Gå til innhold

Låne gratis hytte i Norge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

I fjor la jeg merke til at flere lånte ut hytter o.l til aleneforeldre, familier med dårlig råd osv i sommerferien. Nå har jeg sett litt etter dette men finner ikke noe. Noen som vet om noen som er i det gavmilde hjørnet i år?

Jeg er alene med 4 barn. Og jeg har en nabo som er alene med ett barn. Vi har ikke råd til ferietur, og bestemte oss for å se om vi fant et rimelig alternativ å spleise på. 

Noen som kan tipse meg om noe? Billig eller gratis. Må være hytte, naboen kan ikke sove i telt pga helsemessige årsaker. 

Vi bor på lillehammer. Helst ikke så veldig langt unna, ikke mer enn 1.5 time med bil pga barna. 

Anonymkode: 4b60a...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Turistforeningens hytter? Hør om kommunen har tilbud for familier med dårlig råd.

Jeg synes det er rimelig frekt å tigge etter gratis hytte i ferien. Man kan ha veldig kjekk ferie hjemme også, bare man legger en plan.

Anonymkode: 40d69...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med Turistforeningens hytter? Hør om kommunen har tilbud for familier med dårlig råd.

Jeg synes det er rimelig frekt å tigge etter gratis hytte i ferien. Man kan ha veldig kjekk ferie hjemme også, bare man legger en plan.

Anonymkode: 40d69...067

Ja, frekk vet du jo alt om å være ser jeg. Tigger ikke. Folk tilbyr å låne ut hytta si gratis hver sommer, lurte bare på hvor jeg kunne finne noe slikt i år. Jeg spør ingen om å låne noe gratis, jeg sender melding om noen tilbyr seg. Har du prøvd å være fattig? Idiot.

Anonymkode: 4b60a...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med Turistforeningens hytter? Hør om kommunen har tilbud for familier med dårlig råd.

Jeg synes det er rimelig frekt å tigge etter gratis hytte i ferien. Man kan ha veldig kjekk ferie hjemme også, bare man legger en plan.

Anonymkode: 40d69...067

Turistforeninga er ikke akkurat billig. Ofte billigere med hotell.

Anonymkode: 4c185...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det legges ut på Finn når sommeren nærmer seg. Mitt inntrykk er at folk gjør dette for å vise hvor godhjertet de er, at de håper på mange delinger og at alle skal se deres godhet. Ble litt kvalm da jeg leste en som ønsket «søknader» fra vanskeligstilte slik at hun kunne velge en kanidat. Det var mange hundre som svarte.. Du kan jo legge ut en annonse der selv? Lykke til!

Anonymkode: 63b84...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det legges ut på Finn når sommeren nærmer seg. Mitt inntrykk er at folk gjør dette for å vise hvor godhjertet de er, at de håper på mange delinger og at alle skal se deres godhet. Ble litt kvalm da jeg leste en som ønsket «søknader» fra vanskeligstilte slik at hun kunne velge en kanidat. Det var mange hundre som svarte.. Du kan jo legge ut en annonse der selv? Lykke til!

Anonymkode: 63b84...b91

Æsj ja, sånt er kvalmt. Har sett flere ulike annonser der folk krever en detaljert forklaring på hvorfor akkurat den og den personen skal få brukt babytøy, møbler eller lignende. 

Har ikke lyst til å rope så høyt om egen økonomi pga ungene, så jeg vet ikke om jeg ønsker å legge ut annonse 😕

Anonymkode: 4b60a...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier ut hytta vår vis airbnb. Kunne godt tenke meg å låne den bort gratis en uke eller to i løpet av sommeren, men da ville jeg ha visst at personene faktisk trengte det. Så litt opplysninger syns jeg faktisk man må kunne gi om man vil benytte seg av slike tilbud. Ikke tåredryppende, private historier, men type; "alene med tre barn, far ute av bildet, syk og mottar arbeidsavklaringspenger på tredje året. Ønsker gi barna en fin ferie".

Anonymkode: 73f22...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj ja, sånt er kvalmt. Har sett flere ulike annonser der folk krever en detaljert forklaring på hvorfor akkurat den og den personen skal få brukt babytøy, møbler eller lignende. 

Har ikke lyst til å rope så høyt om egen økonomi pga ungene, så jeg vet ikke om jeg ønsker å legge ut annonse 😕

Anonymkode: 4b60a...aa4

Ei venninne ga akkurat bort en masse barneklær. Til et par som hvert år figurerer på inntektstoppen i byen vår. De svarte først. Folk eier ikke skam, så litt info må man kunne gi når man skal få noe gratis som andre kunne tatt betalt for.

Anonymkode: 73f22...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ei venninne ga akkurat bort en masse barneklær. Til et par som hvert år figurerer på inntektstoppen i byen vår. De svarte først. Folk eier ikke skam, så litt info må man kunne gi når man skal få noe gratis som andre kunne tatt betalt for.

Anonymkode: 73f22...2bc

Når folk seier dei vil gje vekk kle oppfattar eg det ikkje som at dei gjer det av sitt gode hjarte og ynskje rå hjelpe dei som er fattige. Men at dei vil bli kvitt klea. Og då er det vel fritt fram til å ta imot? Desse menneska på inntektstoppen ville vel kanskje vere miljøvenlege og bruke oppatt kle dei oppfatta kanskje ellers ville bli kasta? 

HI, eg veit desverre ikkje om noko slikt tilbod no, men håpar du finn ut av det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Turistforeninga er ikke akkurat billig. Ofte billigere med hotell.

