Gå til innhold

80-tallet, 501, mephisto, sluggers og Denver Down


amandine

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som kunne tatt på de samme klærne i dag? Sluggers støvler ( svarte i boblestoff litt sånn bokse-style) og Denver Down dunjakke, (smal og lengre bak enn fremme, mørk blå med skinn på  skuldrene og avtakbare ermer) finner jeg ikke om jeg googler engang... Sukk nostalgien altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha-ha... jeg ville ikke hatt datidens 501, for de var helt uten stretch, mye mer behagelig til min kropp dagens bukser. For ikke å snakke om hvor vanskelig det var å finne lange nok bukser! Gikk jo konstant med halvveis høyvannsbukser ufrivillig.

Mephistoskoa, de var ganske gode å gå i, om jeg husker rett.

Jeg hadde en hvit Millet-jakke med avtagbare ermer med lysebrunt skinn på skuldrene. Den jakken kunne jeg godt tatt på meg igjen, elsket den jakka! :)

Anonymkode: cad79...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, du var mange hakk kulere enn meg. Hadde ikke de tingene den gangen, og ville ikke hatt dem nå. Mephistosko kunne jeg hatt forresten, de synes jeg er fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... jeg ville ikke hatt datidens 501, for de var helt uten stretch, mye mer behagelig til min kropp dagens bukser. For ikke å snakke om hvor vanskelig det var å finne lange nok bukser! Gikk jo konstant med halvveis høyvannsbukser ufrivillig.

Mephistoskoa, de var ganske gode å gå i, om jeg husker rett.

Jeg hadde en hvit Millet-jakke med avtagbare ermer med lysebrunt skinn på skuldrene. Den jakken kunne jeg godt tatt på meg igjen, elsket den jakka! :)

Anonymkode: cad79...0e2

Denver Down-jakken var ikke så fluffy som Millet, og så gikk den ned over rumpa bak, en sikker vinner ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Iiiiik skrev:

Ha ha, du var mange hakk kulere enn meg. Hadde ikke de tingene den gangen, og ville ikke hatt dem nå. Mephistosko kunne jeg hatt forresten, de synes jeg er fine. 

De var jo gode å gå i, også. Litt kalde om vinteren ha ha men litt frostskader på tærne er ikke noe problem... Ikke bare i dag fjortisene fryser på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lett kle på meg hele åttitallet i dag også. Men mitt åttitall var et litt annet enn ditt, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker jeg var så misunnelig på klassekameratene som hadde slike fine Denver Down-jakker. Det hadde ikke min familie råd til. Så fikk jeg det til jul av et vennepar av foreldrene mine! Jeg elsker fortsatt de menneskene. Jeg kjenner gleden fremdeles, den gleden som boblet gjennom meg da jeg åpnet den julegaven. Og den følelsen da jeg tok på meg jakken for å gå på skolen den første dagen etter juleferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... jeg ville ikke hatt datidens 501, for de var helt uten stretch, mye mer behagelig til min kropp dagens bukser. For ikke å snakke om hvor vanskelig det var å finne lange nok bukser! Gikk jo konstant med halvveis høyvannsbukser ufrivillig.

Mephistoskoa, de var ganske gode å gå i, om jeg husker rett.

Jeg hadde en hvit Millet-jakke med avtagbare ermer med lysebrunt skinn på skuldrene. Den jakken kunne jeg godt tatt på meg igjen, elsket den jakka! :)

Anonymkode: cad79...0e2

Millet jakka :)  Nostalgi deluxe.  jeg hadde en i mintgrønn. Hadde også 501 bukse ( svømte i den da jeg var veldig liten for alderen, men å bytte den ut med en passende bukse var helt uaktuelt, det skulle være Levis 501 )

Anonymkode: c4fd4...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Superdolly skrev:

Jeg husker jeg var så misunnelig på klassekameratene som hadde slike fine Denver Down-jakker. Det hadde ikke min familie råd til. Så fikk jeg det til jul av et vennepar av foreldrene mine! Jeg elsker fortsatt de menneskene. Jeg kjenner gleden fremdeles, den gleden som boblet gjennom meg da jeg åpnet den julegaven. Og den følelsen da jeg tok på meg jakken for å gå på skolen den første dagen etter juleferien...

Oj, hva syntes foreldrene dine om det? Det koster jo litt verdighet at venner betaler for noe man ikke har råd til å kjøpe til barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, amandine skrev:

Noen andre enn meg som kunne tatt på de samme klærne i dag? Sluggers støvler ( svarte i boblestoff litt sånn bokse-style) og Denver Down dunjakke, (smal og lengre bak enn fremme, mørk blå med skinn på  skuldrene og avtakbare ermer) finner jeg ikke om jeg googler engang... Sukk nostalgien altså...

Hmm, jeg må ha vokst opp i et annet 80-tall tror jeg. Utenom 501, så aner jeg ikke hva de andre tingene er, ikke Millet jakke heller. 

Anonymkode: b198c...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Iiiiik skrev:

Oj, hva syntes foreldrene dine om det? Det koster jo litt verdighet at venner betaler for noe man ikke har råd til å kjøpe til barna sine. 

Det vet jeg ikke. Den gangen var jeg for ung til å tenke slike tanker. 

Dette venneparet var barnløse, og jeg husker at min mor alltid sa at de var så snille mot oss (meg og mine søsken) fordi vi var det nærmeste de kom til å få barn. Hva slags avtale de voksne hadde, eller om det var en avtale, det vet jeg ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye av 80-tallet i motebildet om dagen altså, så ikke umulig at dere kan finne lignende jakker til vinteren.

Jeg savner 80-tallet jeg, ung lovende og alle muligheter åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Superdolly skrev:

Jeg husker jeg var så misunnelig på klassekameratene som hadde slike fine Denver Down-jakker. Det hadde ikke min familie råd til. Så fikk jeg det til jul av et vennepar av foreldrene mine! Jeg elsker fortsatt de menneskene. Jeg kjenner gleden fremdeles, den gleden som boblet gjennom meg da jeg åpnet den julegaven. Og den følelsen da jeg tok på meg jakken for å gå på skolen den første dagen etter juleferien...

Min familie hadde heller ikke råd, men min tante som veldig ønsket seg en datter og aldri fikk det hadde råd. Jeg fikk den til jul av henne og holdt på å få hjertestans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Det vet jeg ikke. Den gangen var jeg for ung til å tenke slike tanker. 

Dette venneparet var barnløse, og jeg husker at min mor alltid sa at de var så snille mot oss (meg og mine søsken) fordi vi var det nærmeste de kom til å få barn. Hva slags avtale de voksne hadde, eller om det var en avtale, det vet jeg ikke. 

 

Jeg håper det var fint for foreldrene dine også, og at de var trygge nok på at det de kunne gi deg og dine søsken var nok selv om de ikke kunne kjøpe de fineste tingene. Mitt inntrykk er at du har blitt et flott menneske, og det er sikkert takke være foreldrene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, jeg må ha vokst opp i et annet 80-tall tror jeg. Utenom 501, så aner jeg ikke hva de andre tingene er, ikke Millet jakke heller. 

Anonymkode: b198c...7ae

Ikke jeg heller 😂.

Anonymkode: 84aab...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...