Gå til innhold

Følger du trenden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir du, som så mange andre krenket på andres vegne? 

Synes det er helt sykt å bli krenket fordi noen andre KAN bli krenket. Jeg hadde nok blitt rasende om noen skulle blitt krenket på mine vegne. 

Blir du lett krenket?

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt lei dette temaet.

Anonymkode: ed466...ea2

Jeg er litt lei av alle som blir krenket på vegne av både seg selv og alle andre. Det er «in» og tragisk

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt lei dette temaet.

Anonymkode: ed466...ea2

Jeg for min del er drittlei. Dessuten synes jeg det er synd at ordet "krenke" har blitt redusert til noe latterlig. Ekte krenking er veldig ødeleggende for den som utsettes for det. 

Anonymkode: a6007...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt lei av alle som blir krenket på vegne av både seg selv og alle andre. Det er «in» og tragisk

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Det er også in å fyre seg opp over at andre blir sekundærkrenket.

Anonymkode: ed466...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt lei av alle som blir krenket på vegne av både seg selv og alle andre. Det er «in» og tragisk

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Nei, det er "in" å beskylde andre for å bli krenket med en gang de har en innsigelse mot noe. Det er en hersketeknikk, og den begynner å bli veldig oppbrukt. 

Anonymkode: a6007...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er også in å fyre seg opp over at andre blir sekundærkrenket.

Anonymkode: ed466...ea2

Det er lov å si fra at en selv blir krenket og det er lov å si fra at folk må slutte å være hårsåre og kalle alt for krenking. 

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er "in" å beskylde andre for å bli krenket med en gang de har en innsigelse mot noe. Det er en hersketeknikk, og den begynner å bli veldig oppbrukt. 

Anonymkode: a6007...495

Det er like mye hersketeknikk å bruke krenking og så kalle det innsigelse. 

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er like mye hersketeknikk å bruke krenking og så kalle det innsigelse. 

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Det er akkurat dette vaset som gjør at jeg er møkk lei hele diskusjonen. 

Anonymkode: ed466...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ikke krenket på andres vegne men jeg blir irritert når folk er respektløse mot andre med vilje og på trass. F eks insisterer på å bruke ordet neger om en annen person. Det er bare frekkhet og dårlig oppdragelse. En "jeg har rett til å si hva jeg vil"-holdning som tilsvarer en 4-årings trass-oppførsel.

Anonymkode: 9d181...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg blir ikke krenket på andres vegne men jeg blir irritert når folk er respektløse mot andre med vilje og på trass. F eks insisterer på å bruke ordet neger om en annen person. Det er bare frekkhet og dårlig oppdragelse. En "jeg har rett til å si hva jeg vil"-holdning som tilsvarer en 4-årings trass-oppførsel.

Anonymkode: 9d181...c3d

Jeg kjenner en neger som selv sier han er neger og insisterer på at det er det han er. Nå må jeg altså fortelle han at han er frekk og har dårlig oppdragelse? 

Jeg kaller ikke andre afrikanere for neger, men han kaller jeg neger

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en neger som selv sier han er neger og insisterer på at det er det han er. Nå må jeg altså fortelle han at han er frekk og har dårlig oppdragelse? 

Jeg kaller ikke andre afrikanere for neger, men han kaller jeg neger

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Om folk selv ønsker det er det selvsagt ikke frekt - men alle mørkhudede personer ønsker absolutt ikke å bli kalt for neger. De jeg kjenner ønsker ikke å omtales slik. Derav eksemplet. 

Anonymkode: 9d181...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om folk selv ønsker det er det selvsagt ikke frekt - men alle mørkhudede personer ønsker absolutt ikke å bli kalt for neger. De jeg kjenner ønsker ikke å omtales slik. Derav eksemplet. 

Anonymkode: 9d181...c3d

Men så synes jeg at mørkhudet er grusomt å kalle noen. Kan du ikke heller si noe annet? 

Og så er man i gang igjen. Det er alltid noen som blir krenket uansett hva man sier omtrent. 

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke krenket, men jeg blir irritert på mannen når han insisterer på å fortsette å bruke ordet neger fordi han "mener jo ikke noe vondt med det". Hovedgrunnen til at jeg blir irritert er at barna kan ta etter og risikere at noen blir sure på dem for at de bruker feil ord, uten at de kan noe for det.

Samtidig har jeg en bror som er autist som irriterer seg over at noen har "bestemt" at det ikke er greit å si at han er autist. Han omtaler seg selv som autist og sier det er en del av hans identitet, selv om det ikke er hele identiteten hans.

