Gå til innhold

Hvordan endre datteren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 11 år. Hun er flink på skolen, suveren i idrett og veldig populær. Hun er ikke slem med noen direkte, men hun opptrer litt som en primadonna som kan takke nei til tilbud for å se om noe bedre dukker opp. Før skoleturer og helger organiseres det flittig slik at hun alltid er opptatt med de hun helst vil være med. Jeg ser på telefonen hennes at hun gir lange, hyggelige svar på SMS til de hun liker best. Til andre svarer hun helt kort.

Lite å «ta henne på», men jeg skulle jo ønske hun var mer raus og inkluderende.

Anonymkode: 3118d...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På 11 år. Hun er flink på skolen, suveren i idrett og veldig populær. Hun er ikke slem med noen direkte, men hun opptrer litt som en primadonna som kan takke nei til tilbud for å se om noe bedre dukker opp. Før skoleturer og helger organiseres det flittig slik at hun alltid er opptatt med de hun helst vil være med. Jeg ser på telefonen hennes at hun gir lange, hyggelige svar på SMS til de hun liker best. Til andre svarer hun helt kort.

Lite å «ta henne på», men jeg skulle jo ønske hun var mer raus og inkluderende.

Anonymkode: 3118d...60a

Det er det viktigste å ta henne på dette her. Selvom det bare er én ting hun gjør " feil". Det er bare å snakke med henne det 😊

Anonymkode: c7144...112

Skrevet

Forsøk å forklare henne hvordan andre opplever ting. Hun trenger å modnes, det kommer nok etter hvert. Kanskje hun må ryke på en liten smell eller to først også, for å forstå. 

Har hun mindre søsken eller andre å ta hensyn til? Kanskje hun hadde hatt godt av å få et tydelig ansvar. Du kan synliggjøre hvor mange som liker henne, og peke på st hun har større ansvar for inkludering og empati fordi hun kan påvirke det sosiale mer enn andre. 

Anonymkode: e4ad9...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...