Gå til innhold

Finn.no hvorfor svarer ikke selger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selger har ikke oppgitt tlf nummer. Og selger har lest meldingen min. Jeg blir så oppgitt, hvorfor svarer ikke selger? 

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prutet du? Kanskje selger allerede har solgt, kanskje fått enormt mange meldinger

Anonymkode: 51df8...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du skrev.

Om du skrev en prutemelding er det ikke sikkert han/hun gidder å svare engang, veldig mange skriver i annonsen at varen er ferdig prutet og da gidder de ihvertfall ikke svare på prutemeldinger.

Antagelig har han/hun svart evt kjøpere som bor i nærheten og er villig til å betale det det koster.

Anonymkode: 59b29...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke når folk pruter eller spør om å sende når det står det må hentes. Eller svarer sent om jeg har fått veldig mange henvendelser og avventer svar fra førstemann f.eks. 

Anonymkode: 09785...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange andre som er interessert? Eller har du kommet med et skambud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Jeg har spurt om selger kan sende. Det står ingenting om det i annonsen.

 

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg har spurt om selger kan sende. Det står ingenting om det i annonsen.

 

Anonymkode: 798f8...a78

Da har han nok noen andre interesserte som kan hente, og han avventer disse før han svarer deg. Ingen gidder å sende om de ikke må.

Anonymkode: 59b29...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har han nok noen andre interesserte som kan hente, og han avventer disse før han svarer deg. Ingen gidder å sende om de ikke må.

Anonymkode: 59b29...550

Annonsen ble lagt ut 11:30. Jeg sendte melding 11:40 samme dag. 

Men uansett, hvorfor ikke svare? Det tar ikke mange sekunder å skrive "nei"

🧐🥴

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Annonsen ble lagt ut 11:30. Jeg sendte melding 11:40 samme dag. 

Men uansett, hvorfor ikke svare? Det tar ikke mange sekunder å skrive "nei"

🧐🥴

Anonymkode: 798f8...a78

Han vil nok ikke svare nei før varen faktisk er solgt og hentet av noen lokale, om de trekker seg eller ikke dukker opp har han deg "på vent".

Anonymkode: 59b29...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer alltid. Har jeg noen andre som er interessert så sier jeg " det er en annen som ønsker å kjøpe, hvis det ikke blir noe av så gir jeg deg beskjed innen 2-3 dager. Normal høflighet og det tar ikke mange sekundene å gjøre det.

Anonymkode: d70e1...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få 100 henvendelser.. Har rett og slett ikke mulighet til å sitte og svare hver enkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 15.57, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på hva du skrev.

Om du skrev en prutemelding er det ikke sikkert han/hun gidder å svare engang, veldig mange skriver i annonsen at varen er ferdig prutet og da gidder de ihvertfall ikke svare på prutemeldinger.

Antagelig har han/hun svart evt kjøpere som bor i nærheten og er villig til å betale det det koster.

Anonymkode: 59b29...550

"Ferdig prutet" er en utrolig teit ting å skrive. Skriv heller "pruting er ikke aktuelt". 

Anonymkode: bbf8c...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Ferdig prutet" er en utrolig teit ting å skrive. Skriv heller "pruting er ikke aktuelt". 

Anonymkode: bbf8c...e77

Hva er forskjellen?

Anonymkode: 7d3e7...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser man om selger har lest meldingen?

Anonymkode: 00105...789

Det ser jeg i meldingen inne i appen.

Først står det "levert", deretter "sett", det betyr at selger har vært inne i min samtale og lest meldingen. Det tar ikke mange sekunder å svare når selger først er inne i samtalen

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, PartyOfFour skrev:

Jeg har opplevd å få 100 henvendelser.. Har rett og slett ikke mulighet til å sitte og svare hver enkel. 

Men nå har det seg sånn at selger har lest min melding, selger har vært inne i min samtale for å si det sånn = tar ikke mange sekunder å svare når selger først er inne.

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer alltid. Har jeg noen andre som er interessert så sier jeg " det er en annen som ønsker å kjøpe, hvis det ikke blir noe av så gir jeg deg beskjed innen 2-3 dager. Normal høflighet og det tar ikke mange sekundene å gjøre det.

Anonymkode: d70e1...58b

Det gjør jeg også. Syns det er uhørt å ikke svare folk. 

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 19.22, Anonym bruker skrev:

den er vel solgt da

Anonymkode: 7b5d2...927

Tviler..

Anonymkode: 798f8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er ok og ikke på finn.no kan man jo diskutere, men for eget vedkommende synes jeg det er langt verre med (i prioritert rekkefølge):

1. Folk som ikke kommer selv om man har avtalt tid.
2. Folk som tror at de har satt prisen for lavt fordi jeg svarer for raskt, og dermed skrur opp prisen i etterkant.
3. Folk som ikke klarer å bestemme seg (spesielt når man har flere interessenter).
4. Folk som maser.

Om jeg ikke får svar fra noen tenker jeg, som det skrives over, at de sikkert har fått veldig mange henvendelser. Det er ikke alltid jeg har kapasitet til å svare alle når jeg legger ut ting selv.
 

Anonymkode: 4eff3...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...