Gå til innhold

Jeg er så sykt hårete


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som ikke har PCOS som var veldig hårete og fikk dekket permanent hårfjerning av det offentlige? Hvordan gikk du frem?

Jeg var hos gynekolog i fjor som tilbydde meg det men jeg var dum som sa nei, angrer så. Han konkluderte med ingen PCOS, har ingen cyster. Han har selvfølgelig pensjonsert seg så jeg kan ikke få ny time hos han. Jeg har time hos fastlegen i juni så jeg skal spørre om det står i epikrisen og hvordan gå frem. 

Dere som bare tipper at jeg ikke får det dekket trenger ikke svare. Jeg har bart, sykt mye hår på lårene (og leggene men det er jo normalt), og på armene. Er et mareritt å barbere, er ufør så å betale for regelmessig voksing eller permanent hårfjerning har jeg ikke råd til. Jeg har kjøpt en slik hårfjerningsmaskin med lys som skal fjerne hårene permanent men jeg har så mye hår at det tar en evighet hver gang jeg må bruke den så jeg gir opp hver gang. Har epilator og, det tar tid det og. 

Anonymkode: fa8a1...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle blodprøver er fine forresten, jeg er helt norsk, så vet ikke hvorfor jeg er så hårete. Uflaks!

Anonymkode: fa8a1...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/elektrolyse-og-voksbehandling

Denne skjønte jeg ikke, man får dekket 95kr av hver behandling, som ligger på ca 500 kr, men man får dekket 90%. Hæ?

Screenshot_20190520-193651_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: fa8a1...9f0

Nei. 95 kr er bare beregningsgrunnlaget, og du får 90 % ab beregningsgrunnlaget. 

Anonymkode: b2ae9...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 95 kr er bare beregningsgrunnlaget, og du får 90 % ab beregningsgrunnlaget. 

Anonymkode: b2ae9...218

Takk :)

Anonymkode: fa8a1...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...