Gå til innhold

Hvorfor blir eks-narkomane slik som dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/v/832076/ (intervju med Nini Stoltenberg på TV2)

Dette er ikke et forsøk på å henge ut verken en enkeltperson eller en gruppe, har lagt link til intervjuet fordi det illustrerer det jeg mener. 

I intervjuet kan man se hvordan hun så ut og snakket før misbruket startet, og hvordan hun ser ut og snakker nå. Hun har fått noen spesielle trekk i ansiktet, særlig rundt munnen, som jeg umiddelbart forbinder med rusmisbruk. Stemmen er sløv og litt snøvlete, og hun snakker langsomt. Jeg har sett dette hos flere personer. Hva er det som gjør at rusmisbrukere/tidligere misbrukere får disse spesielle trekkene? Er det en hjerneskade forårsaket av stoffene de bruker/har brukt?

Anonymkode: df6d4...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

https://www.tv2.no/v/832076/ (intervju med Nini Stoltenberg på TV2)

Dette er ikke et forsøk på å henge ut verken en enkeltperson eller en gruppe, har lagt link til intervjuet fordi det illustrerer det jeg mener. 

I intervjuet kan man se hvordan hun så ut og snakket før misbruket startet, og hvordan hun ser ut og snakker nå. Hun har fått noen spesielle trekk i ansiktet, særlig rundt munnen, som jeg umiddelbart forbinder med rusmisbruk. Stemmen er sløv og litt snøvlete, og hun snakker langsomt. Jeg har sett dette hos flere personer. Hva er det som gjør at rusmisbrukere/tidligere misbrukere får disse spesielle trekkene? Er det en hjerneskade forårsaket av stoffene de bruker/har brukt?

Anonymkode: df6d4...24a

Senskader. Narkotika sløver hjerneceller og det er ikke alltid de kvikner til igjen.

Anonymkode: c66ec...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at de som er avvent ofte går på LAR; legemiddelassistert rusavvenning. Da tar de metadon el lign. i stedet, og det sløver en del, selv om det ikke gir rus.

Anonymkode: f2fae...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusmidler dreper jo hjerneceller, de er døde selv om du blir nykter.

Anonymkode: 190eb...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til overnevnte så lever de ofte et hardt liv, og tar ikke vare på egen helse. 

Fler har også overdoser bak seg. Og opiatoverdoser vil logisk sett gi hjerneskade. Opiater demper pusten, og hjernen får oksygenmangel. Du skal ikke være igjennom det for mange ganger før det gir permanent skade. 

Anonymkode: e607d...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mister tenner og har gebiss eller mangler tenner. Og ofte er grunnen LAR. 

Anonymkode: e09d0...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninni Stoltenberg døde for mange år siden av rusmisbruket sitt. Bare så det er sagt. Dette er et gammelt intervju. 

Helt fri fra rusen ble hun vel aldri. 

Anonymkode: f656f...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ninni Stoltenberg døde for mange år siden av rusmisbruket sitt. Bare så det er sagt. Dette er et gammelt intervju. 

Helt fri fra rusen ble hun vel aldri. 

Anonymkode: f656f...982

Dette. Hun døde i 2014, mener jeg, og moren hennes ett år eller to før det. Og hun ble aldri helt rusfri, selv ikke på den tiden hun gav dette intervjuet. Dessverre. 

Anonymkode: 15d2e...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rusmidler dreper jo hjerneceller, de er døde selv om du blir nykter.

Anonymkode: 190eb...d2e

Det er en gammel myte.

Anonymkode: 71e28...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ninni Stoltenberg døde for mange år siden av rusmisbruket sitt. Bare så det er sagt. Dette er et gammelt intervju. 

Helt fri fra rusen ble hun vel aldri. 

Anonymkode: f656f...982

Jeg vet at hun er død. Jeg mener jeg leste familien sa at hun døde av metadonforgiftning. Men det har ikke noe med spørsmålet mitt å gjøre, jeg spør ikke først og fremst om henne, men hva det er som gjør at rusmisbrukere får visse særtrekk. Det var tilfeldig at jeg postet et intervju med henne.

HI

Anonymkode: df6d4...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...