Gå til innhold

Noen her som har slitt psykisk etter SA/MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilke tanker hadde du som gjorde at du slet psykisk? Hvor lang tid tok det før du ble «frisk» og hva skulle til?

Anonymkode: 1dbed...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg angret og ville endre på valget og ville så gjerne se babyen. Drømte om hvordan det var å ha baby og ville så veldig gjerne bli mamma. Gikk et par år, så forstod jeg at 16 åringer ikke alltid er egnede mødre. Måtte rett og slett litt «visdom» til

Anonymkode: 26b3e...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg angret og ville endre på valget og ville så gjerne se babyen. Drømte om hvordan det var å ha baby og ville så veldig gjerne bli mamma. Gikk et par år, så forstod jeg at 16 åringer ikke alltid er egnede mødre. Måtte rett og slett litt «visdom» til

Anonymkode: 26b3e...122

Skjønte ikke helt.. Tok du abort eller mistet du?

Anonymkode: 1dbed...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønte ikke helt.. Tok du abort eller mistet du?

Anonymkode: 1dbed...4f8

Jeg fikk en pille dagen før som jeg tok. Men jeg møtte ikke opp til timen for å ta abort. Så mistet jeg

Anonymkode: 26b3e...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorg og tristhet er ikke en psykisk sykdom, heller ikke å være lei seg. det er en prosess som gradvis blir bedre, og en helt naturlig reaksjon på vanskelige hendelser. 

Jeg var lei meg en god stund, og var stresset og nervøs når jeg var gravid etterpå. 

Anonymkode: 5c2c4...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

sorg og tristhet er ikke en psykisk sykdom, heller ikke å være lei seg. det er en prosess som gradvis blir bedre, og en helt naturlig reaksjon på vanskelige hendelser. 

Jeg var lei meg en god stund, og var stresset og nervøs når jeg var gravid etterpå. 

Anonymkode: 5c2c4...0fb

Enig i det, men nå tenker jeg på de som faktisk har slitt psykisk og/eller har opplevd det som traumatisk.

Anonymkode: 1dbed...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet mange ganger og ble nokså frynsete etter hvert. Aldri syk som i en psyk. diagnose, men jeg hadde det veldig tøft. Hele livet stoppet og alle andre skapte familiene jeg også så gjerne ville ha. Selve det medisinske var aldri traumatisk, unntatt en medisinsk «hjemmeabort» (MA, provosert frem med piller) der jeg faktisk lå alene med svært smertefulle rier en halv dag. Fikk ikke kontaktet noen fordi telefonen lå i et annet rom og jeg hadde for sterke smerter til å komme meg opp av sengen. 

Hadde seks høyst ufrivillige aborter. Har fått tre nydelige barn og er bare så lettet over aldri å skulle oppleve flere tap av påbegynte og høyt ønskede svangerskap. 

Anonymkode: d1ba8...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis SA står for spontanabort, hva står MA for? 

Anonymkode: 44b27...f62

Missed abortion, altså når kroppen ikke har skjønt at fosteret er dødt. 

Anonymkode: 1dbed...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...