Gå til innhold

Hva hadde du tenkt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis du fikk beskjed fra en nabo at hn ikke likte hvordan hagen din så ut?  

Anonymkode: 0e25d...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg sett på Hagen min og vurdert selv om jeg er fornøyd med den. Er svaret der ja hadde jeg driti i hva naboen mente. Men, er det sånn at du egentlig er enig, ja da er det bare å brette opp ermene da😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvordan hagen min så ut, så ville jeg kanskje gjort noe med det. 

Anonymkode: 1d282...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"har du lyst til å rydde og klippe plen? Værsigod, klipperen står i boden..." 

"men du, den er grei, tar du deg av stylingen og kjøper inn møbler så setter jeg på en klesvask, smører matpakker, steller barna og legger de imens? Siden du tydeligvis har mer fritid en meg..." 

"ånei, det var synd at du ikke likte det." (this is my care face) 

... Altså, med mindre du har søppel og rot flytende, så bør det da være lite å bry seg med. 🤷‍♀️

Anonymkode: 8f958...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok gjort to ting - spurt naboen hva han/hun mente var galt med hagen og så ville jeg spurt meg selv om naboen hadde et poeng.

Hvis det er slik at man f.eks. bruker hagen som lagring for alt mulig rask man ikke gidder å kjøre bort, da tenker jeg at man bør ta det til seg og gjøre noe med det. Samme hvis man har en hage som er så gjengrodd at den er superynglingsplass for brunsnegler, da bør man også ta en sjau. Eller hvis man har hekker som går inn på nabos eiendom eller fortau eller vei, da ville jeg ha sørget for å klippe det aktuelle.

Men hvis man har en nonelunde akseptabel hage så ville jeg lurt på hvorfor naboen mener de har noe å si over min hage.

Hvorfor liker ikke naboen din hagen din? Hva mener de er galt med den? Du gir jo ikke noe informasjon - naboen kan være alt fra helt rimelig til helt urimelig...

Anonymkode: db74f...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han sagt noe om min hage så hadde jeg nok blitt litt målløs. Den er enkel og velstelt og ikke kapabel til noen sterke meninger, hverken i positiv eller negativ retning. 

Naboens der i mot, kunne nok jeg være fristet til å kommentere. En frisk og rask alenemor i sin beste alder med to hjemmeboende, friske tenåringer slår ALDRI gresset, rydder ikke rusk og rask, har ødelagte hagemøbler, griller og trampoline strødd rundt i hagen og et hus som burde vært malt for minst 5 år siden. 

Men siden det ikke er min sak og det ser ut som de trives på fyllingen sin bruker jeg få kalorier på å tenke på den. Men egentlig kan jeg tenke meg at naboen på den andre siden (av hun med rotet) kunne sagt noe som hi nevner. 

Så alt i alt kommer det altså på hvordan den spesifikke hagen ser ut, men uansett er vel sjansen for en god mottakelse av en slik kommentar minimal. 

Anonymkode: 03c9f...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forklart hvorfor.... 

Vi drenerte for et par år siden og skal bygge ut i sommer så for oss har det ikke vært vits å gjøre noe ennå,da det kommer gravemaskin på tomta. Åsså handler det om penger. Vi tar det når vi får råd. Så i år blir utbygging (må taes for å få det ekstra soverommet vi trenger), maling av hus og dekke og barn ved bua. Så taes resten når vi har råd. 

Anonymkode: 1b6d5...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldrer har fått den kommentaren. De liker sin "naturhage". De klipper gresset og raker og slikt men har ellers planter som ikke formklippes og masse forskjellige busker og trer. Naboens hage ligner en golfbane. Han ligger omtrent på kne og klipper gresset med brodersaks om det er et strå som stikker for langt opp. Alle beddene inneholder like og symmetrisk plantede blomster som er satt med linjal. Han og mine foreldre forstår virkelig ikke hverandre. Men jeg tviler sterkt på at noen av dem kommer til å endre på hagen sin for å tekkes naboen.

Anonymkode: 01d16...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre har svart om å se på hagen selv og se om du er fornøyd, vil jeg også føye til at min reaksjon hadde kommet an på hvordan bemerkningen falt. Det er stor forskjell på om naboen kommer med en slik bemerkning uoppfordret. For eksempel hvis han/hun plutselig ringer på døra di en dag for å fortelle deg at han/hun ikke liker hagen din. Eller om du har presset naboen til å si det, ved å stille spørsmål som han/hun forsøker å vri seg unna, men at du ikke gir deg før du får et svar. Og da et svar du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn nabo, og jeg synes hun er helt fantastisk. Jeg har ledd så mye av alle hennes kommentarer, og jeg tror faktisk hun liker at jeg ikke gidder å la meg pille på nesen av henne ;) Hun kommer stadig vekk bort for å prate nemlig, og kommer med blomster når det er anledninger hjemme hos oss osv, viser at hun bryr seg om oss, samtidig som hun ikke har noe filter for å si hva hun mener (og jeg digger det).  

Jeg har fått høre fra henne at det rufsete utseende på hagen vår setter ned verdien på deres hus, at vi har valgt feil farge på huset for vi kunne bare spurt henne så hadde vi fått deres fargekode og kunne malt i samme farge, at singelen må rakes nå for den er så rotete, hun har til og med kommentert at vi burde da skjønne hvordan barn blir til nå og fått noe skikkelig prevansjon da vi ventet nr tre.

Jeg synes hun er fornøyelig. Hun snakker også om sin mann, hvordan hun setter han i arbeid, for alle trenger å ha noe å gjøre, men det han gjør er langtfra bra nok så hun må støvsuge over etter at han har støvsugd for å få det bra nok osv.

Jeg ler meg skvett ihjel. En skikkelig burugle er hun, men hun er så elskelig på samme tid.

Anonymkode: 7bffb...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en sånn nabo, og jeg synes hun er helt fantastisk. Jeg har ledd så mye av alle hennes kommentarer, og jeg tror faktisk hun liker at jeg ikke gidder å la meg pille på nesen av henne ;) Hun kommer stadig vekk bort for å prate nemlig, og kommer med blomster når det er anledninger hjemme hos oss osv, viser at hun bryr seg om oss, samtidig som hun ikke har noe filter for å si hva hun mener (og jeg digger det).  

Jeg har fått høre fra henne at det rufsete utseende på hagen vår setter ned verdien på deres hus, at vi har valgt feil farge på huset for vi kunne bare spurt henne så hadde vi fått deres fargekode og kunne malt i samme farge, at singelen må rakes nå for den er så rotete, hun har til og med kommentert at vi burde da skjønne hvordan barn blir til nå og fått noe skikkelig prevansjon da vi ventet nr tre.

Jeg synes hun er fornøyelig. Hun snakker også om sin mann, hvordan hun setter han i arbeid, for alle trenger å ha noe å gjøre, men det han gjør er langtfra bra nok så hun må støvsuge over etter at han har støvsugd for å få det bra nok osv.

Jeg ler meg skvett ihjel. En skikkelig burugle er hun, men hun er så elskelig på samme tid.

Anonymkode: 7bffb...8e2

Ååå! Jeg hadde en sånn nabo. Nå er hun og mannen flyttet i seniorleilighet. Jeg savner henne. Hele gatens skrekk. :)

Kjenner jeg er litt misunnelig på deg. :)

Anonymkode: 7006d...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...