Gå til innhold

Ta tilbake mannen etter snart 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var separert i 2 år og har nå vært skilt i nesten 1 år. Hele denne tiden ville han at jeg skulle komme tilbake til han. Vi var lykkelige gift i nesten 4 år før jeg gikk fra han. Grunnen til at jeg gikk var fordi han fortalte meg at han hadde vært utro med en kollega en gang hvor de var på en slags blåtur eller hva det nå heter (sammenkomst en helg med de som jobber i samme bedrift) Han hadde drukket for mye og dummet seg ut sa han, og han klarte ikke å la være å fortelle det. Ex-mannen min er særdeles kjekk og jeg var vant til at han fikk lange blikk etter seg men han har aldri vært en jentefut og jeg finnes ikke sjalu. Han var alltid veldig oppmerksom og kjærlig mot meg. Han visste at jeg ikke godtar utroskap, da dette er noe jeg fortalte fra første stund og min første samboer ble kastet ut samme dag jeg fant ut at han hadde vært utro. Han hadde nok allikevel ikke regnet med at jeg skulle være så standhaftig, for han mente at vi kunne komme gjennom det. Jeg var ikke sint når han fortalte det, men derimot utrolig skuffet. Jeg bare pakket sakene mine og gikk uten et ord. Leide meg en leilighet og her bor jeg fremdeles. Vi har forresten ingen barn sammen. I løpet av disse 3 årene har han grenet, ringt, møtt opp på døra mi, tryglet og bedt, men jeg har ikke vært til å rikke. Vi har samme omgangkrets så blir jo fortalt en del.Jeg elsker han fremdeles, men jeg klarer ikke å komme over at han har vært med en annen dame og har inntil nylig vært fast bestemt på at jeg ikke vil gå tilbake til han. Han lover å trygler at han aldri skal gjøre noe slikt igjen, men det har vært helt uaktuelt for meg å gå tilbake, men nå i det siste har jeg begynt å bli litt svakere. I løpet av disse 3 årene har han ikke vært sammen med eller vist interesse for noen andre. Har jo noen felles venner, og noen av disse forteller at det er spesielt en dame som er "ute" etter han, hun er visst kjempeinteressert, og har vært det i nesten 2 år nå, men han er visst ikke interessert. Han vil bare ha meg tilbake. Når jeg hører dette over og over igjen så begynner jeg nå å bli svakere og kjenner at jeg har lyst å ta han tilbake. Men hvordan skal jeg komme over sviket? Det er nå nesten 3 år siden og jeg synes ikke det er noe lettere nå enn det var da. Kan nevne at han har byttet jobb for å ikke være på samme sted som damen han var utro med. Ville du tatt denne mannen tilbake? finnes det menn som har vært utro og som ikke gjør det igjen? jeg tenker" en gang utro"...altid utro. Noen som har noen gode råd til hvordan klare å komme over utroskapen?

Anonymkode: f6ad7...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det store spørsmålet er jo om du klarer å stole på ham igjen når hverdagen kommer. 

Skrevet

Ja! Jeg vil absolutt tro at han har fått en skikkelig lærepenge. Han kommer nok ganske sikkert ikke til å være utro igjen, og du vil nok kunne føle deg mer trygg på han enn noen andre når det gjelder det. Når han først har brent seg sånn en gang og lidd så mye for det.

Når det kommer til hvordan du skal komme over sviket tenker jeg du bare må bestemme deg for å tilgi og legge det bak deg. Det har gått tre år, og han har som du sier tryglet og bedt og grått i disse årene. Noe mer får han ikke gjort, og ikke du heller. Jeg ville absolutt gitt han en sjanse, men du er da nødt til å legge det helt bak deg. Ikke dra det opp igjen og opp igjen senere. 

Lykke til! Håper det ordner seg for dere!

Anonymkode: 8072b...af4

Skrevet

Jeg tenker ikke nødvendigvis at en gang utro alltid utro gjelder. Det er forskjell på de som driter seg ut én gang i fylla og lærer av de konsekvensene det får, og de som er notorisk utro og bevisst oppsøker det. I ditt tilfelle tror jeg nok mannen din tilhører den første. Ikke at utroskap er greit på noen måte uansett. Men alle KAN gjøre feil en gang

Skrevet

Du har holdt han på gress i 3 år? Det er jo bra gjort! Forøvrig hadde jeg tilgitt utroskap da verken mitt selvbilde eller mitt forhold er basert på pikken til mannen, så jeg klarer nok ikke å sette meg inn i problemstillingen. 

Anonymkode: 6bb6b...cdf

Skrevet

Jeg synes nå det veier veldig tungt at han selv,uoppfordret fortalte deg at han hadde vært utro.Alle kan gjøre noe de angrer på, og han valgte å komme til deg, istedet for at du ble fortalt det av andre eller at du fant det ut selv. Tilgi stakkaren, han har nok lært leksa si.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har holdt han på gress i 3 år? Det er jo bra gjort! Forøvrig hadde jeg tilgitt utroskap da verken mitt selvbilde eller mitt forhold er basert på pikken til mannen, så jeg klarer nok ikke å sette meg inn i problemstillingen. 

Anonymkode: 6bb6b...cdf

At du ikke bryr deg om mannen din ligger med andre damer, så deg om det. Jeg godtar ihvertfall ikke det.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker ikke nødvendigvis at en gang utro alltid utro gjelder. Det er forskjell på de som driter seg ut én gang i fylla og lærer av de konsekvensene det får, og de som er notorisk utro og bevisst oppsøker det. I ditt tilfelle tror jeg nok mannen din tilhører den første. Ikke at utroskap er greit på noen måte uansett. Men alle KAN gjøre feil en gang

Takk for innspill. Jeg håper og tror at han ikke vil gjenta det hvis vi satser på oss en gang til.

Skrevet

Jeg var utro en gang, valgte å ikke fortelle. Aldri gjort det igjen og kommer aldri til å gjøre det heller. Ble presset da, men ikke tvingt. Her ville aldri mannen fått vite av noen andre, så jeg valgte å bære den dårlige samvittigheten til graven. Vet han ikke hadde gått fra meg heller, så forholdet ville blitt skadelidende. Gi mannen er sjanse, tilgi og gå videre. Alle kan gjøre feil, det er menneskelig. Han har gjodt alt han kan for vise at han vil ha deg, trenger du mer bekreftelse? Skal du la mannen i ditt liv fare pga stahet? Vi er gift nå 15 år etter det hendte, og har det veldig bra. Samvittigheten er lettere nå, men tok flere år for meg å akseptere det jeg hadde gjort og tilgi meg selv, vet ikke om jeg er der helt enda.

Anonymkode: dd212...393

Skrevet

Lett. Han har sonet. 

Anonymkode: 3ef51...bb8

Skrevet

Jadda. Helt til neste gang. 

Anonymkode: d6027...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...