Gå til innhold

Hvor ofte dusjer barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tærer det så voldsomt på huden å ta en kjapp dusj om kvelden altså? Alltid gjort det med mine og de har ferskenhud, aldri hatt en tørr eller rød flekk og de lukter alltid godt. Skjønner hvis de har alvorlig eksem, da må man kanskje begrense dusjinga men mener jeg leste at det var litt gammel info og at man nå har funnet ut at huden til barn med eksem faktisk har godt av en dusj/bad med mykgjørende olje/smøring. Uansett, folk får gjøre som de vil, jeg foretrekker rene barn som lukter godt, noe de slett ikke gjør dersom de vaskes så sjelden som enkelte her beskriver. Selvom barn ikke har "voksen svettelukt", så svetter de og lukter surt og klamt de også og man merker lett hvilke barn som ikke vaskes og får på rene klær ofte nok.

Anonymkode: e00ed...92f

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har gutter? Vaske håret tar jo 1 minutt? Det var jo litt snodig. Dusjer ofte men vasker ikke håret, det må da bli luktende bløt bikkje? 

Trenger de egentlig vaske noe med klut om de akkurat har dusjet da? 

Anonymkode: 6a9c1...333

De har tykt hår som blir veldig rart hvis det vaskes for ofte. De skyller håret daglig . De trenger helt klart en vask under armene hver morgen før deo. Rutinen fungerer utmerket. Jeg dusjer også gjerne 2 ganger daglig men håret vaskes annenhver dag 

Skrevet
7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De har tykt hår som blir veldig rart hvis det vaskes for ofte. De skyller håret daglig . De trenger helt klart en vask under armene hver morgen før deo. Rutinen fungerer utmerket. Jeg dusjer også gjerne 2 ganger daglig men håret vaskes annenhver dag 

Har de langt hår da eller?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de langt hår da eller?

De har mye hår 😊

Skrevet

12-åringen dusjer + vasker håret hver dag. 7-åringen dusjer + vasker håret ca 3-4 ganger i uka

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenåringen annenhver dag, de andre 11 og 7 2 ganger

Anonymkode: 36021...03b

72 ganger???

Anonymkode: 68c0f...3e5

Skrevet
11 timer siden, **snuskeluska** skrev:

12-åringen dusjer + vasker håret hver dag. 7-åringen dusjer + vasker håret ca 3-4 ganger i uka

Hårvask hver dag er heftig...

Shampoo er også full av kjemikalier . Her snakker vi toksiske belastninger 

Jeg vasker håret en gang i uka og det klarer seg helt fint 😊 Jeg sparer tid og kjemikalier 😊

Anonymkode: d9635...533

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hårvask hver dag er heftig...

Shampoo er også full av kjemikalier . Her snakker vi toksiske belastninger 

Jeg vasker håret en gang i uka og det klarer seg helt fint 😊 Jeg sparer tid og kjemikalier 😊

Jeg er i grunnen enig med deg, og vasker håret 1-2 ganger i uken selv, men i puberteten er hormonene på styr, og håret trenger oftere vask. 12-åringen min vasker håret annenhver dag, og det er nødvendig! Dusjer oftere pga svette. 

Anonymkode: 158ad...a58

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i grunnen enig med deg, og vasker håret 1-2 ganger i uken selv, men i puberteten er hormonene på styr, og håret trenger oftere vask. 12-åringen min vasker håret annenhver dag, og det er nødvendig! Dusjer oftere pga svette. 

Anonymkode: 158ad...a58

Alle er ulike,men generelt har jeg inntrykk av at hvis man venner håret til at det må vaskes hver dag blir det fortere fett og skittent. 

Mitt hår ser ikke fett/skittent ut før det har gått 6-7 dager, håret har vent seg til sjelden vask (en gang i uka)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...