Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Skrevet 19. mai 2019 Men jeg er litt redd for forpliktelsen til å alltid måtte bruke den. Konfirmasjoner, 17. mai, dåp, bryllup osv. At man må bruke den uansett vær fordi den var så dyr. På 17. mai var det mange i bunad som angret litt på det. Det var for varmt her (sol og 24 grader). Samtidig er det jo fint å ha et plagg som passer til alt, er tidløst og lett å velge i stedet for å velge blant 10 kjoler som må fornyes hvert 5. år. Bruker dere bunad i alle ovennevnte anledninger? Og hvis det blir for varmt for bunad, står dere i det, eller velger dere noe annet? Og får dere dårlig samvittighet om dere ikke bruker den i feks bryllup i 30 varmegrader? Anonymkode: 74ff1...2fb
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #2 Skrevet 19. mai 2019 Veksler mellom bunad, kofte og penkjole. Kommer an på vær og humør;) Anonymkode: 52b76...923
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Skrevet 19. mai 2019 Aldri brukt bunad i bryllup. Blir det for varmt skifter jeg gjerne utpå dagen. Helt greit å gå i bunad på formiddagen på 17.mai, i kirka til dåp osv, også kan jeg skifte etterpå om det blir for varmt. Anonymkode: 00dc7...34f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 Jeg bruker aldri bunaden i bryllup. Bruker den 17. Mai, i dåp og konfirmasjon. Aldri opplevd for varme dager, men hadde det vært veldig varmt, så hadde jeg tatt på meg noe annet uten dårlig samvittighet. Det er jo et plagg du har resten av livet😊 Anonymkode: f77f8...ab0
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 Jeg bruker den ikke i bryllup, men de andre dagene. Akkurat i år droppet jeg den på 17.mai fordi det ble for varmt. Litt trist, men jeg er fornøyd med valget, for jeg holdt på å kovne i bare lett sommerkjole. Mine svigerinner hadde på seg sine bunader og endte opp med å måtte låne kjole av meg for å ikke renne vekk da de var her etter toget i byn. Anonymkode: 658f7...7f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 Jeg bruker som regel bunad i de tilfellene du nevner plus julaften, 70-årslag og av og til i formelle offentlige feiringer, men hvis det ser ut til å bli veldig varmt kan jeg godt velge noe annet (selv om jeg ikke har 10 kjoler å velge mellom). Min bunad er ikke problematisk varm. Skjørtet beveger seg og gir mer luft enn langbukser og blusen er i lin. Anonymkode: b38de...0cb
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #7 Skrevet 19. mai 2019 Jeg bruker min bunad så ofte anledningen byr seg. Gjerne under mottoet ELSKER å ta den på, ELSKER å ta den av! Og min er snart 30 år, har vært med både opp og ned i vekt og vært trofast hele tiden. Anonymkode: dea3a...dd3
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 Jeg har brukt bunad i de situasjoner du nevner og på julaften, men ikke fordi jeg føler jeg må, heller fordi jeg vil. Har også vært i bryllup hvor jeg ikke har brukt bunaden. Og julaftener hvor jeg ikke har brukt den. Jeg tar på meg bunaden med stolthet, og den er det fineste plagget jeg eier. Jeg har ikke flust av penklær, og har alltid store problemer med å finne passelige penklær til selskaper der det ikke passer med bunad. Synes det er veldig fint å ta på seg et plagg som jeg vet at sitter fint, jeg trives i, og den er pen å se på. Anonymkode: 81997...d19
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Skrevet 19. mai 2019 Bruker den til 17.mai, konfirmasjon og dåp. I bryllup bruker jeg den i kirken og skifter etterpå. Samme hvor varmt det er så står jeg i det. Jeg elsker bunaden min ❤️ Anonymkode: b3818...f20
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #10 Skrevet 19. mai 2019 Bruker bunad i dåp, konfirmasjon, bryllup og 17. mai. I år ble det dessverre ikke bunad 17. mai, men det var ikke pga vær eller varme, det var pga de ekstra kiloene som har kommet. Har jeg først tatt bunaden på til bryllup, så beholder jeg den på til jeg legger meg. Er så utrolig latterlig å skifte. Synes jeg. Anonymkode: 620c1...bd7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #11 Skrevet 19. mai 2019 Bruker den i dåp, konfirmasjon og 17-mai. Bor på Sunnmøre, så det er egentlig aldri for varmt med bunad😅 Synes det er veldig greit å alltid ha antrekket klart til desse anledningene. Anonymkode: 3b944...083
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2019 #12 Skrevet 19. mai 2019 Jeg bruker min i dåp, konfirmasjoner, brylluper og på 17.mai. Har vel syntes det har vært varmt noen ganger, men like ofte vært sjeleglad for en stakk i ull og vadmel og mulighet til å kjøre på med både stillongs og ullstrømper og fortsatt være stripynta. Jeg har aldri skifta i løpet av selskapet om bunaden først er på. Hvorfor skal man det? Den duger til både dansing og stillesitting, fest og selskap.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #13 Skrevet 19. mai 2019 Brukes med stolthet på 17.mai, dåp og konfirmasjoner. I bryllup bruker jeg annet penklær. Jeg elsker å gå med bunad på 17.mai. Jeg er superstolt av den og elsker å gå med den. Det fineste plagget jeg har ❤️ Anonymkode: de33b...c93
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #14 Skrevet 19. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bruker bunad i dåp, konfirmasjon, bryllup og 17. mai. I år ble det dessverre ikke bunad 17. mai, men det var ikke pga vær eller varme, det var pga de ekstra kiloene som har kommet. Har jeg først tatt bunaden på til bryllup, så beholder jeg den på til jeg legger meg. Er så utrolig latterlig å skifte. Synes jeg. Anonymkode: 620c1...bd7 Jeg skifter fordi jeg gjerne danser litt i bryllup. Og man vet aldri hvordan de andre er, før du veit ordet av det har du en som henger i sølja og roper 😂 Anonymkode: b3818...f20
Tone-Haukenes Skrevet 19. mai 2019 #15 Skrevet 19. mai 2019 Tenker vel at man bruker den når man vil. Blir for dumt om man skal føle seg presset til å bruke en slikt drakt når man ikke ønsker det. Selv holder jeg meg til å ta den på i anledning 17. mai.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #16 Skrevet 19. mai 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skifter fordi jeg gjerne danser litt i bryllup. Og man vet aldri hvordan de andre er, før du veit ordet av det har du en som henger i sølja og roper 😂 Anonymkode: b3818...f20 Javel, da er du gjest i andre typer bryllup enn hva jeg er. Anonymkode: 620c1...bd7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #17 Skrevet 19. mai 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javel, da er du gjest i andre typer bryllup enn hva jeg er. Anonymkode: 620c1...bd7 Det var ment humoristisk da. Men det er alltid en dans eller 5, og da har jeg ikke lyst å være bekymra for bunaden Anonymkode: b3818...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå