Gå til innhold

Melodi Grand Prix i Israel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at noen faktisk hadde samvittighet til å se det programmet. 

Jeg startet å se da jeg tenkte at man skal skille politikk og musikk, men ble så provosert over hvordan de skjønnmaler det at de bor på okkupert jord, stenger inne millioner av mennesker og faktisk våger å ha ‘dare to dream’ som slagord! 

Hva i all verden gjør Israel i en europeisk musikkonkurranse egentlig?

Anonymkode: 10bdc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel like mye der å gjøre som andre europeiske land? Dette er jo en ikke-politisk konkurranse, synes fint det går an å skille musikk og politikk. 

Anonymkode: 01cc4...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har vel like mye der å gjøre som andre europeiske land? Dette er jo en ikke-politisk konkurranse, synes fint det går an å skille musikk og politikk. 

Anonymkode: 01cc4...0fc

Det ligger jo ikke i Europa da...

Anonymkode: 10bdc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette arrangementet skulle vært kvalt i fødselen og boikottet deretter. Det er en skam å sette et slikt godkjentstempel på en stat som er pill råtten i guds navn.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg startet å se da jeg tenkte at man skal skille politikk og musikk, men ble så provosert over hvordan de skjønnmaler det at de bor på okkupert jord, stenger inne millioner av mennesker og faktisk våger å ha ‘dare to dream’ som slagord!

Anonymkode: 10bdc...84f

Det er det feministiske budskapet til artisten Netta som har banet vei og fått dette til å bli et politisk riktig arrangement.

Hennes fokus på Metoo høster medlidenhet og overkygger selvsagt all fokus på krig og drap.

Anonymkode: 40282...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig. Synes det var ubehagelig å se på. Hele showet var... mislykka? Dommerne bestemte hvem som vant, IKKE folket... Madonna sang surt og var blasfemisk og støtende. Merkelig greier. 

Angående poeng osv blir det jo alltid sånn, men når du ser hvor feil dommerne tar sammenlignet med hva folket vil ha, så ja.. da blir det ikke gøy å se på.

Og palestinerne mente at de hadde filma palestinske områder? Ikke greit. 

Anonymkode: e1ebe...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste år er det Nederland. Det er et mye flottere og hyggeligere land! :biggrin:

Anonymkode: eba9b...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ligger jo ikke i Europa da...

Anonymkode: 10bdc...84f

Det gjør heller ikke Kina eller Australia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pobie skrev:

Det gjør heller ikke Kina eller Australia. 

Er Kina med i MGP? Australia høre jo sånn halvveis til Storbritannia (deler vel bare kongehus riktignok), så de har jo en tilhørlighet i det minste. 

Anonymkode: 10bdc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte min rett i går til å ha tv-en på en helt annen kanal og ikke avgi en eneste stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Israel! Nydelig land, åpent og hyggelige folk, en mix fra hele verden. det eneste landet i midt- østen med demokrati og hvor homofile får leve fritt, og ikke blir steinet ihjel, drept av egen familie  Etc. Mange palestinske homofile må rømme dit og leve i exil fra sine muslimske undertrykkende familier.

Musikk skal skilles fra politikk! 

Heia Israel! 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤️❤️❤️❤️💜💜💜💜

Anonymkode: 49a69...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er Kina med i MGP? Australia høre jo sånn halvveis til Storbritannia (deler vel bare kongehus riktignok), så de har jo en tilhørlighet i det minste. 

Anonymkode: 10bdc...84f

Nei Kina er ikke med, men Georgia, Armenia og Aserbajdsjan er med som også ikke ligger i Europa. 

 

 

Anonymkode: 49a69...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei Kina er ikke med, men Georgia, Armenia og Aserbajdsjan er med som også ikke ligger i Europa. 

 

 

Anonymkode: 49a69...fda

Små deler av disse landene ligger faktisk i Europa, lærte jeg i går.

Anonymkode: efa94...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke på det, men fikk med meg hva Island og Mona Berntsen gjorde, og digger det!!!

Anonymkode: 3feea...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei Kina er ikke med, men Georgia, Armenia og Aserbajdsjan er med som også ikke ligger i Europa. 

 

 

Anonymkode: 49a69...fda

Var ikke Kina med ifjor eller forfjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pobie skrev:

Var ikke Kina med ifjor eller forfjor?

Nei?

Anonymkode: 3feea...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Var ikke Kina med ifjor eller forfjor?

Nei🙄 Det er Eurovision, du vet hva det betyr?

Anonymkode: 0a702...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Små deler av disse landene ligger faktisk i Europa, lærte jeg i går.

Anonymkode: efa94...e7d

Serbia da?

Anonymkode: 58272...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Elsker Israel! Nydelig land, åpent og hyggelige folk, en mix fra hele verden. det eneste landet i midt- østen med demokrati og hvor homofile får leve fritt, og ikke blir steinet ihjel, drept av egen familie  Etc. Mange palestinske homofile må rømme dit og leve i exil fra sine muslimske undertrykkende familier.

Musikk skal skilles fra politikk! 

Heia Israel! 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤️❤️❤️❤️💜💜💜💜

Anonymkode: 49a69...fda

I tillegg forsøker de å starte 3. verdenskrig ved å sette Iran opp mot USA ♡ og et israelsk selskap har blitt tatt for å spre fake news ♡ Og de har innrømmet å ha stått bak mye dritt opp gjennom historien ♡ Og så stjal de landet fra palestinerne♡ Og de stjeler stadig større områder fra palestinerne♡ 

😂 Møkkaland

Anonymkode: e1ebe...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så ikke på det, men fikk med meg hva Island og Mona Berntsen gjorde, og digger det!!!

Anonymkode: 3feea...fb6

Hva gjorde de?

Anonymkode: 27021...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjorde de?

Anonymkode: 27021...019

Viste det Palestinske flagget ✌️

Anonymkode: 3feea...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Serbia da?

Anonymkode: 58272...0f9

Du skulle ikke prøve å Google litt før du viser til uvitenhet? 

 

Anonymkode: 10bdc...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ligger jo ikke i Europa da...

Anonymkode: 10bdc...84f

Israel får være med fordi de er en del av den Europeiske Kringkastingsunionen. Det samme gjelder Iran, Marokko, Tunisia, Jordan og Libya, men de vil ikke delta så lenge Israel er med.

Australia er med pga tilknyttingen til Europa og dems mangeårige engasjement i Eurovision. Det har blitt sendt der i årevis, de har hatt egne avstemninger og generelt vært ihuga fans lenge. Derfor fikk de være med som et enkelt tilfelle i 2015. Men siden de fikk så god plassering ble det gjentatt året etter. De kvalifiserte seg som alle andre og endte på andre plass. Da ble det avgjort at de får delta til og med 2023. Etter det må de vurderes fra år til år igjen.

Anonymkode: 28cdf...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

så enig med deg hi. HELT TRAGISK at folk ser på det

Anonymkode: 2a108...860

Det blir bedre neste år. Da skal Eurovision arrangeres i det nydelige landet Nederland.

Anonymkode: eba9b...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...