Gå til innhold

Russ neste år og ansvar for aktivitet på skole


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Neste år er eldste sønnen vår russ. Samtidig har klassen til minste jenta ansvar for arrangementet på skolen på ettermiddag. Då må alle foreldrene hjelpe til. Men både russetoget og det på skolen starter kl 16. Og vi vil Se russetoget. Han er jo russ bare 1 gang. Er det gyldig nok grunn til å si at vi dessverre ikke kan hjelpe til på skolen? 

Anonymkode: d7887...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men ddre kunne forsøkt å få bytte med noen slik at dere hadde tatt jobben i år og fått fri neste år og dere kan forsøke å tilby ddre at dere tar opprigging, innkjøp, forrarbeid og rydding, mot at dere får fri på ettermiddagen.

Anonymkode: dae11...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men ddre kunne forsøkt å få bytte med noen slik at dere hadde tatt jobben i år og fått fri neste år og dere kan forsøke å tilby ddre at dere tar opprigging, innkjøp, forrarbeid og rydding, mot at dere får fri på ettermiddagen.

Anonymkode: dae11...602

Skal spørre om vi får ta opprigging og nedrigging. 

I år hørte jeg at det var flere som ikke kunne ,pga at det var langhelg og at de reiste bort. 

Anonymkode: d7887...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt greit ihvertfall. 

Da får du ansvar for nedrigg og rydding og alle er inneforstått med at du kommer litt for sent. 

Anonymkode: 9cf98...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg tatt kontakt med komiteen tidlig og foreslått at jeg kunne gjøre alt annet enn å delta akkurat på det tidspunktet. 

Baking, handling, premiesamling, rigging +++ Det er nok mye som skal gjøres før kl 16 på 17 mai. 

Anonymkode: d9a26...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde det faktisk ikke vært greit. FAU sender til og med ut mail om at det ikke er greit at man reiser bort 17 mai- helgen det året man har arrangementet (4 klasse). Men man kan spørre om å få oppgaver i forkant eller etterkant- uten at man kan garantere det. Litt nazi-opplegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mykje de kan gjere i forkant eller etterkant av arrangementet.  Synes det er sløvt å berre seie de ikkje kan hjelpe til fordi de skal sjå russetoget, eller dei som berre seier dei skal reise vekk.  Same folka møter gjerne opp på arrangementa dei åra dei ikkje har noko ansvar.  Var med og arrangerte i år, og syntes i grunn det var litt hyggelig å bli betre kjend med foreldra i klassen, og gjere noko saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, soleia skrev:

Det er mykje de kan gjere i forkant eller etterkant av arrangementet.  Synes det er sløvt å berre seie de ikkje kan hjelpe til fordi de skal sjå russetoget, eller dei som berre seier dei skal reise vekk.  Same folka møter gjerne opp på arrangementa dei åra dei ikkje har noko ansvar.  Var med og arrangerte i år, og syntes i grunn det var litt hyggelig å bli betre kjend med foreldra i klassen, og gjere noko saman.

Noen barn er jo bare annenhver 17.mai på skolen pga foreldrene er skilt,så det kan være tilfeldig at barnet ikke er der det året foreldrene har ansvar for 17.mai tilsteldningen. Sånn som min sønn var på skolen på 17.mai i år for da var det jeg som hadde han,mens til neste år skal han til far på 17.mai å da feirer de dagen der far bor. Tror kanskje det er til neste år vi har ansvar på 17.mai,å da er det bare ren tilfeldighet at vi ikke er der da.

Anonymkode: d642b...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen barn er jo bare annenhver 17.mai på skolen pga foreldrene er skilt,så det kan være tilfeldig at barnet ikke er der det året foreldrene har ansvar for 17.mai tilsteldningen. Sånn som min sønn var på skolen på 17.mai i år for da var det jeg som hadde han,mens til neste år skal han til far på 17.mai å da feirer de dagen der far bor. Tror kanskje det er til neste år vi har ansvar på 17.mai,å da er det bare ren tilfeldighet at vi ikke er der da.

Anonymkode: d642b...f36

Om barnet er der eller ikke er irrelevant for foreldrenes innsats. En av foreldrene må uansett møte. Står man i kiosk eller arrangerer leker får man uansett ikke tilbragt dagen med barnet/barna. Det er ingen som synes det er stas å jobbe hele 17. mai, men så lenge dagen skal baseres på dugnad blir det sånn. 