Anonymkode: 4c185...1a9

De selvbetjente hyttene til turistforeningen er ikke dyre altså😀

Anonymkode: a7d96...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De selvbetjente hyttene til turistforeningen er ikke dyre altså😀

Anonymkode: a7d96...181

Da har vi forskjellig oppfattning om hva som ikke er dyrt.

Anonymkode: e825f...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leier ut hytta vår vis airbnb. Kunne godt tenke meg å låne den bort gratis en uke eller to i løpet av sommeren, men da ville jeg ha visst at personene faktisk trengte det. Så litt opplysninger syns jeg faktisk man må kunne gi om man vil benytte seg av slike tilbud. Ikke tåredryppende, private historier, men type; "alene med tre barn, far ute av bildet, syk og mottar arbeidsavklaringspenger på tredje året. Ønsker gi barna en fin ferie".

Anonymkode: 73f22...2bc

Akkurat det skjønner jeg. Men da blir det om å gjøre å ha det verst. Ei jeg kjenner til sa en gang at hun var syk og alene med 2 barn for å vinne en konkurranse. Og gjett hvem som vant. Hun er frisk og har en mann som jobber 2 uker på og 3 uker av nordsjøen og er "søkkrik".... 

Jeg kan gjerne fortelle at jeg er alene med barna uten en far som bidrar, at jeg lever under fattigdomsgrensen. Men ytelser fra nav... nja... vil ikke si alt om meg selv, da er ikke den ferien verdt det. Om jeg har gjennomgått behandling for kreft eller er ufør pga andre ting er ikke vesentlig for andre mener jeg. 

Anonymkode: 4b60a...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne ga akkurat bort en masse barneklær. Til et par som hvert år figurerer på inntektstoppen i byen vår. De svarte først. Folk eier ikke skam, så litt info må man kunne gi når man skal få noe gratis som andre kunne tatt betalt for.

Anonymkode: 73f22...2bc

Men man vet jo ikke noe om den infoen er riktig uansett. De folkene vil nok ikke ha noen skrupler med å lyve

Anonymkode: db2f3...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har vi forskjellig oppfattning om hva som ikke er dyrt.

Anonymkode: e825f...7f3

Det har vi nok😆

vanlig pris for ubetjente hytter er 100-200kr. Barn som er medlem av BT overnatter som regel gratis. 

Anonymkode: a7d96...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi nok😆

vanlig pris for ubetjente hytter er 100-200kr. Barn som er medlem av BT overnatter som regel gratis. 

Anonymkode: a7d96...181

Oslo og omegn DNT koster det 275,- for voksen og 135,- for barn over 12. Barn under 12 gratis. 

For oss som er to voksne, to over 12 og et barn blir det 820,- per natt. 5740,- for ei uke. Syns ikke det er veldig billig akkurat.

Anonymkode: 4c185...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oslo og omegn DNT koster det 275,- for voksen og 135,- for barn over 12. Barn under 12 gratis. 

For oss som er to voksne, to over 12 og et barn blir det 820,- per natt. 5740,- for ei uke. Syns ikke det er veldig billig akkurat.

Anonymkode: 4c185...1a9

Men hi bor jo ikke i Oslo eller omegn

Anonymkode: db2f3...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hi bor jo ikke i Oslo eller omegn

Anonymkode: db2f3...fe2

Samme pris hos DNT Lillehammer også

Anonymkode: 4c185...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 23.30, Anonym bruker skrev:

Hei. 

I fjor la jeg merke til at flere lånte ut hytter o.l til aleneforeldre, familier med dårlig råd osv i sommerferien. Nå har jeg sett litt etter dette men finner ikke noe. Noen som vet om noen som er i det gavmilde hjørnet i år?

Jeg er alene med 4 barn. Og jeg har en nabo som er alene med ett barn. Vi har ikke råd til ferietur, og bestemte oss for å se om vi fant et rimelig alternativ å spleise på. 

Noen som kan tipse meg om noe? Billig eller gratis. Må være hytte, naboen kan ikke sove i telt pga helsemessige årsaker. 

Vi bor på lillehammer. Helst ikke så veldig langt unna, ikke mer enn 1.5 time med bil pga barna. 

Anonymkode: 4b60a...aa4

Gå innom nav og sjekk ut "ferie for alle" fra røde kors. Det er for foreldre som har dårlig råd hvor familier kan få opphold betalt på leir, dyreparken, hytte ved vann eller på fjell. Ulikt hva som finnes i hver kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheter i Trysil koster ca 1500-2000kr for en uke. De er ofte store og har plass til to familier. Har dere ikke råd til 750kr hver, så er det kanskje bedre med telt? 

Anonymkode: 6bc15...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Leiligheter i Trysil koster ca 1500-2000kr for en uke. De er ofte store og har plass til to familier. Har dere ikke råd til 750kr hver, så er det kanskje bedre med telt? 

Anonymkode: 6bc15...28b

Det tviler jeg sterkt på midt i fellesferien. 

Anonymkode: 4b60a...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det tviler jeg sterkt på midt i fellesferien. 

Anonymkode: 4b60a...aa4

Det har med å reise til stedene som ikke nødvendigvis er "riktige" i forhold til årstid. F.eks kan du få en veldig rimelig hytte i Trysil om sommeren, fordi det er et vintersted. Men de prøver iherdig å få opp øynene til folk når det gjelder å reise på sommeren også, de har sykkelbaner, skiheiser som går opp til toppen osv også om sommeren. Jeg ser ikke bort fra at du kan få leid en rimelig hytte der på sommerstid en stund til.

Men om dere vil reise billig er det nok lurest å reise utenom fellesferien da. Jeg så flere som lånte ut hytte gratis til vanskeligstilte i fjor, men ingen av dem lånte ut i juli, det var i juni eller august.

Anonymkode: a4b5d...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...