Anonymkode: 318db...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir ikke krenket, men jeg blir irritert på mannen når han insisterer på å fortsette å bruke ordet neger fordi han "mener jo ikke noe vondt med det". Hovedgrunnen til at jeg blir irritert er at barna kan ta etter og risikere at noen blir sure på dem for at de bruker feil ord, uten at de kan noe for det.

Samtidig har jeg en bror som er autist som irriterer seg over at noen har "bestemt" at det ikke er greit å si at han er autist. Han omtaler seg selv som autist og sier det er en del av hans identitet, selv om det ikke er hele identiteten hans.

Anonymkode: 318db...5a2

Og sønnen til en kamerat av meg blir rasende om noen kaller han autist. Datreren min blir ikke sint om noen nevner at hun har kraftig add, men en bekjent med adhd blir rasende. Noen mener jo også at autisme er en sykdom, mens andre blir rasende om man kaller det sykdom. Hvordan skal man vite hva man har lov til og ikke?

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og sønnen til en kamerat av meg blir rasende om noen kaller han autist. Datreren min blir ikke sint om noen nevner at hun har kraftig add, men en bekjent med adhd blir rasende. Noen mener jo også at autisme er en sykdom, mens andre blir rasende om man kaller det sykdom. Hvordan skal man vite hva man har lov til og ikke?

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Nei, akkurat det er ikke lett i disse dager. Jeg personlig synes ikke man trenger å bli hverken rasende eller krenket av noe av dette, så lenge det ikke er sagt på en negativ måte. Og man bør heller ikke bestemme for en hel gruppe veldig forskjellige mennesker at det er "feil" og omtale dem som autister, og bli krenket på deres vegne pga det. La hver enkelt kalle seg det de vil og følg det de selv sier? Vet du at noen ikke liker å bli omtalt som det ene eller det andre, så gjør du selvsagt ikke det, men man bør bære over med de som ikke vet.

Anonymkode: 318db...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, akkurat det er ikke lett i disse dager. Jeg personlig synes ikke man trenger å bli hverken rasende eller krenket av noe av dette, så lenge det ikke er sagt på en negativ måte. Og man bør heller ikke bestemme for en hel gruppe veldig forskjellige mennesker at det er "feil" og omtale dem som autister, og bli krenket på deres vegne pga det. La hver enkelt kalle seg det de vil og følg det de selv sier? Vet du at noen ikke liker å bli omtalt som det ene eller det andre, så gjør du selvsagt ikke det, men man bør bære over med de som ikke vet.

Anonymkode: 318db...5a2

Jeg kjenner også en som blir krenket av at invandrere kaller oss etnisk norske for «potet». Vi bør kanskje forby det også. Det er jo ikke et positivt ladet ord. 

Det er faktisk kjempevanskelig å vite hva som er krenkende og ikke.

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og sønnen til en kamerat av meg blir rasende om noen kaller han autist. Datreren min blir ikke sint om noen nevner at hun har kraftig add, men en bekjent med adhd blir rasende. Noen mener jo også at autisme er en sykdom, mens andre blir rasende om man kaller det sykdom. Hvordan skal man vite hva man har lov til og ikke?

Anonymkode: 3b1c6...2a4

Tja, en begynnelse kan jo være å vise respekt og omtanke og omtale folk som individer i stedet for å bare fokusere på det som gjør dem forskjellige fra deg - enten det er hudfargen eller sykdommen eller noe annet som skiller seg fra deg. Du trenger ikke å ha akkurat dét som tema hele tiden. Mye ville løses da.

Hvis du jevnlig er i tvil om hva du «har lov» til å si og jevnlig får høre at andre føler seg krenka av deg, da må du enten gå litt i deg selv, eller belage deg på at ikke så mange mennesker vil ende opp med å like deg.

De fleste normalt høflige mennesker klarer å være så fintfølende at de ikke tråkker verken minoriteter eller folk med syndromer og sykdommer på tærne. Du greier det sikkert også. 

Anonymkode: 72958...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg blir ikke krenket på andres vegne men jeg blir irritert når folk er respektløse mot andre med vilje og på trass. F eks insisterer på å bruke ordet neger om en annen person. Det er bare frekkhet og dårlig oppdragelse. En "jeg har rett til å si hva jeg vil"-holdning som tilsvarer en 4-årings trass-oppførsel.

Anonymkode: 9d181...c3d

Jeg blir krenket av at du bruker ordet " trass" 🤣 Dét  heter det ikke lenger. 

Anonymkode: e5e14...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...