seg i sprit mens andre klarer seg med normal vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å gnikke med klut tærer mindre på huden. Er ikke det ganske logisk?

Anonymkode: d9635...533

Nei. Hva  er logisk med det?

Anonymkode: 8c945...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 og 7 klasse. De dusjer alltid hver morgen og ofte hver kveld . Aktive gutter som blir svette etter lek og trening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så vi som trener 5-6 ganger i uken eller har tenåringer som trener 5-6 ganger i uka burde la være å dusje?

Anonymkode: b7b08...082

Det er en annen verden. Kjønnsmodne individer (voksne og tenåringer) utspiller svette som lukter helt annerledes enn små barn. Jeg dusjer også hver gang jeg har trent (og ellers hver morgen), selv om jeg bare vasker håret på småbarna mine 1 gang i uka. Det er nødvendig for mitt velvære og for at jeg skal føle meg klar for jobb og sosialt samvær. Men om det egentlig er nødvendig vet jeg ikke. Man skal ikke lenger tilbake enn 60- 70-tallet før det var normalt for voksne mange steder i Norge å bade en gang i uka. Da var nok folk litt mindre fininnstilt og reagerte neppe på enhver kroppslukt. I dag synes vi at nesten all lukt av menneske er ubehagelig, sånn er det bare. Men det er ikke noe som er gitt ovenfra, og hvis verden utvikler seg sånn at det ikke lenger er mulig å dusje hver dag (krever jo vann, strøm og andre ressurser), så vil vi nok tilpasse oss. Etterhvert vil det også endre seg hva som oppfattes som normalt og hva som er ekkelt.

Anonymkode: ce3b2...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 22.32, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror folk at småbarn ikke lukter svette, jo det gjør de faktisk. Kombinert med svette bleie rompe, evt litt små skvettingen i trusa over flere dager🤢å nei de blir heller ikke rene med våtservietter.

Anonymkode: 16a77...623

Haha, nei, småbarn lukter ikke svette. Men er de veldig skitne kan de jo lukte vondt, men ikke svette. 

Anonymkode: 6a9c1...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

5 og 7 klasse. De dusjer alltid hver morgen og ofte hver kveld . Aktive gutter som blir svette etter lek og trening 

Men altså, stinker de noe voldsomt? Dusje to ganger om dagen?? Dusjer de på kvelden trenger de vel ikke dusje morgenen etter?

Anonymkode: 6a9c1...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 23.11, Anonym bruker skrev:

Barnehagebarnet dusjes kjapt nedentil  hver dag (ordner seg selv på do i bhg, tre år). Kroppen etter behov. Håret tas 1-2 ganger i uken. Tenåringene dusjer etter treninger og kamp, altså 4-5 ganger i uken. 

Anonymkode: 53794...b96

En treåring som ordner seg selv på do, ja 😂 Æsj. 

Hva med å be de ansatte følge med? 

 

Anonymkode: b187b...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men altså, stinker de noe voldsomt? Dusje to ganger om dagen?? Dusjer de på kvelden trenger de vel ikke dusje morgenen etter?

Anonymkode: 6a9c1...333

De synes det er like greit å hoppe innom dusjen i stedet for å bruke klut. Håret vaskes ikke hver dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De synes det er like greit å hoppe innom dusjen i stedet for å bruke klut. Håret vaskes ikke hver dag 

Du har gutter? Vaske håret tar jo 1 minutt? Det var jo litt snodig. Dusjer ofte men vasker ikke håret, det må da bli luktende bløt bikkje? 

Trenger de egentlig vaske noe med klut om de akkurat har dusjet da? 

Anonymkode: 6a9c1...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Handler dette bare om små barn da?

Anonymkode: b7b08...082

Tenåringer lukter svette i motsetning til 5-åringer

Anonymkode: d9635...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Hva  er logisk med det?

Anonymkode: 8c945...298

Det tærer mer på huden med varmt rennende vann i 5-10 minutter kontra å gå over med vaskeklut. Logisk. 

Jeg tviler på at folk flest dusjer bare 2 minutter . 

Anonymkode: d9635...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...