Anonymkode: 55cd6...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen barn er jo bare annenhver 17.mai på skolen pga foreldrene er skilt,så det kan være tilfeldig at barnet ikke er der det året foreldrene har ansvar for 17.mai tilsteldningen. Sånn som min sønn var på skolen på 17.mai i år for da var det jeg som hadde han,mens til neste år skal han til far på 17.mai å da feirer de dagen der far bor. Tror kanskje det er til neste år vi har ansvar på 17.mai,å da er det bare ren tilfeldighet at vi ikke er der da.

Anonymkode: d642b...f36

Om barnet skal til pappa er det jo naturlig at pappa jobber dugnad sammen med barnet da....

Anonymkode: 9cf98...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer russetoget, da? Skal alle foreldre stille, eller holder det med en forelder per barn? I så fall ville jeg spurt et foreldrepar om de kunne stilt to fra start, og så kom du og mannen og avløste begge når russetoget er over. 

Anonymkode: 55cd6...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen barn er jo bare annenhver 17.mai på skolen pga foreldrene er skilt,så det kan være tilfeldig at barnet ikke er der det året foreldrene har ansvar for 17.mai tilsteldningen. Sånn som min sønn var på skolen på 17.mai i år for da var det jeg som hadde han,mens til neste år skal han til far på 17.mai å da feirer de dagen der far bor. Tror kanskje det er til neste år vi har ansvar på 17.mai,å da er det bare ren tilfeldighet at vi ikke er der da.

Anonymkode: d642b...f36

Men far kan vel stille opp på 17. mai dugnad?  Var skilde foreldre i klassen vår her og, men begge deltok før eller under arrangementet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere vakter dere kan ta og få med dere alt dere vil. Jeg kunne ikke hjelpe til på 17mai, men jeg var i 17mai komiteen, hjalp til med opprigg og nedrigg dagen før og etter. Jeg hadde ikke trengt å være med på så mye, men det gjorde meg ingen ting. Vi hadde noen foreldre som ikke kunne stille på dagen eller kunne hjelpe til med fysisk arbeid, vi hadde også jobber for de slik at selv om de ikke var der den dagen så hjalp de til med å få hjulene rundt. 

Anonymkode: 5fee8...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om barnet er der eller ikke er irrelevant for foreldrenes innsats. En av foreldrene må uansett møte. Står man i kiosk eller arrangerer leker får man uansett ikke tilbragt dagen med barnet/barna. Det er ingen som synes det er stas å jobbe hele 17. mai, men så lenge dagen skal baseres på dugnad blir det sånn. 

Anonymkode: 55cd6...104

Jeg må være med pga far ikke har lov å ha barnet alene.

Anonymkode: d642b...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om barnet skal til pappa er det jo naturlig at pappa jobber dugnad sammen med barnet da....

Anonymkode: 9cf98...7bc

De skal jo ikke på skolen i det hele tatt. De skal feire 17.mai på hjemstedet hans.

Anonymkode: d642b...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må være med pga far ikke har lov å ha barnet alene.

Anonymkode: d642b...f36

Ok. Da bytter dere bare år, så kan pappa ta dugnadsarbeidet mens du og gutten koser dere😊 Ellers er dette et forsvinnende lite problem i den store sammenhengen. Det er heldigvis ikke mange barn som må ha tilsyn ved samvær, så om det skjærer seg for én familie velter det neppe 17. mai-lasset. 

Anonymkode: 55cd6...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ skrev:

Her hadde det faktisk ikke vært greit. FAU sender til og med ut mail om at det ikke er greit at man reiser bort 17 mai- helgen det året man har arrangementet (4 klasse). Men man kan spørre om å få oppgaver i forkant eller etterkant- uten at man kan garantere det. Litt nazi-opplegg! 

At man ikke reiser bort det ene året man har ansvaret er helt greit at de gir beskjed om, alle må være med å dra lasset. Sender man en melding til festkomiteen om at man har russ dette året og vil se russetoget, men gjerne hjelper til dagen før og etter at toget er ferdig på selve dagen kan de ikke si at det ikke er greit. De har ingen sanksjonsmuligheter på dette, det er dugnad. Så hadde de sagt til meg at det ikke var greit ville jeg bare svart tilbake at dessverre, alle mine barn er like viktige og vi skal se det russetoget, men vi kommer og hjelper til med arrangement og nedrigg når det er ferdig.

Det er ingenting de får gjort med det, så å være vanskelig bare for å være vanskelig taper de på. Mye mer å vinne på litt velvillighet.

Anonymkode: 9cf98...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...