Gå til innhold

En ungdom dele rom med et barn på sykehuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 14 år og jeg er for tiden på sykehuset.  

Her deler vi da rom med en gutt på 5-6 år. Det byr faktisk på litt utfordringer med så stor aldersforskjell. 

Denne lille gutten legger seg mye tidligere, hører/ ser på barneseier store deler av dagen. Han ønsker litt lys på om natta. Våkner tidlig og er i full fart fra første sekund.

Min sønn har jo så klart vært tålmodig hele veien, men nå er han sliten og lei. Hele rommet handler jo om denne lille gutten.

Det er jo innmari dumt å plassere noen sammen som er så forskjellige i alder, eller er dette vanlig?

Anonymkode: 20d19...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... det er ikke sikkert det er så mange andre muligheter....

som regel er det «full rulle» på sykehus fra rundt 07:30 uansett da. Morgenstell, Frokost, visitt osv.

Skal kanskje være glad man ikke ligger på 6-manns rom. Dere kan jo be om at han bruker ørepropper/øretelefoner når han ser på serier. Og det er helt innafor og be foreldrene ta gan bed ut sv rommet dersom han er i høy aktivitet.

Anonymkode: 946c0...da2

Skrevet (endret)

Her hadde jeg helt klart spurt personalet om å få bytte. Det er ikke optimalt å ha det sånn. Din sønn er jo også pasient, og han skal også tas hensyn til. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet

Det er mange hensyn å ta når det gjelder plassering. Tilstanden barna er i, smitte, hvor mye som må gjøres, forholdene ellers på avdelingen, arbeidsfordelingen til sykepleierne. Alder er jo også noe som såklart bør vurderes, men ikke alltid mulig å ta hensyn til. Sånn går det når politikere og byråkrater absolutt skal bygge for små sykehus, tross alle advarsler..

Når det er sagt så er det fullt lov å ta opp utfordringene, og spørre om det er mulig å omfordele på avdelingen (kanskje når noen andre reiser)?.

Anonymkode: bb2ad...462

Skrevet

Jeg følte meg også ganske maplassert da jeg som 19 åring ble stua inn på rom med 3 damer på 90+ som bæsja og spydde og rapa og snorka hele natta. Men jeg tenker at det er en grunn til at de har valgt å gjøre det sånn. Da jeg var innlagt med sønnen min på 3 år lå vi på rom med en nyfødt baby MED e-coli smitte. Han hylte og grein hele natta, og det var 8 ledige rom (jeg sjekka) men pga bemanningen var de nødt å ha oss samlet... Men det er jo bare å høre!

Anonymkode: 25ff1...2e4

Skrevet

Spør om det er mulig å gjøre noe med det, hvis ikke må begge ta hensyn. Ørepropper når de ser film, din sønn må være stikke på kvelden og det andre barnet på morgenen osv. Det er ikke bare ditt barn som må ta hensyn og det er greit å ta på med foreldrene til det andre barnet. 

Anonymkode: 43685...fb2

Skrevet

Skulle vært enerom på sykehus. Som det er på St .Olav 

Anonymkode: 1b44a...41c

Skrevet

Du kan jo bare høre om det er mulig å bytte rom. 

Synes selv det selv var slitsomt å ligge på 4 manns rom, da jeg var nylig operert, var ganske stor operasjon og. Da datteren min var 16 år, ble hun plassert på rom med godt voksne, og det var ikke lov med besøk der i det hele tatt, da måtte hun gå ut av rommet. Selv jeg som mor fikk ikke komme inn. Hun ble lagt inn på dagen, operert på kvelden, og sendt hjem neste morgen. Hun var veldig glad da hun fikk komme hjem igjen.  

Anonymkode: c7750...2b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...