Gå til innhold

har noen her drømt at dere mister tenner i drømmen ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har drømt nå tre ganger. 

1. gang hadde jeg plastikk tenner. Veldig ubehagelig drøm.

2. og 3. drømmen mistet jeg plutselig tenner uten smerte og blod. 

Drømmer om slanger og edderkopper i tillegg.  

Har dere drømt slike drømmer?

Skjedd noe endringer i deres liv etter slike drømmer? 

Beklager at jeg har litt teite spørsmål, men drømmer så mye om det siste, at jeg vil spørre om det er flere her, som også får slike drømmer. 

 

Anonymkode: 1cd69...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, for noen år siden hadde jeg stadige drømmer om å miste tenner. Men mine drømmer var med både blod, smerte og veldig virkelighetsnært. Jeg kjente at de løsnet og spyttet de ut i hånda én etter én. Jeg hadde også vondt i tennene når jeg våknet. 

Det var en periode i livet mitt som var preget av depresjon og bekymringer. Etter jeg fikk det bedre, ble drømmene borte.

Anonymkode: c4353...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også drømmer på grunn av at jeg har depresjon og tenker mye på alt mulig. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, for noen år siden hadde jeg stadige drømmer om å miste tenner. Men mine drømmer var med både blod, smerte og veldig virkelighetsnært. Jeg kjente at de løsnet og spyttet de ut i hånda én etter én. Jeg hadde også vondt i tennene når jeg våknet. 

Det var en periode i livet mitt som var preget av depresjon og bekymringer. Etter jeg fikk det bedre, ble drømmene borte.

Anonymkode: c4353...1bb

 

Anonymkode: 1cd69...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt grusomme drømmer om at tennene mine faller ut i sikkert 20 år uten at det betyr noe.

Anonymkode: 11a41...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og det har alltid vært i forbindelse med perioder i livet der jeg mistet kontrollen (før førstemann ble født, samlivsbrudd, psykisk syk samboer). Når periodene er over, er drømmene borte. 

Anonymkode: 02118...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lærer på videregående fortalte oss at det var vanlig å drømme at man mistet tennene og at det var et uttrykk for slike ting som frykt for å abortere, frykt for å miste potensen mm

Vet ikke om det er korrekt.

Anonymkode: c5bf0...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mister tenna i drømme to ganger i året - ingenting har skjedd 🙂

Anonymkode: 4d865...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer det ofte og har gjort det så lenge jeg kan huske

Anonymkode: bf451...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje 3 - 4 ganger årlig. Da drømmer jeg at tannkjøttet er i ferd med å gå i oppløsning, slik at noen av tennene vipper fram og tilbake 😫

Anonymkode: 58fb2...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømt det innimellom i mange år. Gnisser ofte tenner samtidig.  Tannlegen sa en gang at det betydde at jeg skulle bli rik, men det har jeg aldri merket noe til...

Anonymkode: a5c6a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte det masse da jeg var gravid med førstemann. Leste meg opp til at det handler om å være redd for å miste kontrollen/ redd for å miste ungdommen eller i overgangsperioder i livet. 

Jeg har aldri hatt disse drømmene siden, men det er noen av de virkeligste drømmene jeg har hatt. Var skikkelig ekkelt🙈

Anonymkode: 3b34a...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har drømt det etpar ganger, har vært i perioder der jeg er stresset. Jeg liksom kjente at de løsnet, og bare falt ut en etter en. Ikke blod eller noe smerte, men fikk helt panikk! Våknet av drømmen, svett og forkavet, og ble overlykkelig da det gikk opp for meg at jeg hadde alle tennene i god behold 😆😁

Anonymkode: 01460...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i perioder drømme om at jeg er våken og ser et spøkelse på rommet, som så nærmer seg meg og vil meg noe vondt. Og så er det som om jeg vet at det er en drøm og prøver å vekke meg selv uten at jeg får det til. Og så får jeg panikk og begynner å hyperventilere og til slutt klarer jeg å våkne og er anpusten. 

En gang drømte jeg at sjelen min forlot kroppen og jeg så kroppen min ligge i sengen og sove. Og så prøvde jeg å gå men det gikk jo ikke for jeg hadde ingen kropp så jeg bare fløy på rommet. Og så begynte jeg å bli redd for at kanskje kroppen ikke vil ta imot sjelen min, så jeg la meg tilbake og prøvde å vekke meg selv igjen. Og klarte det, og da ble jeg lettet. Synes det var skummelt.

Anonymkode: 456a2...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan i perioder drømme om at jeg er våken og ser et spøkelse på rommet, som så nærmer seg meg og vil meg noe vondt. Og så er det som om jeg vet at det er en drøm og prøver å vekke meg selv uten at jeg får det til. Og så får jeg panikk og begynner å hyperventilere og til slutt klarer jeg å våkne og er anpusten. 

En gang drømte jeg at sjelen min forlot kroppen og jeg så kroppen min ligge i sengen og sove. Og så prøvde jeg å gå men det gikk jo ikke for jeg hadde ingen kropp så jeg bare fløy på rommet. Og så begynte jeg å bli redd for at kanskje kroppen ikke vil ta imot sjelen min, så jeg la meg tilbake og prøvde å vekke meg selv igjen. Og klarte det, og da ble jeg lettet. Synes det var skummelt.

Anonymkode: 456a2...15c

Ehhhh OK? Følte du bare for å dele en tilfeldig drøm med mange fremmede folk? 🤣🤣

Anonymkode: 8d707...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har drømt det innimellom i mange år. Gnisser ofte tenner samtidig.  Tannlegen sa en gang at det betydde at jeg skulle bli rik, men det har jeg aldri merket noe til...

Anonymkode: a5c6a...d50

Det må være en misforståelse. Hun mente nok at hun drømmer om at andre skal miste tenner så hun blir rik🥳

Anonymkode: a1979...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har drømt nå tre ganger. 

1. gang hadde jeg plastikk tenner. Veldig ubehagelig drøm.

2. og 3. drømmen mistet jeg plutselig tenner uten smerte og blod. 

Drømmer om slanger og edderkopper i tillegg.  

Har dere drømt slike drømmer?

Skjedd noe endringer i deres liv etter slike drømmer? 

Beklager at jeg har litt teite spørsmål, men drømmer så mye om det siste, at jeg vil spørre om det er flere her, som også får slike drømmer. 

 

Anonymkode: 1cd69...4c7

I følge Freud betyr det det samme som å miste ansikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhhh OK? Følte du bare for å dele en tilfeldig drøm med mange fremmede folk? 🤣🤣

Anonymkode: 8d707...81a

Gjør det så mye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 22.24, Anonym bruker skrev:

Ehhhh OK? Følte du bare for å dele en tilfeldig drøm med mange fremmede folk? 🤣🤣

Anonymkode: 8d707...81a

Ehhhh ok? Trodde det var det man gjorde på slike forum....

Takk for den.

Anonymkode: 456a2...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...