Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 år som har trang forhud, det er umulig å dra tilbake og såvidt tisset har mulighet til å komme ut.

Dette ble værre etter han hadde betennelse der ifjor.

Noen med erfaringer rundt dette?Han sier ikke noe selv om at det er vondt eller noe, jeg synes bare det ser ubehagelig ut og redd det kan tettes så mye at tisset ikke kan komme ut.

Anonymkode: bdddd...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig at de kan dra forhuden tilbake før de er mellom 5 og 8 år eller noe sånt.

Det vil ikke tette seg, den åpningen som er krymper ikke.

Men det er mye mulig han har for trang forhud, det vil f.eks barnelegen på helsestasjonen kunne sjekke. Det prøver man i første omgang å forbedre med steroidekrem, går ikke det lager de et snitt i den (nevøen min har akkurat gjort det, han er 9 år)

Anonymkode: 28607...0dc

Skrevet

Takker for svar😊Jeg synes åpninga har krympet nå de siste par mnd..

Jeg var på helsestasjon med han, men han nektet helt å vise frem tissen...😏Har legetime for noe annet med han, får prøve å ta det da....

bare et snitt altså?de tar ikke hele forhuden?(det er min store skrekk om de må).....

Skrevet

Sjelden de må ta hele forhudet, og de gjør ikke det om det ikke er en spesiell grunn til det.

Som regel lager de bare et snitt i den, og det er best å gjøre det før de kommer i puberteten og penis vokser en del. Da kan det blir smertefullt om forhuden er for liten nemlig...

Anonymkode: 28607...0dc

Skrevet

Okei😊Får høre hva legen sier....om han får se på den da😏😏🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...