Gå til innhold

Tips til en god samværskontrakt jeg kan skrive ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva bør den inneholde? Må skrive to for å prøve å bli enig med barnefar. 

Anonymkode: 9d5b8...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktig å avklare. 

Ferie, velge først annenhvert år?

Røde dager, når starter feks påske? PalmeSøndag eller onsdag før skjærtorsdag. Når slutter påsken? Levere på skole/bhg tirsdag etter påske, eller levere 2. dag?

17. Mai, når starter den? 16. Mai eller på morgenen den 17.? 

Julaften, når levere, og når tilbake til mor. 

Dette virker utrolig detaljert men det er dager som ofte kan skape diskusjoner er min erfaring. Jeg synes spesifikk dag med klokkeslett er greit å forholde seg til, sånn i tilfelle samarbeidet ikke funker. 

Også et viktig punkt, er barnet sykt skal det være der det er til det er friskt?

Anonymkode: d21ab...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samværsfrekvens er vel hovedemnet. Hvor bor barnet fast, eventuelt delt bosted, hva er avstanden mellom dere, samme eller ikke samme skolekrets, søsken, alder på dem, skal dere be hverandre om «barnevakt» først om det trengs, eller ok om den andre hyrer inn etter eget forgodtbefinnende. 

 

Enig eller uenig på disse punktene. Hvis uenig, familiekontoret og mekling vil være nødvendig for at dere skal signere og være enige, begge må gi og ta osv. 

 

Hvis du forteller litt mer om overnevnte, hvem som har hatt barna mest i samlivet eller delt/likestilt samliv ihht jobb og ivaretakelse av barn. Så er det så mye lettere å komme med forslag til noe som kan være det beste for dere 🙂

Anonymkode: c439f...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...