Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Hvordan har dere det? Hvordan har opplevelsen med å få et barn til vært? Hvordan står det til med forholdet? Hilsen nysgjerrig som ønsker nr to, men har glemt litt hvordan det var å få baby. Nr 1 er 9 år. Anonymkode: 121af...c7a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Vi fikk nr2 for 1år siden, da var nr1 nesten 5år. 1) veldig bra. Jeg hadde et fantastisk svangerskap og fødsel. Nr1 var dramatisk, med fødselsskader etterpå (som jeg til høsten skal opereres for), og det preget barseltiden sist. Ventet lenge med nr2 pga dette. Men svangerskapet var anderledes, nå valgte jeg hjemmefødsel, og flinkere til å hvile og følge egne behov i barseltiden. Når tiden for våken etter kom var jeg nå mer beredt, klarte å tenke at det blir bedre, og hadde mer energi til å takle det en sist. 2) Det beste valget vi har gjort. Nr1 var så stor at han ble inkludert i alt. Og kom hjem og fikk se yngstemann like etter fødsel. De to har et nært forhold. Eldste vokter yngste som en hauk, og hjelper til med masse. Yngste forguder broren, og er trygg og god sosialt mye takket være han. Når mannen og jeg mimrer fra dagen yngste ble født sier han like forbauset over hvor naturlig alt var "ja, plutselig var vi fire, og livet gikk videre som om han alltid hadde vært her" 3) Forholdet er bedre en noen gang. Vi har fått en nærhet vi ikke hadde før, og det er mer kjærlighet og intimitet en det var for noen år siden. Tror vi var så sammen om dette runde to, og mer bevist arbeidsfordeling og viktigheten av teamfølelsen en første gang. Lykke til med valget 🙂 Anonymkode: 75566...ee4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Skrevet 19. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk nr 2 for 2 mnd siden. Nr 1 er 3 år. Hvordan har dere det? Har det greit, vært opp og ned som man må regne med. Når ammingen gikk til h... ble jeg veldig lei meg, da jeg ammet førstemann i 2 år og hadde håpet på det samme nå. Fikk meg en smell på det. Hvordan har opplevelsen med å få et barn til vært? Intenst med en treåring og baby. Føler jeg aldri strekker nok til for de. Når baby sover gir jeg masse til treåringen, og når baby er våken er jeg med den eller begge to. Får dårlig samvittighet om jeg trekker meg tilbake og det er litt slitsomt i lengden. Hvordan står det til med forholdet? Forholdet er få ha akkurat nå. Håper det tar seg opp snart. Anonymkode: 121af...c7a Anonymkode: be5fe...d48
Pobie Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 Vi fikk nr 2 rett før førstemann fylte 2. Det var tøft de første 4-6 ukene, med skyldfølelse for at førstemann ikke fikk all oppmerksomheten lenger. Men det gikk seg til da vi kom inn i ei rutine, og når jeg ser tilbake skjønner jeg jo at det ikke er synd på et barn bare fordi de ikke har udelt oppmerksomhet dagen lang. Forholdet led ikke etter nr 2. Det var tøft med nr 1, men med nr 2 hadde vi rutinen inne og det gikk helt fint. Selvfølgelig litt stress med ny rutine og søvnmangel, men ikke noe alvorlig. Nr 2 er snart ett år gammel her.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 Jeg har fått Nr 3, men de 2 andre er 5 og 8 år😅 Det har gått veldig greit egentlig. Var kolikk i ca 6 uker, men vet av erfaring at det går over😊 Litt uvant å leve etter klokka igjen, måltider hver 3 time, daglurer osv. Klart var litt overgang å stå opp «tidlig i helgene igjen, men er greit når det er kl 6. Kommer raskt i rutine da! Dagene flyr da 8 åringen er på fotball og skole, 5 åringen er på turn osv.. Så føler at Vipps så har jeg ikke baby lenger 😜. I tillegg er det myyye gratis barnevakt i 8 åringen. 8 åringen liker å underholde, trøste og til og med skifte bleier 😂 5 åringen er så glad for å få en som gidder å høre på praten hennes og hun viser baby alle dukker og leker. Her har det vært lite sjalusi egentlig og det kan jo ha med alders forskjellen å gjøre. Jeg har kommet raskt inn i det igjen og ting jeg har glemt kom fort tilbake. Syns det har gått veldig bra. Minste er med på det meste og de har alle 3 mye glede av hverandre Anonymkode: 5862d...ba7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 Meg over her med 3 barn. Overgangen for forholdet var størst med Nr 1.. De 2 andre var vi mer rutinerte og vet at alt går i perioder;) Klart litt glefsing under kolikk tiden, men ikle mer enn man kunne forvente 😊👍🏻 Vi begge vet at lite søvn og baby som skriker er slitsomt for alle. Men sånt går over. Nå har baby blitt 5 mnd og vi har kveldene for oss selv igjen😊 Anonymkode: 5862d...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå